Zupy z przyprawami spalają tłuszcz

Chcesz schudnąć bez stresu i głodu? Jedz zupy, bo mają mało kalorii, dają uczucie sytości i przyspieszają przemianę materii.

Polecamy amerykańską zupę cud - autorką przepisu na tę odchudzającą zupę z pieprzem cayenne jest amerykańska ekspertka od zdrowych diet – A. L. Gittleman.

Reklama

Potrzebna będzie ci średnia cebula, 2 ząbki czosnku, czerwona papryka, 250 g pieczarek, 2 łyżki oliwy, 500 g chudego zmielonego mięsa wołowego, 400 gram pomidorowego piure, 1 litr soku pomidorowego, 400 g fasoli kidney (z puszki), cytryna, pieprz cayenne, pęczek pietruszki.

Sposób przygotowania - pokrój drobno cebulę i czosnek, a paprykę na cząstki. Pieczarki potnij w talarki. Rozgrzej w garnku oliwę, przysmaż na małym ogniu mięso (ok. 5 minut). Dodaj warzywa i pieczarki, smaż jeszcze przez 5 minut. Dorzuć pomidory i wlej sok, wymieszaj.

Fasolkę przepłucz na sitku i dodaj do zupy. Dopraw łyżką soku z cytryny i 1/8 łyżeczki pieprzu cayenne. Gotuj zupę na małym ogniu ok. 30 minut. Zupę obficie posyp pietruszką.

Wielka siła wywaru

Wiele z nas uważa, że zupa to bezwartościowe danie. Ale naukowcy udowodnili, że dzięki niej jesteśmy bardziej najedzeni, a do tego dostarczamy do organizmu o 100 kalorii mniej niż przy diecie bez zupy.

Witamina C i naturalne kwasy z warzyw dodanych do zup pomagają lepiej spalać tłuszcz. Białko zawarte w mięsie wspiera przemianę materii i na długo zapewnia uczucie sytości.

Dzięki płynnej formie zupa pomaga pozbyć się z organizmu szkodliwych toksyn, które utrudniają przemianę materii. Odrobina przypraw nie tylko poprawia smak zupy, ale korzystnie wpływa na metabolizm.

Zupa marchewkowa z imbirem

Jak działa: zupa dobrze oczyszcza organizm. Imbir rozgrzewa nas od środka, „podkręcając” przemianę materii. Składniki: pierś z kurczaka, 1/2 kg marchewki, 2 ziemniaki, 1 pietruszka, kawałek korzenia imbiru (ok. 2 cm), pieprz.

Przygotowanie: do 2 l wody włóż mięso, pokrojoną marchew, ziemniaki i pietruszkę, zagotuj. Imbir obierz i zetrzyj na tarce lub drobno pokrój, dodaj do zupy, gotuj do miękkości. Przypraw, zmiksuj. Nie dosalaj.

Kapuściana z kminkiem

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Jak to działa: duża ilość wit. C przyspiesza spalanie tłuszczu. Kminek stymuluje trawienie. Składniki: kawałek chudej wołowiny, 1/3 główki kapusty, 2 cebule, 2 pomidory, 1 papryka, 1 marchew, 1 łodyga selera naciowego, 2–3 ząbki czosnku, pęczek świeżych ziół (np. bazylii, oregano, estragonu), kminek.

Przygotowanie: kapustę poszatkuj. Pomidory sparz i obierz ze skórki, pokrój. Oczyść i pokrój resztę warzyw. Opłucz mięso i razem z warzywami zalej wodą (2 l). Dodaj zioła. Gotuj do miękkości. Dopraw kminkiem. Nie sól.

Zupa brokułowa z pieprzem

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Jak to działa: zupa zawiera dużo błonnika, który daje uczucie sytości. Pieprz doskonale wpływa na trawienie tłuszczów. Składniki: noga z kurczaka (bez skóry), 1 brokuł, 3 marchewki, 2 pietruszki, 1 mały seler, liść laurowy, ziele angielskie, pieprz.

Przygotowanie: marchew, pietruszkę, seler oczyść i pokrój. Mięso i warzywa zalej 2 l wody, dodaj przyprawy. Gotuj, aż warzywa i mięso będą miękkie. Brokuł podziel na różyczki i umyj. Dodaj do zupy. Gotuj 10 min bez przykrycia. Możesz zmiksować zupę.

Co oprócz zupy?

● Śniadanie przy diecie z zupą w roli głównej powinno być bogate w białko (np. chudy ser, wędlinę). W ten sposób dostarczysz organizmowi dużą dawkę energii oraz zapobiegniesz napadom głodu.

● Zupę jemy na obiad i kolację – ok. 300 ml. Między posiłkami dozwolone są dietetyczne przekąski, bogate w witaminę C i wodę: surowe warzywa (papryka, ogórek, marchewka, kalarepa, rzodkiewka – z niskotłuszczowym jogurtem naturalnym lub pomidorową salsą w roli dipu), czy owoce (jabłko, gruszka, pomarańcza). Inne pomysły na przekąski znajdziesz w ramce poniżej.

● Podczas diety należy pić niegazowaną wo dę (przynajmniej 2 litry), niesłodzone ziołowe i owocowe herbatki, a ograniczyć spożywanie kawy oraz czarnej herbaty.

To nam dają zioła

Są naszymi sprzymierzeńcami w odchudzaniu. Stymulują wydzielanie soku żołądkowego, ułatwiają przyswajanie składników pokarmowych, a przy tym wspomagają trawienie białek i tłuszczy.

Przekąski, które skutecznie poskromią głód

Migdały - zapewnią uczucie sy tości. Zawierają dobre tłuszcze, błonnik, białko i wit. E. Nie jedz ich więcej niż 12 dziennie.

Seler naciowy - posmaruj kawałki selera masłem orzechowym. Poskromisz głód, wspomożesz pracę układu trawiennego.

Jajko - ma wysoką wartość odżywczą i daje uczucie sytości. Dzięki niemu spożyjesz mniej kalorii w ciągu dnia.

Kiwi - ta witaminowa bomba pomaga organizmowi pozbyć się to ksyn. Plasterki kiwi polej miodem i jogurtem.

Bakłażan - 100 g jego miąższu to tylko 21 kcal! Grillowane plastry bakłażana z kleksem twarożku to sycąca przekąska.

Grejpfrut - jest bogaty w błonnik, więc hamuje apetyt. Dobry pomysł to zjedzenie połówki owocu przed posiłkiem.

Konsultacja: Joanna Drygiel, dietetyk

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Naj

Zobacz również