Zdrowy tryb życia

  • Wierzba purpurowa zamiast aspiryny

    Krzew wierzby purpurowej czę- sto jest spotykany w Polsce i na terenie całej Europy. Od lat jest stosowany w medycynie natu- ralnej. Jego dwu-trzyletnie pędy zbiera się wiosną, zanim wypuści pierwsze listki. Występowanie Wierzbę purpurową spotkamy w całej Europie, rośnie dziko aż po Ural. Lubi pobrzeża rzek i tereny podmokłe. Co zawiera? Glikozydy fenolowe (w tym salicyna) zawarte w wyciągu z kory wierzby mają zbliżone dział Czytaj więcej

  • Krwawnik na żylaki

    Niedawno wypróbowałam przepis Stefanii Korżawskiej na herbatkę antyżylakową. 3 łyżki kwiatów krwawnika zalewam 4 szklankami wody i zagotowuję. Następnie zdejmuję z gazu i parzę pod przykryciem 15 minut. Dodaję 2 łyżeczki soku z kasztanowca. Piję codziennie, co najmniej przez 3 miesiące. Wanda z Łukowa Czytaj więcej

  • Sok ze szpinaku na zaparcia

    Szpinak jest bardzo pożądany w codziennej diecie. Jak wszystkie warzywa zielone, ma sporo wapnia, więc chroni kości i zapobiega osteoporozie. Jest też bogatym źródłem witamin z grupy B, które dbają o psychikę, chroniąc przed nerwicami i depresjami. Działa na zęby i dziąsła, zapobiegając krwotokom. Sok ze szpinaku pomaga z kolei przy dolegliwościach trawiennych, zwłaszcza zaparciach (np. Szpinak Sok, ok. 20 zł). Aby się ich pozbyć, codziennie pijmy po 2 szklanki – rano i wieczorem, aż do ustąpi Czytaj więcej

  • Kiedy medyczna marihuana będzie w Polsce legalna?

    Kiedy medyczna marihuana będzie w Polsce legalna?

    Od ponad 30 lat istnieje Big Mac Index, który pokazuje siłę nabywczą różnych walut poprzez cenę Big Maca w danym kraju. Czytaj więcej

  • Gdy bolą kolana po sprzątaniu

    Po intensywnym wysiłku, jakim jest sprzątanie, pomóż swoim kolanom zregenerować się. Zrób okłady, możesz też posiedzieć przez 20-30 minut z nogami nieco uniesionymi w górę. Czytaj więcej

  • Prosty sposób na ramiona bez motylków!

    Z wiekiem mięśnie ramion wiotczeją, skóra jest słabiej napięta i tworzą się tzw. motylki. Ćwiczenia wykonywane codziennie przez 5 minut ujędrnią ramiona!   ■ Napinanie i rozluźnianie. Zaciśnij pięść, wyprostuj nadgarstek i zegnij staw łokciowy pod kątem prostym. Napnij mięśnie całej ręki, postaraj się coraz mocniej zaciskać pięść. Wytrzymaj 10 sekund w największym napięciu i rozluźnij mięśnie. Powtórz 4 razy. Ćwicz obie ręce codziennie. Możesz ćwiczenie wykonać ściskając piłeczki do rehabilit Czytaj więcej

  • Ćwiczenia oczu na… poprawę równowagi

    Ćwiczenia poszerzą pole widzenia i poprawią zmysł równowagi. Wykonuj je codziennie, np. przed telewizorem, podczas przerwy na reklamy. 1. Usiądź prosto. Nie ruszając głową skieruj wzrok w górę, a następnie w dół. Powtórz ćwiczenie 5 razy. 2. Powoli wykonuj obroty, zataczając koło, gałkami ocznymi, 5 razy w prawą i 5 w lewą stronę. 3. Spojrzyj po skosie w prawo w dół i w lewo w dół. Powtórz 5 razy. Wykonaj ćwiczenie patrząc po skosie w górę. Czytaj więcej

  • Wzmacniaj mięśnie przy prasowaniu

    Prawidłowa postawa podczas pracowania i proste ćwiczenia poprawią kondycję mięśni, a kręgosłup i szyja nie będą bolały.   Ustaw deskę do prasowania tak, aby była na wysokości bioder, dzięki czemu nie obciążysz środkowego odcinka kręgosłupa. Takie ustawienie deski ułatwi też wykonywanie ćwiczeń. ➤ Na mięśnie kręgosłupa i szyi. Stojąc przed deską do prasowania wyprostuj plecy, starając się pochylać tylko samą głowę. Co 10 minut unieś ją i przechyl: do tyłu, w lewo, w przód i w Czytaj więcej

  • Nie bójmy się soli! – 7 zdrowotnych zalet

    Ciągle słyszymy, że to biała śmierć. Ale jej niedobór zaburza pracę ważnych organów. A odpowiednia dawka (1 łyżeczka dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia! Czytaj więcej

  • Ziołowa wcierka do włosów po menopauzie

    Kłącze tataraku zwyczajnego wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu. Stymuluje też mikrokrążenie skórne. Czytaj więcej