Pyszny koktajl. Wsparcie dla kosmetyków

Owocowo-warzywne mieszanki działają równie skutecznie jak dobre kremy.

Dla naszej skóry najważniejsze są składniki bogate w witaminy A, C i E. To najsilniejsze przeciwutleniacze i najlepsza ochrona przed zmarszczkami. Po pomarańczowe i czerwone warzywa oraz owoce (np.: brzoskwinie, dynię, marchewkę) możemy sięgać w ciemno.

Reklama

Są bogate w beta-karoten, z którego organizm produkuje witaminę A. Zapewnia on też skórze ładny kolor i, w pewnym stopniu, ochronę przed promieniami UV. Aby koktajle dostarczały dość witaminy C, warto dodawać do nich natkę pietruszki, pomarańcze, maliny. W witaminę E wzbogacą je orzechy laskowe, migdały, pestki dyni i odrobina oliwy.

★ Koktajl dynia w sadzie: Upiecz w piekarniku plaster dyni (bez pestek, ze skórą, 40 minut w temp. 180 st.C). Odkrój skórę. Do koktajlu potrzebujesz ok. 100 g. Pokrój w kostkę, wrzuć do blendera. Zmiksuj z sokiem wyciśniętym z 2 jabłek i 1/2 szklanki wody.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Olivia