Stawy i mięśnie w lepszej formie

Dokucza łokieć, trudno jest zgiąć palce, a zejście po schodach sprawia trudność, bo bolą kolana... Wiele osób narzeka na takie dolegliwości. Na szczęście jest wiele sposobów, by im zaradzić.

Zdjęcie

/foto. Materiał Prasowy /materiały prasowe
/foto. Materiał Prasowy /materiały prasowe

Z wizytą u specjalisty

Bólu stawów czy mięśni nie należy bagatelizować. Warto, jak najszybciej wybrać się do reumatologa lub ortopedy. Zleci on wykonanie badań z krwi, USG, RTG i na ich podstawie określi przyczynę dolegliwości. Zaleci nam  leki do miejscowego stosowania, np. w postaci maści lub  doustne leki przeciwzapalne i przeciwbólowe. Dodatkowo może nas skierować na zabiegi rehabilitacyjne np. diatermię z wykorzystaniem prądu, masaże, ciepłe okłady fango, które przynoszą ulgę w dolegliwościach stawowo-kostnych.


Jedz to, co ci pomaga

Dobrze skomponowany jadłospis pomaga złagodzić stany zapalne stawów i wzmacnia kości. Już od dziś warto więc wprowadzić do diety tłuste ryby morskie, np. śledź, makrela, sardynki, tuńczyk. Zawierają one sporo wapnia, ale także białko i nienasycone kwasy tłuszczowe. To składniki, które  wspomagają regenerację stawów i odbudowują kości. Dużo białka i cennych dla stawów oraz kości witamin z grupy B dostarczy nam chude mięso i drób. Dwa-trzy razy w tygodniu warto zjeść jajko, bo ma ważne dla stawów pierwiastki i wysokowartościowe białko. 

W wytwarzaniu kolagenu odbudowującego stawy i kości pomagają też bioflawonoidy. Znajdziemy je m.in. w ciemnym pieczywie, otrębach i płatkach owsianych. Niezastąpionym źródłem białka, wapnia oraz cennych dla stawów i kości witamin A i D są produkty mleczne i najlepiej odtłuszczone. Warto przekonać się też do przypraw o działaniu przeciwzapalnym. Taką moc mają kurkuma, imbir, goździk, anyż. Pomagają one zmniejszyć obrzęk i ból stawów, a przy tym wzbogacają smak potraw.

Pamiętajmy też o odkwaszających organizm owocach (np.  żurawina, aronia, czarna porzeczka) i warzywach (np. marchew, seler, por, pietruszka). Z owoców i warzyw (także mrożonych) przygotowujmy soki i koktajle, a warzywa gotujmy na parze.

Wystrzegajmy się za to produktów przetworzonych, bo zawierają dużo soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, co wzmaga obrzęki oraz słodyczy, bo od nich tyjemy. Tymczasem nadwaga obciąża stawy i mięśnie, znacznie zwiększając dolegliwości bólowe.

Ruch pod kontrolą

Dobrze dobrana do stanu zdrowia i wieku aktywność fizyczna, potrafi zdziałać cuda. Ruch pobudza do działania pompę mięśniową, wspomaga krążenie krwi, co przyczynia się do szybszej regeneracji mikrouszkodzeń stawów  i kości. W kwestii doboru ćwiczeń warto zasięgnąć porady fizjoterapeuty lub lekarza. Ale nigdy nie zaszkodzą proste ćwiczenia polegające np. na unoszeniu nóg i rąk, krążeniu barków. 

Z aktywności na powietrzu wskazane są: spacer po miękkim podłożu, marsz z kijkami, jazda na rowerze. Aktywności ma jeszcze jedną zaletę - pobudza wydzielanie hormonów szczęścia czyli endorfin i poprawia nastrój. Zdaniem specjalistów, gdy jesteśmy przygnębieni, zestresowani, częściej dotykają nas dolegliwości bólowe.

