Jak prawidłowo jeździć na rowerze

Najbardziej zdrowa dla kręgosłupa i stawów pozycja to ta wymuszona przez rower miejski czy turystyczny. Plecy powinny być wyprostowane, tułów lekko pochylony, a nadgarstki utrzymane w linii przedramion (nie zgięte).

Przy ustawianiu siodełka warto pamiętać, że kolana nie powinny zginać się pod kątem większym niż 90 stopni. W momencie, kiedy stopa wraz z pedałem znajduje się na dole w najniższym punkcie, noga powinna być lekko zgięta w stawie kolanowym.

Reklama

W takiej pozycji nie ma całkowitego wyprostu kolana, co zapewnia naturalną amortyzację i sprawia, że trudniej o kontuzję. Odpowiednie ustawienie siodełka można łatwo zweryfikować. Siedząc na nim powinniśmy być w stanie sięgnąć stopami do podłoża.

Istotna jest również nawierzchnia, po której jeździsz. Staraj się wybierać równe drogi, ponieważ wyboje i wzniesienia powodują wstrząsy, które zwiększają obciążenie.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Chwila dla Ciebie

Zobacz również

  • Co jeść?

    Jeśli zastanawiamy się co jeść warto spojrzeć na przykłady z innych krajów. W Stanach Zjednoczonych, w których jest nadmierne spożycie tłustych wędlin, mięsa, ciast i chipsów wiele osób cierpi na... więcej