Dlaczego ciągle mi zimno

To naturalne, że marzniemy w niskiej temperaturze. Jeśli jest nam chłodno w cieple, trzeba znaleźć tego przyczynę.

Nieuzasadnione marznięcie to często efekt niskiego ciśnienia krwi (poniżej 100/60 mmHg). Podnosi je ruch. Unikajmy siedzenia godzinami w jednej pozycji, np. przy biurku, przed telewizorem. Powoduje ono, zwłaszcza przy dyskopatii, nadmierny ucisk na nerwy i pogorszenie przepływu krwi, a więc i regulacji temperatury ciała.

Krążenie krwi pobudzą regularne ćwiczenia. I naprzemienne prysznice – raz zimną, raz ciepłą wodą.

Reklama

Przewlekły stres, silne emocje, przemęczenie powodują zwężenie naczyń krwionośnych, a więc i uczucia zimna. Dbajmy więc o odpoczynek. By zapewnić sobie dobry sen, wypijajmy wieczorem napar z melisy, kozłka lekarskiego, dziurawca.

Często marzniemy w wyniku niedożywienia. Skąpe i rzadkie posiłki dostarczają za mało energii, by ogrzać całe ciało. Najlepiej jeść 4 lub 5 razy dziennie w regularnych odstępach czasu.

Późną jesienią ograniczyć w diecie nabiał, a chłodne posiłki zastąpić daniami gorącymi. Chłód odczuwają często osoby po kuracji odchudzającej: warstwa tłuszczu pod skórą działa jak izolator. Jeśli brakuje też masy mięśniowej, krew słabiej krąży.

Dlatego odchudzanie powinno być połączone z aktywnością fizyczną, wzmacniającą mięśnie.

Naturalne rozgrzewanie. Tak działa kapsaicyna zawarta w papryczkach chili. Imbir, cynamon, gorczyca, jałowiec, goździki, kardamon poprawiają krążenie. Rozgrzewa herbatka malinowa i z czarnego bzu. Zielona herbata wychładza, ale z rozgrzewającymi dodatkami już nie.

Ostrożnie z używkami! Nikotyna nasila obkurczanie się naczyń krwionośnych, przyczynia się do rozwoju miażdżycy. Alkohol rozgrzewa tylko zaraz po wypiciu. Rozszerza naczynia krwionośne, więc organizm traci przez nie dużo ciepła i w efekcie szybko zaczynamy marznąć.

Najczęściej ziębną nam dłonie i stopy. Organizm bowiem najpierw „zajmuje się” transportem (za pośrednictwem krwi) niezbędnych składników odżywczych do naszych najważniejszych wewnętrznych organów, mózgu i serca, do kończyn w drugiej kolejności.

W zimne dni należy nosić czapkę, naprawdę ciepłe rękawiczki i skarpety (z materiałów naturalnych, nieuciskające), buty o grubej podeszwie. Zmarznięte kończyny trzeba rozmasować.

Artykuł pochodzi z kategorii: Choroby

Dobry Tydzień

Zobacz również

  • Niespokojne nogi

    Nie możesz spać, bo wciąż ruszasz nogami? Przyczyną może być niedobór żelaza, niewydolność nerek czy cukrzyca. Jednak w 50 proc. objawy związane są z układem nerwowym. więcej