Dieta dla żołądkowców

Dzięki zmianie nawyków żywieniowych można pozbyć się zgagi i innych dolegliwości żołądkowych bez wspomagania się lekami. Wyklucz pokarmy nasilające objawy, a wprowadź produkty o działaniu leczniczym.

Umożliwi to regenerację podrażnionej błony śluzowej przełyku i żołądka. Niniejsza dieta nie służy utracie kilogramów, choć może temu sprzyjać. Poza listą produktów wskazanych i zakazanych zwróć uwagę na produkty łagodzące bolesne objawy.

Najważniejsze zasady diety

Reklama

Żegnajcie panierki

Smażenie sprzyja refluksowi i zgadze, a panierki obfitują w tłuszcze nasycone. Jedz więc chudy drób, cielęcinę i wołowinę po ugotowaniu lub upieczeniu.

Zioła koniecznie!

Po obfitym posiłku pij herbatę imbirową lub z kopru włoskiego. Do dań dodawaj kmin rzymski. Zioła te ułatwiają trawienie i zapobiegają zgadze.

Warzywa – tak, ciasteczka – nie

Polub buraki i ziemniaki, neutralizujące nadmiar kwasu. Unikaj cebuli. Słodycze nie są wskazane, wyjątkiem jest biszkopt. Pij dużo wody mineralnej, bez gazu.ej.waż łagodzi ona objawy zgagi.

Kawa tak, ale...

Po wypiciu kawy z mlekiem odczuwasz dyskomfort? Pij tylko filtrowaną, zawsze z dodatkiem mleczka migdałowego (zmiksuj zblanszowane migdały z wodą).

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Na żywo

Zobacz również

  • Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Hormony wariują, zaś metabolizm wyraźnie zwalnia. To dlatego po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia tak trudno jest nam zachować linię. Są jednak na to mało znane, ale skuteczne sposoby! więcej