Zdrowy tryb życia

  • Zioła na poprawę pamięci

    Rozmaryn, kozieradka i głóg ■ pobudzają krążenie, poprawiając dotlenienie mózgu, dzięki czemu komórki nerwowe są lepiej odżywione; ■ obniżają poziom złego cholesterolu, zapobiegając rozwojowi miażdżycy; ■ łagodzą zawroty głowy; ■ obniżają ciśnienie krwi; ■ zmniejszają bezsenność; miłorząb, ostatnio bardzo reklamowany, też poprawia pamięć, ale zbyt częste stosowanie preparatów z miłorzębu może powodować krwawienia. Czytaj więcej

  • Czarnuszka nie tylko na osteoporozę

    Już starożytni mówili o niej „leczy wszystko z wyjątkiem śmierci”. Dziś laboratoria to potwierdzają. Czytaj więcej

  • Żarówka na poprawę nastroju

    Czy wiesz, że zwykła żarówka ma wpływ na to, jak się czujesz? Może np. zmniejszyć napięcie mięśni lub dodać wigoru. Sprawdź, jaką wybrać. ■ Emitowane przez żarówki światło może mieć barwę ciepłą lub zimną. Ciepła sprzyja rozluźnieniu (także mięśni), poprawia samopoczucie, uspokaja. ■ W sypialni i innych pomieszczeniach, w których zamierzamy wypoczywać, powinniśmy zatem postawić na ciepłe oświetlenie. ■ Zimna barwa światła zapobiega apatii, dodaje energii, pobudza do dział Czytaj więcej

  • Smalec jest... zdrowy!

    W porównaniu do innych tłuszczy zawiera niewielką ilość kwasów Omega-6, które sprzyjają powstawaniu stanów zapalnych. A to nie jedyna jego zaleta! ✔ To drugie po tranie najbogatsze źródło witaminy D (wzmacnia kości i odporność) w żywności. Już jedna łyżka smalcu pokrywa przeciętne dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę. ✔ Zawiera kwas sterynowy, który obniża „zły cholesterol”. ✔ Jest najlepszy do smażenia. W wysokiej temperaturze nie „pali się”, zatem nie wytwarza rakotwórc Czytaj więcej

  • Owies pomoże na obrzęki nóg

    Wszystkie produkty z owsa zawierają substancje usprawniające metabolizm (tzw. saponiny), które usuwają nadmiar płynów będących przyczyną obrzęków. Zabiegi możesz stosować codziennie, dopóki nie znikną dolegliwości. ✔ Opatrunek z płatków owsianych. Do łyżki płatków owsianych dodaj po łyżeczce kwiatów kasztanowca oraz liści babki lancetowatej (oba kupisz w sklepie zielarskim, ok. 2 zł/100 g). Dodaj tyle gorącej wody, żeby powstała papka, wymieszaj. Rozsmaruj papkę w miejscu Czytaj więcej

  • 5 naturalnych i nieznanych antybiotyków

    To, że czosnek i cebula działają jak domowe antybiotyki, wiedzą wszyscy. Ale podobne właściwości w walce z przeziębieniem mają też inne produkty i zioła. Czytaj więcej

  • Jak chronić się przed grypą? Zalecenia św. Hildegardy

    Najważniejsze jest wzmocnienie odporności naszego organizmu. Dwunastowieczna uczona benedyktynka z Bingen zalecała w tym celu stosowanie ziołowej mieszanki z pelargonią szlachetną. Środek ten tak pobudza nasz układ odpornościowy, że nie dochodzi do rozwoju infekcji wirusowej. Do jego sporządzenia potrzebujemy: 20 g sproszkowanej pelargonii szlachetnej, 10 g sproszkowanego korzenia bertramu, 10 g sproszkowanej gałki muszkatołowej. Wszystkie te składniki (dostaniemy je w sklepa Czytaj więcej

  • Dla kogo obiad z tapioką?

    Warto wprowadzić ją do jadłospisu zamiast ziemniaków, makaronu czy ryżu. Dania z egzotycznych bulw (zwanych również maniokiem) zaleca się przede wszystkim osobom z problemami jelitowymi, a zwłaszcza ze zdiagnozowaną nietolerancją glutenu. Wśród pań delektujących się daniami z białej kaszy powinny się także znaleźć chore na schorzenia autoimmunologiczne, bo często ich źródłem jest nieprawidłowe trawienie i związane z nim nieszczelne jelito. Czytaj więcej

  • Dlaczego warto jeść paprykę?

    Zmniejsza apetyt, poprawia spalanie tłuszczu, ma więcej witaminy C niż cytryna. Papryka jest jedynym warzywem, które w trakcie gotowania, pieczenia oraz suszenia nie traci całej cennej witaminy. Regularnie jedzona obniża ryzyko parkinsona. Ma mało kalorii (1 papryka to ok. 32 kcal) i zawiera dużo błonnika. Papryka czerwona ma najwięcej wita miny A – w porównaniu z pozostałymi rodzajami papryki. Powinny ją jeść przede wszystkim osoby, które dbają o wzrok, skórę i mają k Czytaj więcej

  • Smog. Toksyczna mgła

    Orientuj się! Chcesz na bieżąco śledzić dane o jakości powietrza z automatycznych stacji pomiarowych funkcjonujących w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska (PMŚ)? Pobierz darmową aplikację na Android „Jakość powietrza w Polsce”. Czytaj więcej