Oranżada utrudnia skupienie uwagi

Nie od dziś wiadomo, że dzieci lubią pić słodkie napoje. Warto się jednak dwa razy zastanowić zanim zdecydujemy się podać dziecku taki napój.

Reklama

Szklanka coli zawiera ponad 5 łyżeczek cukru. Przy okazji blokuje wchłanianie magnezu przez dobę. Wraz ze szklanką mirindy dziecko wypija ponad 6 łyżeczek cukru. Z kolei kolorowa oranżada zawiera sztuczne dodatki do żywności takie jak: E 122, E 102 i E 124, które mogą mieć szkodliwy wpływ na aktywność oraz skupienie uwagi u dziecka. Do tego aspartam i benzoesan sodu – substancje, które mogą utrudniać zasypianie i koncentrację. To może przełożyć się na problemy z nauką. Czym zastąpić oranżadę? Do wody gazowanej dodaj sok ze świeżo wyciśniętych owoców. Napój lekko dosłodź miodem.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Świat & Ludzie
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Co jeść?

    Jeśli zastanawiamy się co jeść warto spojrzeć na przykłady z innych krajów. W Stanach Zjednoczonych, w których jest nadmierne spożycie tłustych wędlin, mięsa, ciast i chipsów wiele osób cierpi na... więcej