Dieta

  • Superszybka dieta - 3 kilogramy w 5 dni

    To możliwe! A przy tym obiecujemy ci, że nie będziesz czuła głodu ani liczyła kalorii. Wystarczą nasze przepisy… Czytaj więcej

  • Dieta cytrynowa

    Zaufały jej m.in. Jennifer Aniston i Heidi Klum. Podstawą jest cytryna, wspomagająca pracę wątroby i oczyszczająca z toksyn. Utrata wagi jest spora: 4 kg po 7 dniach. Dietę stosować można w kilku wersjach. Restrykcyjna zaleca zastąpienie stałych posiłków mieszanką cytryny, wody, odrobiny miodu i cynamonu. Zalecana, opisana niżej, uzupełniona jest o warzywa, owoce oraz produkty białkowe. Wersja najłagodniejsza to jedynie poranne picie szklanki ciepłej wody z cytryną. Czytaj więcej

  • Dieta dobra dla serca. Najnowsze zalecenia

    Niedawno Polskie Towarzystwo Dietetyki po konsultacji z kardiologami ogłosiło najnowsze zalecenia dietetyczne, które pozwolą zachować zdrowe serce. Zbilansowana dieta to podstawa profilaktyki i leczenia miażdżycy i chorób krążenia. Wiele z tych zasad już znamy, bo pewne rzeczy się nie zmieniają. Przede wszystkim układ krążenia uwielbia aktywny tryb życia. Należy ograniczyć ilość soli (do 6 g, czyli łyżeczki dziennie). Trzeba wyeliminować cukier Czytaj więcej

  • Jedzenie, które uzależnia

    Zdarzyło Ci się przejeść jakąś potrawą? Na pewno nie były to brokuły lub marchew. Dlaczego? Nasz organizm przyjmuje warzywa jako źródło witamin i mikroelementów – ale nie traktuje ich tak, jak używki. Makaron, chipsy czy pizza – to już zupełnie co innego… Naukowcy z University of Michigan zauważyli, że pewne pokarmy mogą prowadzić do jedzeniowego nałogu. A kie dy w taki nałóg wpadniemy, zajadamy się nimi, choć przyjemność czujemy tylko przez chwilę. Kiedy wstajemy od stołu, dopada nas poczucie Czytaj więcej

  • Jedzenie, które leczy

    Od lekarza wyszłaś z receptą na leki i zaleceniem zmiany diety. Leki wykupić łatwo, ale co z jedzeniem? Nie wolno już ani grama tłuszczu? Jeść mięso czy lepiej nie? Nasza ekspertka radzi, na co zwrócić uwagę i od czego zacząć. Czytaj więcej

  • Dieta dla zdrowych kości

    Z wiekiem stają się coraz słabsze. Dlatego zwracajmy uwagę na to, co spożywamy. Czytaj więcej

  • Gęstość odżywcza

    Gdy jesz wartościowe produkty, wystarczy ich mniej, by się nasycić, dostarczyć organizmowi wszystkiego, czego mu trzeba i nie czuć głodu. Czytaj więcej

  • Dieta dla żołądkowców

    Dzięki zmianie nawyków żywieniowych można pozbyć się zgagi i innych dolegliwości żołądkowych bez wspomagania się lekami. Wyklucz pokarmy nasilające objawy, a wprowadź produkty o działaniu leczniczym. Umożliwi to regenerację podrażnionej błony śluzowej przełyku i żołądka. Niniejsza dieta nie służy utracie kilogramów, choć może temu sprzyjać. Poza listą produktów wskazanych i zakazanych zwróć uwagę na produkty łagodzące bolesne objawy. Najważniejsze zasady diety Czytaj więcej

  • ADHD lecz dietą

    Coraz więcej badań potwierdza duży jej wpływ na zachowanie osób z ADHD, czyli nadpobudliwością psycho-ruchową z deficytem uwagi. Z opublikowanych w magazynie „Lancet” badań prowadzonych w USA wśród dzieci od 4. do 8. roku życia wynika, że już po kilku tygodniach odpowiedniej diety u 64 procent z nich objawy ADHD znacznie się zmniejszyły. Podstawą jest wyeliminowanie pobudzających pokarmów i napojów, w tym także obfitujących w salicylany. Więcej kwasów om Czytaj więcej

  • Dieta na odporność

    Teraz należy szczególnie zadbać o domowy jadłospis. Czytaj więcej