Dobre nawyki na co dzień

Możemy wiele zrobić, by codzienne czynności wspierały nasze stawy i kości. Stojąc przy kuchennym blacie, opierajmy na zmianę nogę na podnóżku, a czoło oprzyjmy o górne szafki. To odciążą stawy biodrowe i kolanowe oraz kręgi szyjne. Przy odkurzaniu lub zmywaniu mopem, prostujemy plecy (rura odkurzacza i kijek do mopa muszą być odpowiednio długie!), rozstawiamy stopy, a ręce trzymamy swobodnie blisko tułowia. Gdy podnosimy jakiś ciężar, np. siatkę z zakupami, zawsze klękamy na jednym kolanie, a przedmiot podnosimy oburącz.

W czasie popołudniowej drzemki i nocnego odpoczynku, też możemy zadbać o regenerację stawów i kości, odpowiednio się układając do snu. Gdy lubimy spać na boku, układamy głowę na poduszce w osi kręgosłupa (nie wkładamy dłoni pod głowę!), a między lekko zgięte kolana wkładamy drugą poduszkę. Śpiąc na brzuchu, ręka i noga po stronie w którą mamy zwróconą twarz, powinny być lekko zgięte.

 

Zdjęcie

/materiały prasowe /materiały prasowe
/materiały prasowe /materiały prasowe

Wsparcie w bólu

Perskindol - szwajcarski żel do stosowania miejscowego, łagodzi i uśmierza bóle mięśni i stawów w lekkich stanach pourazowych, przy stłuczeniach i zwichnięciach.

Perskindol ma unikalny podwójny mechanizm działania:

·         natychmiastowo redukuje uczucie bólu mięśni i stawów  poprzez chłodzące działanie mentolu

·         długotrwale rozluźnia mięśnie dzięki rozgrzewającemu działaniu olejkom eterycznym.

Perskindol jest bardzo bezpieczny i komfortowy w użyciu:

  • nie pozostawia tłustych śladów na skórze i na ubraniach
  • bardzo szybko się wchłania
  • może być stosowany kilka razy dziennie w zależności od potrzeby (nie zawiera parabenów ani NLPZ)

Sposób stosowania: dorośli i dzieci powyżej 5 roku życia: Stosować miejscowo kilka razy dziennie w zależności od potrzeb, wcierając cienką warstwę żelu w bolące miejsca.

Więcej informacji: www.perskindol.pl

Flexofytol


Zdjęcie

/materiały prasowe /materiały prasowe
/materiały prasowe /materiały prasowe

·         Flexofytol przebadany przez ponad 2000 osób z dolegliwościami stawowymi

·         Flexofytol pomaga w utrzymaniu zdrowia i elastyczności stawów.

·         Flexofytol jest dobrze tolerowany również przez osoby powyżej 70. r.ż.

Flexofytol - suplement polecany jest w dolegliwościach stawowych. Flexofytol zawiera opatentowaną formę wysoko zoptymalizowanego ekstraktu z kurkumy standaryzowanego na 90% kurkuminy. Ekstrakt z Curcuma longa pomaga w utrzymaniu zdrowia i elastyczności stawów.

Zalecana porcja do spożycia:

Początkowo:

Dla dorosłych i dzieci powyżej 12 roku życia: 2 kapsułki rano i 2 kapsułki wieczorem przez 1 miesiąc                                                                          

Dla dzieci w wieku 6-12 lat: 2 kapsułki rano przez 1 miesiąc

Podtrzymująco:

Dla dorosłych i dzieci powyżej 12 roku życia: 2 kapsułki rano                                                                                                                                                          

Dla dzieci w wieku 6-12 lat: 1 kapsułka rano

Dostępny w aptekach. Cena ok.: 60 zł/60 kaps.; 165zł / 180 kaps.

Więcej informacji: www.flexofytol.pl




  



 

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

materiały prasowe

Zobacz również

  • Za co cenię olej rzepakowy?

    Za jego uniwersalność. Ma delikatny smak, jest bezzapachowy, można stosować go do smażenia, duszenia, marynowania, sałatek. Jest powszechnie dostępny i polski. A na dodatek ma dobry skład. więcej