Jakie potrawy z truskawek dla dziecka

Czerwiec to czas dojrzewania tych aromatycznych owoców. Warto to wykorzystać, bo porcja 100 g pokrywa dzienne zapotrzebowanie malca na witaminę C, dostarcza mu też dawki żelaza, wapnia, potasu i magnezu.

Reklama

Truskawki wzmacniają odporność, poprawiają apetyt, zapobiegają anemii. Najsmaczniejsze są owoce świeżo zerwane (w lodówce można je przechowywać nie dłużej niż 2 dni).

Należy wybierać te dojrzałe, równo wybarwione, jędrne i lśniące. Aby nie chłonęły wody, trzeba je myć z szypułkami. Świetnie smakują zarówno bez dodatków, jak z i cukrem, z bitą śmietaną, w serniku na zimno czy biszkopcie z galaretką.

Na drugie śniadanie warto podać dziecku koktajl z truskawek zmiksowanych z mlekiem lub kefirem. Odrobina cukru waniliowego wzmocni aromat owoców.

Artykuł pochodzi z kategorii: Rozwój dziecka

Zobacz również

  • Jeszcze niedawno mówiono, że dzieciom trzeba dostarczać dużo witamin C i A. Dziś to nieaktualne. Jak się okazuje, większość maluchów ma tych substancji pod dostatkiem, cierpi za to z powodu innych... więcej