5 sposobów na bolesne skurcze łydek

1. Dieta pełna pierwiastków

Reklama

W łagodzeniu skurczów łydek zawsze pomagają produkty bogate w wapń. Codziennie sięgaj więc po kefir, maślankę, ser żółty i biały. Jeżeli skurcze występują w okresie ciąży, warto też dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę magnezu i potasu. Jedz wtedy migdały, banany, orzechy i fasolę.

2. Elektryczna poduszka

Codziennie masuj łydki poduszką elektryczną. Dzięki temu pobudzisz krążenie krwi w dolnych partiach nóg i zmniejszysz dokuczliwość odczuwanych skurczów.

3. Błyskawiczna ulga

Aby zmniejszyć dokuczliwość nagłego skurczu, zadrzyj stopę do góry i mocno naciągnij palce w stronę kolana.

4. Szybkie ćwiczenia

Stań w odległości metra od ściany i oprzyj się o nią dłońmi. Pozostając w tej pozycji przez minutę, spróbuj podnosić i opuszczać pięty.

5. Lodowaty masaż

Tuż przed snem masuj łydki, kostkami lodu, zataczając na skórze okręgi. Masaż powinien rozpoczynać się od kostek i powoli zmierzać w stronę kolan.

Artykuł pochodzi z kategorii: Choroby

Twoje Imperium

Zobacz również