Błędy żywieniowe można wyczytać z twarzy

Spojrzyj w lustro i przekonaj się, czy dostrzegasz błędy żywieniowe na swojej twarzy. Według autorki książki „Młodość bez skalpela” Nigmy Talib – doktor naturopatii medycyny estetycznej – to jest możliwe. Oto 4 typy twarzy w zależności od diety.

1. Twarz cukrowa. Typowe objawy: • zmarszczki pod oczami i na czole • cienka skóra o szarym zabarwieniu • krostki na całej twarzy • zmizerniały wygląd.

Reklama

Wniosek: Jeśli jesz dużo węglowodanów prostych, np. ciastek, słodyczy, białego chleba czy ryżu, skó ra może mieć problemy z zachowaniem młodego wyglądu.

Produkty te odpo wiadają za szybki wzrost poziomu glukozy we krwi. W efekcie skóra staje się cienka i ziemista. Nadmiar cukru jest też uciążliwy dla jelit, co może skutkować wypryskami na twarzy.

Rada: Ogranicz lub wyeliminuj cukry z diety.

2. Twarz amatorek wina. Typowe objawy: • zmarszczki lub zaczerwienienie między oczami • opadające powieki • rozszerzone pory • odwo dniona skóra • czerwone policzki i nos • głębokie bruzdy nosowo-wargowe.

Wniosek: Kobiety, których wątroba jest obciążona przetwarzaniem alkoholu, mają tendencję do głębokich bruzd albo zaczerwienień między brwiami. Alkohol uszkadza kolagen, czyli biał ko odpowiedzialne za utrzymanie elastyczności skóry.

Rada: Zrób 3-tyg. przerwę od alkoholu (organizm wróci do równowagi), a następnie pij alkohol tylko sporadycznie.

3. Twarz nabiałowa. Typowe objawy: • ciemne worki i cienie pod oczami • obrzęknięte powieki • małe białe plamki i grudki na brodzie.

Wniosek: Twój organizm ma problemy ze stra wieniem produktów mlecznych: sera, jogurtu czy śmietany. Być może dokucza Ci nietolerancja na laktozę zawartą w mleku, bo ta często pojawia się z upływem lat.

Rada: wyłącz produkty mleczne z diety na 3 tygodnie i sprawdź, co się będzie działo z cerą.

4. Twarz glutenowa. Typowe objawy: • opuchnięte, czerwone policzki • ciemne plamy pigmentowe lub krost ki na brodzie.

Wniosek: Gluten jest pożywnym białkiem pochodzenia roślinnego, ale u niektórych wywołuje alergię lub np. bóle brzucha.

Rada: Odstaw gluten (m.in. produkty z mą ki pszennej, żytniej, ciastka, a także znaczną część kasz), pij więcej wody, spożywaj więcej produktów zawierających błonnik.

IK

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Tele Tydzień

Zobacz również

  • Zauważyłam, że ostatnio mam większy apetyt niż zwykle. Słyszałam, że to wina hormonów. Czy to prawda? Urszula z Białegostoku więcej