Zdrowy tryb życia

  • Czy soczewica jest zdrowa?

    Czy soczewica jest zdrowa?

    Jadłaś już pierogi z soczewicą? Albo pasztet? W krajach azjatyckich piecze się z niej nawet chleb, a u nas wciąż jest mało znana. Warto po nią sięgać, bo to superfood za małe pieniądze! Czytaj więcej

  • Jak zimno i mróz mogą wpływać na zdrowie

    Siarczysty mróz nie wpędzi cię w chorobę, jeśli mu na to nie pozwolisz. Może za to sprawić, że będziesz młodsza i zdrowsza. Musisz się tylko nauczyć, jak z niego korzystać. Czytaj więcej

  • Chudnąć zdrowo przed telewizorem

    Są osoby spędzające przed szklanym ekranem nawet kilka godzin dziennie. A przy tym odruchowo sięgające po przekąski, często kaloryczne. Bezruch w połączeniu z dostawą tuczących przegryzek to prosta droga do nadwagi i otyłości. Można jednak połączyć telemanię z ćwiczeniami na kanapie. I chudnąć! Każde ćwiczenie powtarzajmy po kilkanaście razy. Zamiast chipsów Zastąpmy je plasterkami suszonych jabłek czy bananów. Albo j Czytaj więcej

  • Napój pietruszkowy na zmęczone serca. Zalecenia św. Hildegardy

    Przy dolegliwościach serca na tle nerwowym pomaga napój pietruszkowy. XII-wieczna uczona benedyktynka zalecała go także przy osłabieniu serca (m.in. z powodu podeszłego wieku) i układu krążenia. Należy go pić 3 razy dziennie po jedzeniu, po kieliszku likierowym. Przy kłopotach z zasypianiem można wieczorem wypić małymi łykami pół filiżanki tego specyfiku. Jeżeli badania serca, np. EKG, nie wykazują żadnych zaburzeń w pracy naszego serca, ale czujemy jakieś przewlekłe do Czytaj więcej

  • Malina przepędzi chorobę

    Wielka szkoda, że świeżymi malinami możemy się cieszyć tak krótko. Na szczęście są to owoce bardzo wdzięczne do przetwarzania, a przecież ich rozgrzewające, przeciwgorączkowe właściwości bardzo się przydają zwłaszcza zimą. Nie żałujmy zatem sobie malinowych soków, konfitur ani owoców mrożonych. Zawiera witaminy i minerały Cenne są zarówno owoce, ja Czytaj więcej

  • Naturalne sposoby na zdrowie. Zioła ojca Klimuszki

    Szukajmy kontaktu z żywą przyrodą, a znajdziemy w niej radość życia. Jej tchnienie przynosi nam energię i tężyznę naszemu ciału. Przyroda nas żywi, uczy, leczy, koi, kocha i raduje” – mawiał franciszkanin ojciec Andrzej Klimuszko, który całe swoje życie poświęcił studiowaniu przyrody, poznawaniu prozdrowotnych właściwości roślin i leczeniu nimi chorych. Ojciec Klimuszko twierdził, że najlepsze dzi Czytaj więcej

  • Zioła ze sklepu: jak je pielęgnować?

    Bazylia, rozmaryn czy tymianek, kupione w markecie, szybko więdną i marnieją. Ale wcale nie musi tak być! Czytaj więcej

  • Produkty light też mogą tuczyć

    Wbrew temu, co słyszymy w reklamach, ich kaloryczność jest niewiele niższa od produktów tradycyjnych. Bo zamienniki, które zastępują tłuszcz czy cukier, wcale nie są dietetyczne! ■ „Light” zwykle oznacza obniżoną zawartość tłuszczu, który zastępowany jest skrobią i niezdrowymi zagęszczaczami. ■ W słodyczach cukier zamieniony jest na utwardzony tłuszcz lub słodziki, które mogą powodować mdłości i bóle brzucha. ■ Do serków i jogurtów zamiast śmietany dodawana jest guma guar Czytaj więcej

  • Marakuja – owocowy hit

    Brazylijczycy używają jej pestek jako środka nasennego, mieszkańcy Amazonii jedzą bogaty w witaminy miąższ, by ukoić kaszel, wzmocnić serce i obniżyć ciśnienie, na Maderze natomiast po posiłkach pije się wspomagający trawienie sok z marakui. Czytaj więcej

  • Witamina E poprawi wygląd skóry po 50-tce

    To uniwersalny antyutleniacz, który opóźnia procesy starzenia w dojrzałej skórze, doskonale ją nawilża i nadaje sprężystość. Oprócz tego wspomaga porost włosów i układ odpornościowy. Przynajmniej raz dziennie staraj się zjeść porcję (czyli tyle, ile mieści się w garści) warzyw z witaminą E. Znajduje się ona mi.in. w: brokułach, szpinaku, kapuście, orzechach włoskich i laskowych, migdałach, kukurydzy. Najwięcej zawierają jej oleje z zarodków pszennych, rzepakowy i oliwa. Czytaj więcej