Czy lek na stawy może wywołać alergię?

Znajoma radzi mi na ból kolan stosować spray przeciwbólowy, Traumon. Jestem aler gikiem, niektóre leki wywołują u mnie silne uczulenie. Niedawno dostałam pokrzywki po zażyciu aspiryny. Czy mogę więc bez obaw używać sprayu, który poleca? Irena z Lublina.

«Absolutnie nie. Preparat ten ma w składzie glikol propylenowy wchodzący w skład kwasu salicylowego. Może zatem wywołać tę samą reakcję, jaką spowodowała u Ciebie aspiryna.

Reklama

« Unikaj wszelkich preparatów z grupy niesteroidowych leków przeciwzapalnych NPLZ, a więc nie tylko kwasu acetylosalicylowego (aspiryny), ale również ibuprofenu, naproksenu. Najbezpieczniejszy dla osób uczulonych na salicylany jest paracetamol. Jeśli będą Ci dokuczać bóle stawów, stosuj okłady z lodu, a po nich maść ziołową, np. z mentolem, imbirem.

Artykuł pochodzi z kategorii: Choroby

Na żywo
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Niespokojne nogi

    Nie możesz spać, bo wciąż ruszasz nogami? Przyczyną może być niedobór żelaza, niewydolność nerek czy cukrzyca. Jednak w 50 proc. objawy związane są z układem nerwowym. więcej