Rozgrzej się od stóp do głów

Trzęsiesz się z zimna, masz dreszcze? Dzięki naszym sprawdzonym sposobom szybko zrobi ci się cieplej.

Wychłodzenie to krok do przeziębienia. Staraj się więc do niego nie dopuścić i nie wychodź bez śniadania.

Łyk ciepłego napoju

I to nie tylko herbatki z sokiem malinowym czy z cytryną. Doskonale działa też napar z czarnego bzu. Zaparz go pod przykryciem przez 10 minut. Wkrój do herbaty imbir, który pobudza układ krążenia i rozgrzewa. Możesz też robić napar z lipy z sokiem malinowym, który działa napotnie. Świetnie sprawdzają się soki z czarnej porzeczki lub czarnego bzu.

Gorąca kąpiel

Reklama

To skuteczny sposób na rozgrzewkę. Wystarczy zanurzyć się w gorącej wodzie na minimum 10 minut. Możesz do niej dodać olejki eteryczne. Kąpiel połącz z masażem, który pobudza krążenie krwi.

Nie lubisz siedzieć w wannie? Weź prysznic. Skieruj strumień letniej wody na nogi, potem w górę ciała. Na końcu polej kark. Zwiększ temperaturę i zacznij od początku.

Aromaterapia

To inaczej leczenie zapachami. Musisz tylko użyć olejków rozgrzewających, które mają działanie lecznicze. I tak szafranowy, cynamonowy i z drzewa sandałowego nie tylko nas rozgrzeją, ale i oczyszczą krew z toksyn. Sosnowy, imbirowy, kardamonowy i kamforowy rozluźnią mięśnie i łagodzą bóle głowy.

Cynamonowy, pomarańczowy i anyżkowy pobudzą krążenie krwi i poprawią trawienie. Jak najlepiej ich używać? Można nimi skropić poduszkę lub wlać je do kominka aromaterapeutycznego. Albo nawilżyć chusteczkę do nosa, a potem wdychać jej aromat.

Odpowiednia dieta

Jest ważna, gdy ciągle jest ci zimno. Pamiętaj więc o białku, które jest wolno trawione i wytwarza ciepło przez długi czas. Ograniczaj produkty, które oziębiają ciało: mleko, nabiał, żółty ser, owoce cytrusowe, cukier (np. batoniki, ciastka).

Jeśli potrzebujesz przekąski, sięgnij po gorzką czekoladę. Jedz produkty, które usuwają wilgoć z organizmu, np. kasze (w tym jaglaną czy gryczaną).

Nie może zabraknąć pożywnych potraw z mięsa (m.in.wieprzowiny) i ryb. Gotuj sycące i rozgrzewające zupy: krupnik, rosół, grochową, barszcz. Jedz marchewkę, pietruszkę, dynię. Do potraw dodawaj cebulę, czosnek, imbir, kolendrę, wanilię, majeranek, tymianek, rozmaryn, oregano, bazylię, chili, cynamon, pieprz, goździki, kurkumę, kminek, kardamon.

Wykorzystuj też miód, który działa napotnie i przeciwgorączkowo. Najlepiej rozpuść 2 łyżki w ciepłej (nie gorącej!) herbacie, szklance mleka i pij codziennie.

Domowa kuracja

Wlej do miski 5 litrów gorącej wody. Możesz dodać dwie łyżki soli kuchennej albo gorczycy. Zanurz stopy na 10-15 minut, aż woda stanie się letnia. Osusz stopy i załóż ciepłe skarpety. Przedtem możesz je pomasować, uciskając i pukając palcami co najmniej przez 10 minut. Masuj je codziennie przed snem.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Chwila dla Ciebie
Więcej na temat: