Tuż przed menstruacją. Najważniejsze zasady diety

Obrzęki, brak energii, rozdrażnienie to tylko niektóre z objawów towarzyszących początkowej fazie menstruacji. Podczas tych trudnych dni wzbogać codzienne posiłki o wapń i magnez, ważne dla ukojenia nerwów, oraz potas regulujący gospodarkę wodną. Potrzebujesz też sporo witamin z grupy B oraz C, D i E.

Reklama

Ważne żelazo

Potrzebujesz go więcej, z uwagi na utratę krwi. Jedz ryby i chude mięsa z dodatkiem zielonych warzyw (kwas foliowy i witamina C sprzyjają wchłanianiu żelaza).

Błonnik na trawienie

By uniknąć zaparć i wzdęć, pij sok z buraków, zawierający sporo błonnika (przy okazji dostarczysz sobie sporej ilości żelaza i kwasu foliowego).

Witamina B i magnez

Kojąco wpływają na układ nerwowy, niwelując skurcze. Włącz do diety więcej kasz, płatki owsiane oraz nasiona słonecznika, bogate również w witaminę E.

Więcej potasu

Zapobiega zatrzymaniu wody (obrzękom). Znajdziesz go w bananach, kakao, ziemniakach, przecierze pomidorowym, suszonych morelach i kaszy gryczanej.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Na żywo
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Hormony wariują, zaś metabolizm wyraźnie zwalnia. To dlatego po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia tak trudno jest nam zachować linię. Są jednak na to mało znane, ale skuteczne sposoby! więcej