Zdrowy tryb życia

  • Sposoby na bezsenność

    Jaka dieta, zioła, leki, terapie? Czytaj więcej

  • Dziewanna na jesienny katar

    Kwiaty dziewanny dzięki zawartym w nich saponinom zwiększają wytwarzanie śluzu w drogach oddechowych i ułatwiają odkrztuszanie zalegającej wydzieliny. Syropy z dziewanny łagodzą kaszel, chrypę, ból gardła. Napar z tej rośliny stosuje się też w stanach zapalnych żołądka i jelit oraz w napadach astmy oskrzelowej. Można również płukać nim gardło i jamę ustną np. przy anginie. Jak przyrządzić syrop? 2 czubate łyżki kwiatów dziewanny zalejmy 2 szklankami zimnej wody wymieszanymi z sokiem z jedne Czytaj więcej

  • Czy beta glukan wzmocni odporność?

    Niedawno usłyszałam o ciastkach wzbogaconych beta glukanem. Mają wzmacniać odporność. Co Pani o tym sądzi? Elżbieta z Elbląga Czytaj więcej

  • Ciągle zmęczeni?

    Coraz więcej osób uskarża się na chroniczne przemęczenie, wręcz wyczerpanie – mimo wystarczającej ilości snu. Naukowcy biją na alarm: skutki tej choroby są znacznie groźniejsze, niż dotąd przypuszczano... Czytaj więcej

  • Tajniki samoleczenia

    Zużycie, upływ czasu, stres, obciążenia fizyczne... Aby zwalczać wszystkie możliwe zagrożenia, ciało musi nieustannie się naprawiać. Lekarze uważają, że złożony system regeneracji komórek jest najważniejszą siłą samoleczenia, dużo istotniejszą niż układ odpornościowy. Przesłanie naukowców brzmi zatem: nasz organizm nie zachoruje, dopóki będzie się efektywnie odnawiał. A moc samoleczenia każdy może wspomagać – albo skracać sobie życie. Czytaj więcej

  • Na co pomoże majeranek?

    Prawie każda gospodyni wśród kuchennych przypraw trzyma saszetkę z majerankiem. Znacząco poprawia on bowiem smak mięsa, grochówki barszczu czerwonego lub flaczków, a przy tym sprawia, że dania te stają się lżej strawne. Dzieje się tak dzięki olejkom eterycznym i garbnikom, które niosą ulgę w dolegliwościach żołądkowo-jelitowych. Dlatego gdy dokucza ci niestrawność, zamiast brać leki, napij się herbatki z majeranku. Około dwie łyżeczki suszonego ziela zalej szklanką wr Czytaj więcej

  • Prosty trening z małą piłką

    Można z nią ćwiczyć w każdym wieku, niezależnie od kondycji fizycznej. Przyklęknij, dłonie oprzyj na podłodze (na szerokość ramion). Złap piłkę w prawą rękę, wyprostuj ją przed siebie, równocześnie unosząc do tyłu lewą nogę. Nie spiesz się. W tym treningu chodzi przede wszystkim o napięcie mięśni. Po serii powtórzeń zmień stronę. Pozostając w klęku podpartym, podłóż piłkę pod prawe kolano. Oderwij prawą stopę od podłogi. Gdy złapiesz równowagę, wyprostuj do tyłu lewą nogę. Pozostań w tej po Czytaj więcej

  • Co robić, by się nie przejadać

    Nie wyobrażamy sobie Bożego Narodzenia bez suto zastawionego stołu. Jednak efektem rozsmakowywania się w świątecznych potrawach przez kilka kolejnych dni często bywa złe samopoczucie, uczucie ciężkości na żołądku i dodatkowe kilogramy. Jak uniknąć takich konsekwencji? O planowanej uczcie warto pomyśleć przynajmniej na tydzień przed Wigilią. Wtedy też przestaw się na lekkostrawne, postne posiłki. Zrezygnowanie z mięsa, wędlin i kiełbas pozwoli ci znacznie ograniczyć dostarczane kalorie. Jedzą Czytaj więcej

  • Zapachy, które leczą

    Zapachy, które kojarzą się ze świętami Bożego Narodzenia leczą wiele schorzeń! Czytaj więcej

  • Zalety oleju kokosowego

    Pozyskuje się go z owoców palmy kokosowej. W przeciwieństwie do innych olejów, kokosowy – jako jedyny – nie tylko nie powoduje przyrostu tkanki tłuszczowej, ale może nawet wspomagać odchudzanie. Na tym nie kończą się jednak jego właściwości prozdrowotne. Zawiera kwas laurynowy, który wspomaga odporność organizmu, ma właściwości przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze oraz przeciwwirusowe. Stanowi bogate żródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin E, C i z grupy B. Za Czytaj więcej