Błędy żywieniowe można wyczytać z twarzy

Spojrzyj w lustro i przekonaj się, czy dostrzegasz błędy żywieniowe na swojej twarzy. Według autorki książki „Młodość bez skalpela” Nigmy Talib – doktor naturopatii medycyny estetycznej – to jest możliwe. Oto 4 typy twarzy w zależności od diety.

1. Twarz cukrowa. Typowe objawy: • zmarszczki pod oczami i na czole • cienka skóra o szarym zabarwieniu • krostki na całej twarzy • zmizerniały wygląd.

Reklama

Wniosek: Jeśli jesz dużo węglowodanów prostych, np. ciastek, słodyczy, białego chleba czy ryżu, skó ra może mieć problemy z zachowaniem młodego wyglądu.

Produkty te odpo wiadają za szybki wzrost poziomu glukozy we krwi. W efekcie skóra staje się cienka i ziemista. Nadmiar cukru jest też uciążliwy dla jelit, co może skutkować wypryskami na twarzy.

Rada: Ogranicz lub wyeliminuj cukry z diety.

2. Twarz amatorek wina. Typowe objawy: • zmarszczki lub zaczerwienienie między oczami • opadające powieki • rozszerzone pory • odwo dniona skóra • czerwone policzki i nos • głębokie bruzdy nosowo-wargowe.

Wniosek: Kobiety, których wątroba jest obciążona przetwarzaniem alkoholu, mają tendencję do głębokich bruzd albo zaczerwienień między brwiami. Alkohol uszkadza kolagen, czyli biał ko odpowiedzialne za utrzymanie elastyczności skóry.

Rada: Zrób 3-tyg. przerwę od alkoholu (organizm wróci do równowagi), a następnie pij alkohol tylko sporadycznie.

3. Twarz nabiałowa. Typowe objawy: • ciemne worki i cienie pod oczami • obrzęknięte powieki • małe białe plamki i grudki na brodzie.

Wniosek: Twój organizm ma problemy ze stra wieniem produktów mlecznych: sera, jogurtu czy śmietany. Być może dokucza Ci nietolerancja na laktozę zawartą w mleku, bo ta często pojawia się z upływem lat.

Rada: wyłącz produkty mleczne z diety na 3 tygodnie i sprawdź, co się będzie działo z cerą.

4. Twarz glutenowa. Typowe objawy: • opuchnięte, czerwone policzki • ciemne plamy pigmentowe lub krost ki na brodzie.

Wniosek: Gluten jest pożywnym białkiem pochodzenia roślinnego, ale u niektórych wywołuje alergię lub np. bóle brzucha.

Rada: Odstaw gluten (m.in. produkty z mą ki pszennej, żytniej, ciastka, a także znaczną część kasz), pij więcej wody, spożywaj więcej produktów zawierających błonnik.

IK

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Tele Tydzień

Zobacz również

  • Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Hormony wariują, zaś metabolizm wyraźnie zwalnia. To dlatego po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia tak trudno jest nam zachować linię. Są jednak na to mało znane, ale skuteczne sposoby! więcej