Cała prawda o jajkach

Lubię jajka i często jem je na śniadanie. Ale mają one fatalną opinię, ponieważ podobno zawierają dużo cholesterolu. Jedni piszą, że są zdrowe, a inni – przeciwnie. Co mam o tym sądzić? Jak jest naprawdę? Dorota (31 l.) z Piaseczna

Reklama

Żółtko jajek ma w składzie lecytynę i wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które rozbijają tłuszcz. Zapobiegają ich osadzaniu się na ściankach naczyń krwionośnych. Obniżają poziom trójglicerydów we krwi. Regulują ciśnienie, działają przeciwzakrzepowo i przeciwza palnie. Chronią także przed tworzeniem się kamieni żółciowych.

Polscy dietetycy prezentują opinię, że wystarczy zjadać do 7 jajek tygodniowo. Jeszcze mniej (2-3 tygodniowo) mogą ich jeść osoby mające podwyższony poziom cholesterolu i miażdżycę.

Po mleku krowim jajka są drugim co częstości występowania czynnikiem alergizującym. Ale większość dzieci wyrasta z tego uczulenia jeszcze przed dojrzewaniem.

Jajka zawierają witaminy: A, D, E, K, B1, B2, B6 i B12 oraz składniki mineralne: magnez, żelazo, jod, potas, wapń, fosfor, sód, cynk, fluor, krzem, miedź, selen, mangan i siarkę. Dostarczają też łatwo przyswajalnego białka.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Bella Relaks

Zobacz również

  • Jedzenie na lepszy nastrój

    Wbrew pogodzie za oknem, nie damy się chandrze. Na początek szczęścia poszukamy na talerzu. Bo to, co jemy, wpływa nie tylko na nasze zdrowie, ale i samopoczucie. więcej