Kabaczek i jego właściwości

Kabaczek to odmiana dyni. Uprawiany w Ameryce Południowej został sprowadzony do Europy przez konkwistadorów. U nas popularny jest od niedawna.

Wielką zaletą kabaczka jest jego lekkostrawność. Warzywo to jest źródłem: magnezu, wapnia, fosforu, żelaza, a także witamin C i z grupy B (w tym PP).

Reklama

Istotną cechą kabaczków jest skuteczne odkwaszanie naszego organizm dzięki zawartym w nich związkom zasadowym.

Dlaczego jest zdrowy?

Ponieważ kabaczek odkwasza organizm, zapobiega tym samym powstawaniu m.in.: miażdżycy, nadciśnienia oraz także cukrzycy.

Dodatkowo ma dobroczynny wpływ na pracę jelit, a tym samym poprawia przemianę materii i zapobiega zaparciom.

Pomaga także w zwalczaniu choroby lokomocyjnej oraz przy zapaleniu gruczołu krokowego u mężczyzn. Fakt, że warzywo zawiera sporo wody jest korzystny dla seniorów i rekonwalescentów.

Przyrządzając kabaczka, należy jedynie pamiętać, by posypać go solą, odsączyć a następnie opłukać. Dzięki temu zabiegowi pozbędziemy się typowej dla niego goryczki.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Świat & Ludzie

Zobacz również

  • „Menopauza bez pauzy” to kampania zainicjowana przez markę VICHY. W ramach akcji w sierpniu kobiety będą mogły skorzystać z bezpłatnych konsultacji dermatologicznych oraz dobrać odpowiednie dla... więcej