Kiełki – co się w nich kryje?

Kiełki lucerny. Zawierają duże ilości białka i żelaza. To sprawia, że cenią je głównie wegetarianie. Ze względu na obecność fitoestro- genów łagodzą skutki menopauzy.

Reklama

Kiełki brokułów. Posiadają zwalczające komórki nowotworowe sulfofrany. Pomagają zwalczać bakterie Helicobacter pylori. Kryje się w nich też koenzym Q – eliksir młodości.

Kiełki słonecznika. Wymagają kiełkownicy o większych otworach. Są najbogatszym wśród zielonych kiełków źródłem prostych białek (protein). Fosfor i wapń wzmacniają kości i zęby.

Kiełki rzodkiewki. Zawierają duże ilości witaminy C, działają przeciwzapalnie i moczopędnie. Znajdziemy w nich też dużą dawkę jodu.

Kiełki fasoli mung. To bardzo bogate źródło łatwo przyswa- jalnego białka. Zawierają witaminy A, B, C i E oraz sole mineralne. Pomagają obniżać poziom „złego” cholesterolu.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Dobry Tydzień
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Jedzenie na lepszy nastrój

    Wbrew pogodzie za oknem, nie damy się chandrze. Na początek szczęścia poszukamy na talerzu. Bo to, co jemy, wpływa nie tylko na nasze zdrowie, ale i samopoczucie. więcej