Zdrowy tryb życia

  • Wzmacniaj mięśnie przy prasowaniu

    Prawidłowa postawa podczas pracowania i proste ćwiczenia poprawią kondycję mięśni, a kręgosłup i szyja nie będą bolały.   Ustaw deskę do prasowania tak, aby była na wysokości bioder, dzięki czemu nie obciążysz środkowego odcinka kręgosłupa. Takie ustawienie deski ułatwi też wykonywanie ćwiczeń. ➤ Na mięśnie kręgosłupa i szyi. Stojąc przed deską do prasowania wyprostuj plecy, starając się pochylać tylko samą głowę. Co 10 minut unieś ją i przechyl: do tyłu, w lewo, w przód i w Czytaj więcej

  • Nie bójmy się soli! – 7 zdrowotnych zalet

    Ciągle słyszymy, że to biała śmierć. Ale jej niedobór zaburza pracę ważnych organów. A odpowiednia dawka (1 łyżeczka dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia! Czytaj więcej

  • Ziołowa wcierka do włosów po menopauzie

    Kłącze tataraku zwyczajnego wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu. Stymuluje też mikrokrążenie skórne. Czytaj więcej

  • Trudne ziółko - tymianek

    Zawiera tymol, który w małych dawkach jest dobroczynny, ale w większych staje się szkodliwy.  Ma silne właściwości odkażające i przeciwzapalne, dlatego tak skutecznie łagodzi infekcje gardła. Działa też rozkurczowo i zapobiega wzdęciom. Jako przyprawę trudno go przedawkować, bo ma intensywny smak i używa się go w niewielkiej ilości. Jednak zbyt częste picie naparów z tymianku może powodować nudności i bóle brzucha. Mogą wystąpić też reakcje alergiczne: wysypka, obrzęk jamy ustnej lub gardła. Czytaj więcej

  • Łopian – oczyszcza i leczy

    Ta pospolita roślina, którą spotkać można wszędzie, w ziołolecznictwie znana jest od wieków. Sięgajmy po nią częściej bo... Czytaj więcej

  • Co pić zamiast mleka?

    U wielu osób wraz z wiekiem zmniejsza się tolerancja laktozy, czyli cukru zawartego w mleku. Skutek? Bóle brzucha, biegunka, wzdęcia. Aby ich uniknąć, sięgnij po roślinne odpowiedniki krowiego mleka. Czytaj więcej

  • Na bolący nadgarstek

    Dotkliwy ból nadgarstka, obrzęk, mrowienie palców dłoni, osłabienie chwytu – te objawy świadczą o tzw. cieśni nadgarstka. Pomogą ćwiczenia – wykonuj je codziennie nawet, gdy nie odczuwasz dolegliwości. Szybką ulgę przyniesie uniesienie rąk do góry na ok. 30 s. Nadgarstki powinny się znajdować na linii czubka głowy. Gdy dłużej siedzisz przy stole lub biurku, trzymaj przedramiona oparte na blacie. Wykonuj okrężne ruchy nadgarstkami. To ćwiczenie, powtarzane codziennie przyn Czytaj więcej

  • Sprawdzone metody na zajady

    Gdy zauważysz pęknięcia w kącikach ust, zastosuj jedną z kuracji. ✔ Kompres z miodu i tranu. Łyżeczkę miodu wymieszaj z trzema kroplami tranu. Nałóż na gazik i przyłóż do kącików ust na 15 minut. Okład stosuj co 2-3 godziny przez kilka dni, aż zajady się zagoją. ✔ Drożdżowy koktajl. Łyżkę świeżych drożdży rozpuść w szklance ciepłego mleka. Ostudź. Pij po szklance przez 7 dni (drożdże zawierają witaminy z grupy B, a to jej brak powoduje powstawanie zajadów). ✔ Maść z aloesu. Liść aloesu prz Czytaj więcej

  • Echinacea na przeziębienie

    Ozdobą ogródka mojej babci Hani były fioletoworóżowe kwiaty jeżówki purpurowej. Babcia uprawiała jednak jeżówkę ze względów zdrowotnych. Jesienią wykopywała korzenie, suszyła je na lekko rozgrzanym piecu, a potem przyrządzała z nich nalewkę. Gdy czuła nadchodzące przeziębienie, dodawała 2 łyżeczki do herbaty i piła wieczorem przed snem. Czy wyciąg z jeżówki po- maga zwalczać infekcje? Justyna z Kalisza. Czytaj więcej

  • Lawendowe leki

    Aromatyczne fioletowe kwiatuszki to cudowna apteka! Skutecznie koją stres, ale pomagają też w wielu innych dolegliwościach. Sprawdź, jak wszechstronnie leczą. Czytaj więcej