Która woda zdrowsza: gazowana czy nie

Wiosną i latem powinniśmy jej pić aż 2-3 litry dziennie, aby nawilżyć organizm.

Zdjęcie

Pijmy wodę, najlepiej gasi pragnienie /123/RF PICSEL
Pijmy wodę, najlepiej gasi pragnienie
/123/RF PICSEL

Lekarze i dietetycy zalecają picie wody, szczególnie gdy jest sucho i ciepło. Wybrać gazowaną czy niegazowaną?

Gazowana zawiera dwutlenek węgla, najczęściej wapń, magnez i uzupełnia niedobory tych pierwiastków. Ma wyraźny, ostry smak i szybciej zaspokaja pragnienie niż niegazowana.

Reklama

To nieprawda, że jest niezdrowa. Wspomaga trawienie, zaleca się ją w infekcjach dróg moczowych. Hamuje wzrost flory bakteryjnej, co zwiększa jej trwałość po otwarciu butelki. Ale nie mogą jej pić osoby mają ce problemy z trawieniem, krtanią, kobiety w ciąży i dzieci.

Niegazowana zawiera zwykle mniej składników mineralnych i nie ma gazu. Jej smak jest delikatny i łagodny. Powinny ją pić osoby z nadciśnieniem, niewydolnością krążenia, jelitem drażliwym, dolegliwościami żołądkowymi, po operacji i na łatwostrawnej diecie.


Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Relaks

Zobacz również

  • Czarci pazur - zwalcza bóle stawów

    Na półkach z suplementami diety coraz częściej pojawiają się preparaty z wyciągiem z tajemniczej rośliny pod nazwą „czarci pazur”. Warto zatem dowiedzieć się, jakie ma ona „diabelskie” właściwości. więcej