Zielona dieta idealnie oczyści organizm

Jest dziś hitem zdrowego odżywiania. Zielony detoks oczyszcza organizm z toksyn, wzmacnia odporność i usprawnia metabolizm.

Każdego dnia w organizmie gromadzi się mnóstwo toksyn. Wdychamy je z powietrzem, przyjmujemy z pożywieniem, produkujemy je sami w stanach silnego napięcia i stresu. To właśnie one utrudniają prawidłowe działanie naszego organizmu.

Toksyny spowalniają przemianę materii, sprzyjają tyciu, pogarszają pamięć i koncentrację, osłabiają odporność. Naukowcy twierdzą, że zwiększają ryzyko wielu chorób przewlekłych, np. cukrzycy.

Reklama

Dlatego kilka razy w roku trzeba oczyścić organizm i wzmocnić go porcją odpowiednich substancji, witamin i minerałów.

Oprócz włączenia do codziennego menu zielonych warzyw i owoców, najpierw trzeba zrezygnować z wędlin oraz produktów wysoko przetworzonych (dań typu fast- food) i słodyczy.

Należy unikać alkoholu, mocnej kawy i herbaty. Jasne pieczywo zastąpić ciemnym.

Przynajmniej dwa razy dziennie warto jeść chudy nabiał, w tym: mleczne napoje fermentowane, np. jogurt naturalny, kefir lub maślankę.

Potem należy włączyć do diety zielone składniki: kiełki, jarmuż, sałatę, rukolę, roszponkę, szpinak oraz kiwi i jabłka. Najlepiej jedz je trzy razy dziennie. Dlaczego tak ważne są zielone owoce i warzywa?

Jarmuż, szpinak oraz zielone sałaty zawierają dużo chlorofilu zwanego „zieloną krwią”. Budową przypomina on ludzką hemoglobinę. Chlorofil ma właściwości  silnie odkwaszające, oczyszczające i odtruwające.

Ponadto poprawia transport tlenu w naczyniach krwionośnych, wspomaga odchudzanie, reguluje poziom cukru i ciśnienie tętnicze, wiąże toksyny, poprawia wygląd cery, usprawnia pracę przewodu pokarmowego.

Służy mieszkańcom dużych miast, ponieważ to oni są szczególnie narażeni na toksyny wdychane z zanieczyszczonym powietrzem. Zielone warzywa, np. szpinak, dostarczą kwasu foliowego (wit. B9), niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, pokarmowego i krwionośnego.

Sałaty (rukola, roszponka, sałata rzymska czy lodowa) oprócz odtruwającego chlorofilu mają też sporo luteiny i zeaksantyny – silnych przeciwutleniaczy, które chronią i odżywiają siatkówkę oka.

Dadzą nam także witaminy E i C, z grupy B (wzmocnią układ nerwowy), potas, żelazo, mangan i magnez. Sałaty poprawią trawienie, utrudnią przyswajanie tłuszczów i odkwaszą organizm.

1. Jarmuż

Zawiera sporo chlorofilu, oczyszcza i odtruwa organizm. Zielone liście przyrządza się jak szpinak. Na surowo nadają się do przygotowania oczyszczających koktajli.

2, 3. Rukola, Roszponka

Najlepiej łączyć kilka gatunków sałat, dodać do nich zioła, pomidory lub ogórki, paprykę, rzodkiewkę, cebulę, oliwki, sos winegret lub jogurtowy. Zalecana ilość na zielonym detoksie to 2-3 filiżanki sałaty dziennie.

4. Kiwi

Jest źródłem wit. C (wzmacnia odporność, wspomaga spalanie tłuszczów, ułatwia zrzucanie wagi). Owoc ma też sporo wody ułatwiającej odtruwanie organizmu. Zaleca się spożywanie 1-2 kiwi dziennie.

5. Jabłka

Na zielonym detoksie jedz 2 jabłka dziennie. Zawarte w nich pektyny działają jak miotła, oczyszczając jelita z toksyn. Pomagają też utrzymać cukier w ryzach, wiążą nadmiar cholesterolu.

6. Kiełki

To bogactwo składników mineralnych i witamin. Porcja kiełków rzodkiewki, brokułów, lucerny, soi i soczewicy dostarczy witamin z grupy B i potasu, który reguluje poziom wody w organizmie, zapobiega jej zatrzymywaniu, wspomagając detoks.

7. Seler naciowy

Warzywo to jest podstawowym składnikiem diet oczyszczających. Likwiduje obrzęki, nawilża skórę, wzmacnia włosy i nadaje aksamitną gładkość cerze.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Świat & Ludzie

Zobacz również