Jak jeść zdrowo: Porady

Zadbaj o to, by dostarczyć organizmowi wszystkich pierwiastków i witamin, a poczujesz się lepiej i... będzie to widać!

To, co jemy każdego dnia, ma istotny wpływ na nasz wygląd i samopoczucie. Wydawać by się mogło, że każdy zdaje sobie sprawę z tej oczywistości, ale często zapominamy o tym, przygotowując posiłki.

Reklama

A jeśli w naszym menu zbyt długo brakuje któregoś z niezbędnych składników odżywczych, nasze samopoczucie zaczyna pogarszać się i pojawiają się różne problemy ze zdrowiem.

Odpowiednio zbilansowana dieta powinna opierać się przede wszystkim na produktach zbożowych. Najzdrowsze w tej grupie są pełnoziarniste pieczywo i makarony, nierafinowany ryż oraz wszelkiego rodzaju kasze. Następne w kolejności są warzywa i owoce. Dietetycy zalecają, żeby codziennie spożywać przynajmniej pięć porcji z tej grupy produktów.

Słodycze mogą być, ale... rzadko!

Ser biały i żółty, jogurty, mięso, ryby oraz jaja powinny pojawiać się w naszej diecie dwa, najwyżej trzy razy w ciągu doby. Natomiast słodycze i słone przekąski – chociaż są dopuszczalne w naszym menu – najlepiej, żeby występowały w nim jak najrzadziej. Przy tak skomponowanym jadłospisie nie musimy martwić się zdrowie i dobre samopoczucie.

Dieta a twoje odbicie w lustrze

Pamiętaj, że właściwie skomponowana dieta ma ogromne znaczenie również dla twojego wyglądu. To, co jemy na co dzień, może sprawić, że np. skóra stanie się bardziej jędrna, paznokcie przestaną się łamać, a włosy nabiorą naturalnego blasku.

Aby cieszyć się zdrową cerą, należy stawiać na produkty bogate w siarkę, kwas foliowy i witaminy z grupy B. Jedzmy więc zielone warzywa, cebulę, jajka, ryby i orzechy.

Włosy będą lśnić, gdy nie zabraknie im krzemu, żelaza i magnezu (znajdziesz je m.in. w ziarnach zbóż, owocach morza, szpinaku i czerwonym mięsie).

Mocne płytki paznokciom zagwarantują zaś bakalie, czekolada, warzywa strączkowe i produkty nabiałowe, które zawierają dużo cynku, żelaza i wapnia.

Agnieszka Pacuła

Superrada

Stawiaj na przekąski zdrowe i lekkostrawne. Szklanka soku lub jogurt będą idealne na drugie śniadanie!

Przestrzegaj kilku zasad!

Masz ochotę na sok owocowy? Pij tylko ten, który wyciśniesz sama! Będzie bez konserwantów i zbędnego cukru.

Warzywa gotuj na parze. W ten sposób zminimalizujesz stratę witamin, które są w nich zawarte.

Staraj się jeść pięć niewielkich posiłków dziennie. To pozwoli ci uniknąć przejadania się.

Każdego dnia ruszaj się przez pół godziny. Możesz wybrać taką formę aktywności, która jest dla ciebie najprzyjemniejsza.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Twoje Imperium

Zobacz również

  • Dla młodości i witalności

    W suplementacji wewnętrznej ekstrakt z korzenia żeń-szenia stosowany jest jak środek wzmacniający organizm i stabilizujący poziom glukozy we krwi. więcej