Czym grozi łączenie antybiotyku z alkoholem?

Czy to prawda, że podczas leczenia antybiotykami nie powinno się pić alkoholu? Jakie mogą być skutki nieprzestrzegania tego zalecenia? - pyta Antonina z Suwałk

G Zdecydowanie nie powinno się pić alkoholu podczas kuracji antybiotykowej. Alkohol podrażnia błonę śluzową przewodu pokarmowego, wątrobę i nerki, przez co może zmieniać metabolizm leków. Zmniejsza to ich skuteczność oraz mogą pojawić się działania niepożądane takie jak zgaga, bóle brzucha, nudności, wymioty czy biegunka. Czasem może wystąpić efekt uboczny w postaci uczulenia na alkohol – nagły wzrost ciśnienia, poty, szybka czynność serca, bóle głowy czy duszności. Proszę pamiętać, że taka reakcja może pojawić się już po niewielkiej ilości alkoholu. Należy też unikać go przez kilka dni po zakończeniu przyjmowania antybiotyku, bo metabolity leku mogą utrzymywać się w organizmie.

Reklama

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Zobacz również

  • Stawy i mięśnie w lepszej formie

    Dokucza łokieć, trudno jest zgiąć palce, a zejście po schodach sprawia trudność, bo bolą kolana... Wiele osób narzeka na takie dolegliwości. Na szczęście jest wiele sposobów, by im zaradzić. więcej