Dieta

  • Michelle Obama. Jej dieta

    Znakiem rozpoznawczym kampanii przeciw otyłości, której patronowała żona Baracka Obamy, jest talerz podzielony na nierówne cztery części. Ma on wskazywać zdrowe proporcje pomiędzy poszczególnymi produktami żywnościowymi. Najważniejsze zasady diety 25% talerza – pełne ziarna Dotyczy to pieczywa i makaronu. Polub też brązowy ryż. Wysoka zawartość błonnika sprawi, że nie będziesz miała potrzeby po Czytaj więcej

  • Dieta pomoże zlikwidować ból stawów

    Cały sekret to produkty bogate w białko, przeciwutleniacze i błonnik. Poprawią kondycję stawów i złagodzą dolegliwości. Czytaj więcej

  • Dieta na nadmierną potliwość

    Silne pocenie się bywa efektem choroby, złej diety lub trybu życia. Warto zlikwidować ten problem u źródła. Wzbogać dietę o wątróbkę, ryby, nasiona i orzechy oraz produkty z pełnoziarnistej, ciemnej mąki. Potliwość może być bowiem objawem niedoboru witamin z grupy B, należy je uzupełnić. Pomogą także banany. Zawierają duże ilości potasu (znajdziesz go też w pomidorach, winogronach), który wspomaga pracę m.in. układu limfatycznego. Pij herbatę z szałwii, hamuje bowiem Czytaj więcej

  • Superszybka dieta - 3 kilogramy w 5 dni

    To możliwe! A przy tym obiecujemy ci, że nie będziesz czuła głodu ani liczyła kalorii. Wystarczą nasze przepisy… Czytaj więcej

  • Dieta cytrynowa

    Zaufały jej m.in. Jennifer Aniston i Heidi Klum. Podstawą jest cytryna, wspomagająca pracę wątroby i oczyszczająca z toksyn. Utrata wagi jest spora: 4 kg po 7 dniach. Dietę stosować można w kilku wersjach. Restrykcyjna zaleca zastąpienie stałych posiłków mieszanką cytryny, wody, odrobiny miodu i cynamonu. Zalecana, opisana niżej, uzupełniona jest o warzywa, owoce oraz produkty białkowe. Wersja najłagodniejsza to jedynie poranne picie szklanki ciepłej wody z cytryną. Czytaj więcej

  • Dieta dobra dla serca. Najnowsze zalecenia

    Niedawno Polskie Towarzystwo Dietetyki po konsultacji z kardiologami ogłosiło najnowsze zalecenia dietetyczne, które pozwolą zachować zdrowe serce. Zbilansowana dieta to podstawa profilaktyki i leczenia miażdżycy i chorób krążenia. Wiele z tych zasad już znamy, bo pewne rzeczy się nie zmieniają. Przede wszystkim układ krążenia uwielbia aktywny tryb życia. Należy ograniczyć ilość soli (do 6 g, czyli łyżeczki dziennie). Trzeba wyeliminować cukier Czytaj więcej

  • Jedzenie, które uzależnia

    Zdarzyło Ci się przejeść jakąś potrawą? Na pewno nie były to brokuły lub marchew. Dlaczego? Nasz organizm przyjmuje warzywa jako źródło witamin i mikroelementów – ale nie traktuje ich tak, jak używki. Makaron, chipsy czy pizza – to już zupełnie co innego… Naukowcy z University of Michigan zauważyli, że pewne pokarmy mogą prowadzić do jedzeniowego nałogu. A kie dy w taki nałóg wpadniemy, zajadamy się nimi, choć przyjemność czujemy tylko przez chwilę. Kiedy wstajemy od stołu, dopada nas poczucie Czytaj więcej

  • Jedzenie, które leczy

    Od lekarza wyszłaś z receptą na leki i zaleceniem zmiany diety. Leki wykupić łatwo, ale co z jedzeniem? Nie wolno już ani grama tłuszczu? Jeść mięso czy lepiej nie? Nasza ekspertka radzi, na co zwrócić uwagę i od czego zacząć. Czytaj więcej

  • Dieta dla zdrowych kości

    Z wiekiem stają się coraz słabsze. Dlatego zwracajmy uwagę na to, co spożywamy. Czytaj więcej

  • Gęstość odżywcza

    Gdy jesz wartościowe produkty, wystarczy ich mniej, by się nasycić, dostarczyć organizmowi wszystkiego, czego mu trzeba i nie czuć głodu. Czytaj więcej