Awokado, czyli smaczliwka

Ten owoc w kształcie gruszki wywodzi się z Ameryki Środkowej i uprawiali go już Aztekowie. Obecnie istnieje aż 20 jego odmian.

Reguluje rytm serca i pracę układu nerwowego. Niestety, przy całej swojej cudowności jest bardzo kaloryczne.

Reklama

Awokado świetnie komponuje się z jajkami, owocami morza, cytrusami, czerwoną cebulą, wędzonymi rybami, pomidorami i sosem winegret. Nic dziwnego, że jest bardzo popularnym składnikiem przystawek.

Po meksykańsku. Guacamole to tradycyjna pasta rodem z Ameryki Łacińskiej. Do jej sporządzenia wybierz bardzo dojrzałe awokado. Tylko wtedy uzyskasz odpowiednią konsystencję, smak i kolor. Miąższ z awokado, sok z cytryny, sól, pieprz, posiekaną cebulę i oliwę z oliwek zmiksuj, przykryj i włóż na godzinę do lodówki. Podawaj z czipsami kukurydzianymi.

Pyszna przystawka. To radość nie tylko dla kubków smakowych, ucieszy też oko i wzbudzi podziw biesiadników. Możesz użyć paluszków krabowych, małych, różowych krewetek, wędzonej makreli lub kurczaka. Paluszki krabowe przelej zimną wodą na sicie i rozdrobnij je, rozdzielając wzdłuż na pojedyncze włókna. Jeśli wybierasz krewetki, przelej je zimną wodą. Wędzoną makrelę porwij na kawałki, w opcji z kurczakiem, pokrój mięso.

Papaję albo mango pokrój w kostkę. Awokado po obraniu przekrój na pól i pokrój w plasterki. Na dnie pucharków deserowych ułóż malutkie listki sałaty rzymskiej albo lodowej, a następnie, warstwami, układaj: awokado, surimi/krewetki/ makrelę/ kurczaka i wybrany owoc. Polej całość dwiema łyżkami różowego sosu, z majonezu i keczupu.

Zjedzone rano awokado doda Ci energii i zapewni dawkę drogocennych witamin. To paliwo na cały dzień. Najprościej będzie je po prostu rozsmarować, zamiast masła, na kromce ciemnego chleba i posypać solą oraz pieprzem. Możesz na to położyć pokrojony w plastry pomidor albo różową cebulę.

Artykuł pochodzi z kategorii: Zdrowy tryb życia

Na żywo
Więcej na temat:

Zobacz również