Zdrowy tryb życia

  • Gdy bolą kolana po sprzątaniu

    Po intensywnym wysiłku, jakim jest sprzątanie, pomóż swoim kolanom zregenerować się. Zrób okłady, możesz też posiedzieć przez 20-30 minut z nogami nieco uniesionymi w górę. Czytaj więcej

  • Prosty sposób na ramiona bez motylków!

    Z wiekiem mięśnie ramion wiotczeją, skóra jest słabiej napięta i tworzą się tzw. motylki. Ćwiczenia wykonywane codziennie przez 5 minut ujędrnią ramiona!   ■ Napinanie i rozluźnianie. Zaciśnij pięść, wyprostuj nadgarstek i zegnij staw łokciowy pod kątem prostym. Napnij mięśnie całej ręki, postaraj się coraz mocniej zaciskać pięść. Wytrzymaj 10 sekund w największym napięciu i rozluźnij mięśnie. Powtórz 4 razy. Ćwicz obie ręce codziennie. Możesz ćwiczenie wykonać ściskając piłeczki do rehabilit Czytaj więcej

  • Ćwiczenia oczu na… poprawę równowagi

    Ćwiczenia poszerzą pole widzenia i poprawią zmysł równowagi. Wykonuj je codziennie, np. przed telewizorem, podczas przerwy na reklamy. 1. Usiądź prosto. Nie ruszając głową skieruj wzrok w górę, a następnie w dół. Powtórz ćwiczenie 5 razy. 2. Powoli wykonuj obroty, zataczając koło, gałkami ocznymi, 5 razy w prawą i 5 w lewą stronę. 3. Spojrzyj po skosie w prawo w dół i w lewo w dół. Powtórz 5 razy. Wykonaj ćwiczenie patrząc po skosie w górę. Czytaj więcej

  • Wzmacniaj mięśnie przy prasowaniu

    Prawidłowa postawa podczas pracowania i proste ćwiczenia poprawią kondycję mięśni, a kręgosłup i szyja nie będą bolały.   Ustaw deskę do prasowania tak, aby była na wysokości bioder, dzięki czemu nie obciążysz środkowego odcinka kręgosłupa. Takie ustawienie deski ułatwi też wykonywanie ćwiczeń. ➤ Na mięśnie kręgosłupa i szyi. Stojąc przed deską do prasowania wyprostuj plecy, starając się pochylać tylko samą głowę. Co 10 minut unieś ją i przechyl: do tyłu, w lewo, w przód i w Czytaj więcej

  • Nie bójmy się soli! – 7 zdrowotnych zalet

    Ciągle słyszymy, że to biała śmierć. Ale jej niedobór zaburza pracę ważnych organów. A odpowiednia dawka (1 łyżeczka dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia! Czytaj więcej

  • Ziołowa wcierka do włosów po menopauzie

    Kłącze tataraku zwyczajnego wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu. Stymuluje też mikrokrążenie skórne. Czytaj więcej

  • Trudne ziółko - tymianek

    Zawiera tymol, który w małych dawkach jest dobroczynny, ale w większych staje się szkodliwy.  Ma silne właściwości odkażające i przeciwzapalne, dlatego tak skutecznie łagodzi infekcje gardła. Działa też rozkurczowo i zapobiega wzdęciom. Jako przyprawę trudno go przedawkować, bo ma intensywny smak i używa się go w niewielkiej ilości. Jednak zbyt częste picie naparów z tymianku może powodować nudności i bóle brzucha. Mogą wystąpić też reakcje alergiczne: wysypka, obrzęk jamy ustnej lub gardła. Czytaj więcej

  • Łopian – oczyszcza i leczy

    Ta pospolita roślina, którą spotkać można wszędzie, w ziołolecznictwie znana jest od wieków. Sięgajmy po nią częściej bo... Czytaj więcej

  • Co pić zamiast mleka?

    U wielu osób wraz z wiekiem zmniejsza się tolerancja laktozy, czyli cukru zawartego w mleku. Skutek? Bóle brzucha, biegunka, wzdęcia. Aby ich uniknąć, sięgnij po roślinne odpowiedniki krowiego mleka. Czytaj więcej

  • Na bolący nadgarstek

    Dotkliwy ból nadgarstka, obrzęk, mrowienie palców dłoni, osłabienie chwytu – te objawy świadczą o tzw. cieśni nadgarstka. Pomogą ćwiczenia – wykonuj je codziennie nawet, gdy nie odczuwasz dolegliwości. Szybką ulgę przyniesie uniesienie rąk do góry na ok. 30 s. Nadgarstki powinny się znajdować na linii czubka głowy. Gdy dłużej siedzisz przy stole lub biurku, trzymaj przedramiona oparte na blacie. Wykonuj okrężne ruchy nadgarstkami. To ćwiczenie, powtarzane codziennie przyn Czytaj więcej