Joga - sposób na młodość i relaks

By zaradzić wielu kłopotom nie trzeba wiele zachodu. Wystarczy cierpliwość

Zdjęcie

Joga doskonale odpręża /123/RF PICSEL
Joga doskonale odpręża
/123/RF PICSEL

Jedna na wiele

W zdrowym ciele zdrowy duch. To prawda znana od wieków. W utrzymaniu naszego ciała do późnych lat w zdrowiu i sprawności bardzo pomaga joga.

Jeśli chcemy poprawić sylwetkę, lepiej spać, mieć zdrowe włosy, złagodzić przykre dolegliwości związane ze zmianą pór roku, takie jak zmęczenie, wspomóc osłabiony organizm, odzyskać wigor i cofnąć o kilka lat zegar biologiczny, zacznijmy praktykować asany, czyli pozycje jogi.

Reklama

Wiek nie gra roli!

Inaczej niż w przypadku wysiłkowych ćwiczeń, biegów, jazdy na rowerze, wiek nie jest przeszkodą. Sprawność fizyczna nie jest potrzebna, bo właśnie dzięki jodze wzmocnimy mięśnie, poprawimy stan kręgosłupa.

Systematycznie

Żeby osiągnąć odpowiedni efekt, musimy zacząć od ćwiczeń oddechowych i łatwych asan. Poprawę nastroju osiągniemy dzięki systematycznemu, zawsze o tej samej porze, poświęceniu całej uwagi pracy z ciałem. Początkowo róbmy to dwa razy w tygodniu, potem zwiększając aktywność do codziennej praktyki.

Bez obciążeń

Przed ćwiczeniami nie jemy większych posiłków. Wypijmy za to kubek zielonej herbaty i miejmy pod ręką niegazowaną wodę.

WAŻNE: Jeśli pozycja sprawia problemy, nie zmuszaj ciała na siłę do jej wykonania. Nie nadwerężaj się. Praktyka czyni mistrza.

Elementarz jogi dla każdego

Mata nie musi być droga. W sklepach internetowych i sieciach handlowych można kupić ją za ok. 30 zł. Wybieramy o 15 cm dłuższą niż wynosi nasz wzrost.

Ręcznik, nieduży, będzie podczas ćwiczeń potrzebny do ocierania potu.

Strój musi być wygodny, niekrępujący ruchów, np. dresowe spodnie i bawełniana koszulka. Zdejmujemy łańcuszki, bransoletki, kolczyki.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Więcej na temat:

Zobacz również

  • Ćwiczenia poszerzą pole widzenia i poprawią zmysł równowagi. Wykonuj je codziennie, np. przed telewizorem, podczas przerwy na reklamy. 1. Usiądź prosto. Nie ruszając głową skieruj wzrok w... więcej