Witamina H zapobiega siwieniu i łysieniu

Ta witamina, zwana również biotyną, oprócz dobroczynnego wpływu na włosy wspomaga układ odpornościowy i kontroluje przemianę materii. Kobiety w wieku 50+ potrzebują 30 mikrogramów (µg) biotyny dziennie.

Biotyna, w przeciwieństwie do wielu witamin, nie traci swoich właściwości pod wpływem temperatury, produkty można więc gotować i smażyć. Najwięcej wit. H zawiera wątróbka – jedna porcja, czyli ok. 100 g, to aż 102 µg. Nie musimy obawiać się przedawkowania, jeżeli przyjmujemy biotynę w jedzeniu (nadmiar jest wydalany z moczem).

Reklama

Codziennie zjedz 1 dowolnie wybrany produkt: ● 1 jajko ● garść orzechów włoskich lub ziemnych ● puszkę (150 g) sardynek w oleju ● 30 dag pieczarek ● pół średniego kalafiora ● 3-4 marchewki.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

100 rad
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Dieta kontra smog

    Bronimy się przed trującymi pyłami, nosząc maseczki czy stosując oczyszczacze powietrza. Ale do tej walki trzeba także dołączyć odpowiednie odżywianie. więcej