Zdrowy tryb życia

  • Zdrowe jedzenie do pracy

    Czy w codziennym pośpiechu jest szansa, by odżywiać się wartościowo? Wbrew pozorom to nie takie trudne! Pokonujmy swe lenistwo i dbajmy o zdrową i pyszną dietę w czasie pracy. Czytaj więcej

  • Brakuje ci energii? Jest na to sposób

    Chcesz w świetnym nastroju rozpocząć nowy sezon? Poznaj nasz plan i odzyskaj witalność. Warunek? Zacznij działać od razu. Czas... start! Czytaj więcej

  • Woda zamiast kawy

    Woda zamiast kawy

    Kiedy zmęczenie daje o sobie znać, sięgasz po kolejną kawę? Błąd, lepiej od niej obudzi woda mineralna. Dodając do niej kilka prostych składników, możesz stworzyć prawdziwy napój energetyzujący, w dodatku znacznie zdrowszy od tych, które możesz kupić w sklepie. Wystarczy plasterek cytryny, łyżeczka miodu i odrobina startego kłącza imbiru. Wszystko wkładamy do letniej wody, mieszamy i po kilku minutach cieszymy się powrotem sił. Czym jeszcze można zastąpić małą czarną? Zieloną herbatą! Jeżeli Czytaj więcej

  • Idźmy na spacer!

    Idźmy na spacer!

    Jak spędzić wolny dzień? Najlepiej na świeżym powietrzu! Korzystając ze świątecznych dni, warto wyjść z domu, nawet jeśli jest chłodno. Czytaj więcej

  • Wszystko o cholesterolu

    Wszystko o cholesterolu

    Uczestniczy w budowie błon komórkowych, znajduje się między innymi w mielinie, która chroni nasze włókna nerwowe. Cholesterol, mimo że wielu przeraża, jest nam niezbędny. Niebezpieczny jest dopiero jego nadmiar. Dlatego warto kontrolować jego poziom i utrzymywać właściwe wartości. Zły cholestrerol (LDL), w nadmiarze może zatykać naczynia krwionośne i w konsekwencji przyczyniać się do miażdżycy i chorób serca. Istnieje jeszcze drugi rodz Czytaj więcej

  • Soda na katar, kaszel i zatoki

    Sodę oczyszczoną można z powodzeniem wykorzystać nie tylko w kuchni. Jedna łyżka rozpuszczona w litrze wrzątku, to podstawa inhalacji, którą powinniśmy stosować przy przeziębieniach kilka razy dziennie od 10 do 15 minut. W przypadku kataru, kaszlu, czy chorych zatok taka kuracja zmniejsza obrzęk, a tym samym ułatwia oddychanie. Poza tym soda oczyszczona jest zasadowa, a bakterie odpowiedzialne m.in. za uciążliwy katar potrzebują do rozwoju kwaśnego środowiska. Zastosowanie takiej prostej in Czytaj więcej

  • Kasza jaglana dla zdrowych oskrzeli

    W czasie zapalenia oskrzeli niezwykle istotne jest odkrztuszanie pojawiającej się wydzieliny. Pomóc w tym może jedzenie kaszy jaglanej. Taka kuracja powinna trwać około tygodnia i może być stosowana również przez dzieci i osoby starsze. Regularne spożywanie kaszy jaglanej ułatwia odkrztuszanie oraz zmniejsza ilość wydzieliny. Kaszę możesz jeść „na słodko” – z mlekiem, bakaliami, jabłkami, brzoskwiniami, albo „na słono”, jako dodatek do zup i mięs. Czytaj więcej

  • Fasolka mung na serce i wątrobę

    Fasolka mung  na serce i wątrobę

    W kuchni Azji Południowo-Wschodniej fasola mung cieszy się dużą popularnością. Jest niewielka, o nieco słodkim smaku i oliwkowym kolorze. Prawdopodobnie pochodzi z Indii, ale ostatnie znaleziska potwierdzają, że uprawiana też była na terenie Mongolii. Czytaj więcej

  • Co jeść, by nam nie zabrakło błonnika

    DOMOWE sposoby Brak tej roślinnej substancji może spowodować przewlekłe schorzenia przewodu pokarmowego, układu krążenia, cukrzycę, dnę moczanową, kamienie żółciowe, anemię i osłabienie odporności. Źródła błonnika: zboża (mąka pełnoziarnista, płatki), rośliny strączkowe, warzywa korzeniowe, jabłka, gruszki, morele, brzoskwinie, porzeczki. A także warzywa kapustne ryż, kukurydza, orzechy. Radzi Jerzy A. Masłowski Czytaj więcej

  • Po co nam witaminy?

    Potrzebujemy ich w śladowych ilościach, ale bez nich przebieg wszystkich funkcji życiowych organizmu ulega zakłóceniom Czytaj więcej