Jesienne wspomaganie

Za chwilę uaktywnią się różne jesienne wirusy powodujące sezonowe infekcje. Dlatego już teraz warto zadbać o swoją odporność. Silny organizm z pewnością lepiej poradzi sobie z wirusami. Co możesz zatem zrobić?

Zdjęcie

materiały promocyjne GEDEON RICHTER /materiały promocyjne
materiały promocyjne GEDEON RICHTER
/materiały promocyjne

Jedz zdrowo

To naprawdę ważne! Przede wszystkim jak najwięcej świeżych nieprzetworzonych produktów: warzywa, owoce, naturalne kasze, nasiona i pestki, ryby, jajka, oleje z pierwszego tłoczenia. Odporność wspierają też cebula, czosnek, miód oraz przyprawy, np. kurkuma. Nie zapominaj o żywności bogatej w probiotyki - (dobroczynne bakterie) np. jogurcie, kefirze, a także kapuście i ogórkach kiszonych. Te "dobroczynne" bakterie są obecne w naszej naturalnej florze jelitowej. To właśnie dzięki nim jelita stanowią istotną składową naszego systemu odpornościowego. I najważniejsze: twoje posiłki powinny być regularnie (5 dziennie), a dieta urozmaicona. Dzięki temu dostarczysz organizmowi wszystkich niezbędnych składników wspierających odporność.

Wychodź na świeże powietrze

I ruszaj się! Wcale nie musi to być intensywny wysiłek, np. bieganie, wystarczy półgodzinny spacer w dość szybkim tempie. Zaproś na taki spacer znajomego - przy okazji nadrobisz zaległości towarzyskie. Niech nie zniechęca cię pogoda - jeśli nie leje deszcz lub nie wieje porywisty wiatr, nic nie stoi na przeszkodzie, by wyjść na dwór. Dotyczy to także spacerów z dziećmi. Przebywanie na powietrzu, gdy jest chłodno, hartuje. W weekendy zaś warto wybrać się poza miasto, np. do lasu.

Reklama

Pamiętaj, że stres obniża odporność. Dbaj więc, by nie potęgować negatywnych emocji - wiadomo, wszyscy je odczuwamy - i znajdź sposoby, które najlepiej cię relaksują, np. słuchanie muzyki, joga lub inny sport.

Myj ręce

Nawet o 25 proc. możesz zmniejszyć ryzyko infekcji, myjąc ręce prawidłowo i dokładnie. Wystarczy 30 sekund mycia dłoni mydłem i ciepłą wodą, by usunąć nawet do 90 proc.1 drobnoustrojów chorobotwórczych, które mogą znaleźć się na rękach. Ważna jest też technika: należy dokładnie umyć kciuki, przestrzenie międzypalcowe, grzbiety dłoni i paznokcie. Warto pamiętać o tym samemu i także uczyć dzieci prawidłowego mycia rąk.

Unikaj zatłoczonych miejsc

To właśnie tam, gdzie jest dużo osób, najłatwiej złapać infekcję! Nigdy nie masz pewności, czy nie znajdzie się tam osoba mająca katar, kichająca czy kaszląca. Lepiej więc unikać dużych skupisk ludzkich, choć niektórych z pewnością się nie da (np. szkół czy przedszkoli w przypadku dzieci). 

W miejscach publicznych (środki komunikacji, sklepy) powinno się zachować dystans od innych ludzi. Obecnie powinien on wynosić około 1,5 m.2

Zdjęcie

Materiał prasowy /materiały prasowe
Materiał prasowy
/materiały prasowe

Reaguj na pierwsze objawy infekcji

Jeśli po raz kolejny dopadnie cię infekcja wirusowa górnych dróg oddechowych, możesz skrócić czas jej trwania, stosując przy pierwszych jej objawach Groprinosin w tabletkach. Jeśli nawracające infekcje wirusowe górnych dróg oddechowych wystąpią u twojego dziecka sięgnij po Groprinosin® w postaci syropu o malinowym smaku. Można go stosować u dzieci powyżej 1. roku życia.

Groprinosin sprawdza się u osób o obniżonej odporności, w przypadku nawracających infekcji wirusowych górnych dróg oddechowych, kiedy pojawiają się m.in. następujące objawy: uczucie zatkanego nosa, wodnisty wyciek z nosa, stan podgorączkowy, drapanie w gardle, uczucie rozbicia.

Cena: Groprinosin syrop 250 mg/5 ml - około 18 zł, Groprinosin tabl. opakowanie 20 tabl. - około 18 zł, Groprinosin tabl. opakowanie 50 tabl. - około 40 zł

1 https://www.gov.pl/web/gis/jak-myc-rece-instrukcja-mycia-rak

2 https://www.gov.pl/web/koronawirus



Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Świat kobiety

Zobacz również

  • Koniec z nieprzyjemnym uczuciem pieczenia, „parciem” na pęcherz i koniecznością nadmiernie częstych wizyt w toalecie. Dzięki FEMANNOSE® N odzyskasz komfort i zapomnisz, co to zapalenie pęcherza. więcej