Zdrowy tryb życia

  • 5 naturalnych i nieznanych antybiotyków

    To, że czosnek i cebula działają jak domowe antybiotyki, wiedzą wszyscy. Ale podobne właściwości w walce z przeziębieniem mają też inne produkty i zioła. Czytaj więcej

  • Jak chronić się przed grypą? Zalecenia św. Hildegardy

    Najważniejsze jest wzmocnienie odporności naszego organizmu. Dwunastowieczna uczona benedyktynka z Bingen zalecała w tym celu stosowanie ziołowej mieszanki z pelargonią szlachetną. Środek ten tak pobudza nasz układ odpornościowy, że nie dochodzi do rozwoju infekcji wirusowej. Do jego sporządzenia potrzebujemy: 20 g sproszkowanej pelargonii szlachetnej, 10 g sproszkowanego korzenia bertramu, 10 g sproszkowanej gałki muszkatołowej. Wszystkie te składniki (dostaniemy je w sklepa Czytaj więcej

  • Dla kogo obiad z tapioką?

    Warto wprowadzić ją do jadłospisu zamiast ziemniaków, makaronu czy ryżu. Dania z egzotycznych bulw (zwanych również maniokiem) zaleca się przede wszystkim osobom z problemami jelitowymi, a zwłaszcza ze zdiagnozowaną nietolerancją glutenu. Wśród pań delektujących się daniami z białej kaszy powinny się także znaleźć chore na schorzenia autoimmunologiczne, bo często ich źródłem jest nieprawidłowe trawienie i związane z nim nieszczelne jelito. Czytaj więcej

  • Dlaczego warto jeść paprykę?

    Zmniejsza apetyt, poprawia spalanie tłuszczu, ma więcej witaminy C niż cytryna. Papryka jest jedynym warzywem, które w trakcie gotowania, pieczenia oraz suszenia nie traci całej cennej witaminy. Regularnie jedzona obniża ryzyko parkinsona. Ma mało kalorii (1 papryka to ok. 32 kcal) i zawiera dużo błonnika. Papryka czerwona ma najwięcej wita miny A – w porównaniu z pozostałymi rodzajami papryki. Powinny ją jeść przede wszystkim osoby, które dbają o wzrok, skórę i mają k Czytaj więcej

  • Smog. Toksyczna mgła

    Orientuj się! Chcesz na bieżąco śledzić dane o jakości powietrza z automatycznych stacji pomiarowych funkcjonujących w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska (PMŚ)? Pobierz darmową aplikację na Android „Jakość powietrza w Polsce”. Czytaj więcej

  • Czystek (Cistus)

    Ma działanie antysep tyczne, ściągające, ułatwia usuwanie świeżych blizn i gojenie ran. Zwiększa odporność. Niszczy bakterie i wirusy, działa jak antybiotyk. Czubatą łyżeczkę ziela zalej wrzątkiem i pozostaw pod przykryciem na 10 min. Możesz dodać miodu, stewii, listek mięty, dolać soku z cytryny. Pij szklan kę dziennie. Czytaj więcej

  • Kurkuma. Przyprawa życia

    Tak cennej rośliny jak ta nie może zabraknąć w żadnej polskiej kuchni. Czytaj więcej

  • Jakie trucizny kryją się w naszym jedzeniu

    Jakie trucizny kryją się w naszym jedzeniu

    Nie zawsze informuje się o nich na etykietach, a mimo to wchodzą w skład produktów spożywczych. Często są bagatelizowane, chociaż mogą być bardzo niebezpieczne dla naszego zdrowia. Świat Wiedzy zrobił zestawienie szkodliwych dodatków i zanieczyszczeń obecnych w naszym pożywieniu... Czytaj więcej

  • Zielona herbata na włosy

    Znana jest ze swoich właściwości zdrowotnych, odpowiednio zaparzona uspokaja lub dodaje energii. Udowodniono, że dzięki zawartości katechin zapobiega nowotworom. Poza tym działa odmładzająco, zapobiega także wypadaniu włosów i pobudza ich wzrost. Czytaj więcej

  • Świerk pospolity na zdrowie

    W krajach skandynawskich podczas długich zim z młodych świerkowych pędów roztartych z mąką wypiekano chleb. Świerk był także surowcem leczniczym. Co zawiera? Igiełki świerkowe i pędy mają sporo olejków eterycznych, garbników, kwasów organicznych. Są także źródłem witaminy C i K. Jak stosować? Z wierzchołków (ścina się je wczesną wiosną) i igliwia (najlepiej zbierać je jesienią i zimą) sporządza się syropy, napary i odwary korzystnie wpływa Czytaj więcej