Zdrowy tryb życia

  • Sezon na seler...

    Selerowe chipsy SKŁADNIKI: ● średni seler ● suszony tymianek ● suszony rozmaryn ● 3 łyżki oliwy ● sól. 1Seler obierz i umyj. Następnie pokrój na ćwiartki lub w ósemki i potnij na jak najcieńsze plasterki (możesz użyć szatkownicy). 2 Rozgrzej kilka łyżek oliwy i smaż talarki na złoty kolor. Poczekaj, aż wystygną i Czytaj więcej

  • Dziurawiec pokona depresję

    Podniesie na duchu i doda energii, kiedy dopadnie cię jesienna chandra. Dziurawiec może osłabiać działanie niektórych leków, dlatego jeśli na coś się leczysz, skonsultuj się najpierw z lekarzem. Czytaj więcej

  • Jedzenie dobre na przeziębienie

    Niech jedzenie będzie lekarstwem, a lekarstwo jedzeniem – mawiał Hipokrates. Sprawdźmy, czy potrawy... mogą zastąpić leki? Czytaj więcej

  • 5 powodów, dla których warto zimą wychodzić na dwór

    Temperatura poniżej zera nie może być wymówką przed aktywnością na świeżym powietrzu. Dotyczy to także seniorów. Nawet przy lekkim przeziębieniu, ale bez gorączki, wyjdźmy choćby na krótki spacer. Koniecznie w czapce, rękawiczkach i szaliku. Sprawdzi się lekka, ciepła kurtka, pod nią polar. Wychłodzeniu zapobiega bielizna termoaktywna. Regularny ruch zmniejsza ryzyko nadciśnienia, osteoporozy, miażdżycy, cukrzycy. Poprawi Czytaj więcej

  • Tymianek na gardło i układ trawienny

    Tymianek – popularne w kuchni zioło – stosuje się z powodze- niem w medycynie naturalnej. Skąd pochodzi Jest rośliną uprawną, ale rośnie także dziko. Tymianek spotkamy w Ameryce Północnej, Europie, także w Polsce. Co zawiera? Dostarczy nam szereg witamin (m.in.: C, A, z grupy B) oraz minerały: wapń, po tas, żelazo, fosfor. Jest też źródłem cen nego olejku, ale jeden z jego składników, tymol, spożywany w nadmiarze jest trujący. Na co pomaga? Tymian Czytaj więcej

  • Miód różany kontra przeziębienie

    Pół słoja suchych płatków róży zalej 1 l wrzącej wody. Wymieszaj, przykryj i odstaw na 24 godziny. Następnie przecedź i do otrzy manego płynu dodaj 75 dag miodu. Gotuj na małym ogniu, aż płyn zgęstnieje. Dorośli powin ni przyjmować 3 razy dziennie po 1 łyżce, a dzieci po 1 łyżeczce. Bogaty w witaminę C napój zalecany jest w infekcjach bakteryjnych i wirusowych. Czytaj więcej

  • Bezsenność. Nowa choroba cywilizacyjna

    WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) uznała bezsenność za chorobę cywilizacyjną. Bezsenność stała się epidemią, która coraz częściej dotyka ludzi na całym świecie. Na problemy ze snem narzeka średnio co trzeci Polak. Kłopoty z zasypianiem dotykają i mężczyzn, i kobiet i to niezależnie od wieku. Kiedy zaczyna się poważny problem? Jedna-dwie nieprzespane noce związane ze zmianą stref czasowych, troską o chore dziecko, podenerwowaniem, Czytaj więcej

  • Dlaczego warto jeść mrożonki

    Często zapadasz na infekcje? Brak witamin i składników mineralnych uzupełnią mrożone owoce, warzywa i ryby. Czytaj więcej

  • Smog. Cichy zabójca

    Nie uderza od razu. Działa powoli i cierpliwie. Cząstki pyłów osadzają się w płucach, a najdrobniejsze z nich przenikają do krwi i wraz z nią docierają do nerek, wątroby, mózgu. Jak groźny jest smog? Ilu Polaków zatruwa każdego roku? Czytaj więcej

  • Czy korzystanie z telefonów komórkowych zwiększa ryzyko raka?

    Czy korzystanie z telefonów komórkowych zwiększa ryzyko zachorowania na raka? Tak – mówią jedne badania. Nie – twierdzą inne. Gdzie leży prawda? I co możemy robić, aby zabezpieczyć się przed potencjalnie szkodliwym wpływem tej wszechobecnej technologii? Czytaj więcej