Tuż przed menstruacją. Najważniejsze zasady diety

Obrzęki, brak energii, rozdrażnienie to tylko niektóre z objawów towarzyszących początkowej fazie menstruacji. Podczas tych trudnych dni wzbogać codzienne posiłki o wapń i magnez, ważne dla ukojenia nerwów, oraz potas regulujący gospodarkę wodną. Potrzebujesz też sporo witamin z grupy B oraz C, D i E.

Reklama

Ważne żelazo

Potrzebujesz go więcej, z uwagi na utratę krwi. Jedz ryby i chude mięsa z dodatkiem zielonych warzyw (kwas foliowy i witamina C sprzyjają wchłanianiu żelaza).

Błonnik na trawienie

By uniknąć zaparć i wzdęć, pij sok z buraków, zawierający sporo błonnika (przy okazji dostarczysz sobie sporej ilości żelaza i kwasu foliowego).

Witamina B i magnez

Kojąco wpływają na układ nerwowy, niwelując skurcze. Włącz do diety więcej kasz, płatki owsiane oraz nasiona słonecznika, bogate również w witaminę E.

Więcej potasu

Zapobiega zatrzymaniu wody (obrzękom). Znajdziesz go w bananach, kakao, ziemniakach, przecierze pomidorowym, suszonych morelach i kaszy gryczanej.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Na żywo
Więcej na temat:

Zobacz również