Superszybka dieta - 3 kilogramy w 5 dni

To możliwe! A przy tym obiecujemy ci, że nie będziesz czuła głodu ani liczyła kalorii. Wystarczą nasze przepisy…

Reklama

Podczas sylwestrowej zabawy swoim wyglądem chciałabyś wprawić partnera w zachwyt, a u koleżanek wywołać ukłucie zazdrości? Większość z nas o tym marzy i… niestety także większość, stając po świętach na wadze, widzi dodatkowe kilogramy. Na szczęście szybko i skutecznie można się ich pozbyć.

Pomoże w tym lekka dieta, oparta na produktach, które przyspieszają metabolizm, ułatwiają spalanie tłuszczu, a także pozwalają pozbyć się nadmiaru płynów z organizmu. Jest prosta w stosowaniu, nie powoduje uporczywego uczucia głodu i nie wymaga liczenia kalorii.

W twoim jadłospisie powinny znaleźć się głównie produkty białkowe oraz węglowodany złożone, pochodzące z warzyw i owoców. Od nich nie utyjesz, a dostarczysz sobie błonnika, który przyspiesza odchudzanie.

Zrezygnuj jednak z węglowodanów prostych, czyli słodyczy, pieczywa i wszelkich produktów z białej mąki. Nie używaj soli, a za to nie żałuj sobie przypraw, które wspomagają trawienie i przyspieszają przemianę materii.

Efekt? Rozmiar mniej w kilka dni! Przekonaj się o tym sama. Poniżej znajdziesz szczegółowe wskazówki, kiedy i po jakie produkty sięgać.

Cudowna moc zielonej herbaty

„Udowodniono, że picie 3-4 filiżanek zielonej herbaty dziennie przyspiesza przemianę materii i pozwala spalić nawet do 100 kalorii więcej”.

Przegonią szybko głód

Jeśli masz duży apetyt, w ramach przedpołudniowej przekąski sięgnij po:

- sałatkę owocową – mała miseczka owoców zwieńczona 5-6 migdałami zapobiegnie ssaniu w żołądku i doda energii;

- sok warzywno-owocowy, np. z jabłka i marchwi z podkręcającym metabolizm imbirem;

- filiżankę czarnej kawy lub herbaty (słodzonej miodem, stewią lub ksylitolem), bo kofeina wzmaga spalanie kalorii i zwalcza uczucie głodu.

A jeśli rano nie chce ci się jeść?

Zamiast tradycyjnego śniadania, przygotuj orzeźwiające i pożywne smoothie. Jeżeli użyjesz odpowiednich składników, dodatkowo podkręci też metabolizm.

Bananowe ­– zmiksuj banana, szklankę półtłustego mleka, łyżkę migdałów, łyżkę orzechów nerkowca, 2 łyżeczki cynamonu, łyżeczkę sproszkowanego imbiru i łyżkę sproszkowanego białka, np. z konopi (kupisz w dziale ze zdrową żywnością).

Bananowo-jagodowe – do blendera wrzuć małego banana, filiżankę mrożonych jagód, szklankę mleka ryżowego i łyżkę sproszkowanego białka.

Po przebudzeniu...

Aby twój plan się powiódł, walkę z nadprogramowymi kilogramami powinnaś rozpocząć od razu po wstaniu z łóżka. Co ci w tym pomoże?

Szklanka wody z cytryną. Wypita na czczo zapobiega zaparciom, oczyszcza organizm z toksyn, odkwasza, zapobiega obrzękom.

Kleik z siemienia lnianego. Ze względu na dużą zawartość błonnika, doskonale oczyszcza jelita z niestrawionych resztek pokarmów. Przepis: łyżeczkę ziarenek zalej 100 ml gorącej wody na minimum 15 minut lub namocz przez noc. Rano wypij na czczo.

Jabłko. Jest uznawane za naturalny dopalacz. Zjedzone na godzinę przed śniadaniem, na pusty żołądek, znakomicie go wypełnia, niwelując poczucie głodu, a dodatkowo dzięki dużej zawartości błonnika poprawia pracę jelit oraz przyspiesza trawienie tłuszczów.

Woda ze szczyptą imbiru lub pieprzu cayenne. Czy wiesz, że podczas jedzenia ostrych przypraw mózg stymuluje nasz organizm do szybszej pracy? Dotyczy to też metabolizmu, który wtedy znacząco przyspiesza.

Woda z octem jabłkowym. Przepis: Szklankę przegotowanej i ostudzonej wody z łyżeczką octu jabłkowego pij na czczo, pół godziny przed śniadaniem.

Energetyczne śniadanie

To obowiązkowy punkt w twoim planie dnia. Poranny posiłek pomoże ci na nowo rozkręcić proces trawienia po nocnej przerwie. Co najlepiej zjeść?

Jajka sadzone z papryką lub jajecznicę z chili. Jajka są źródłem wysokojakościowego białka, które wspomaga odchudzanie i hamuje łaknienie. Zawarta w papryce i chili kapsaicyna przyspiesza przemianę materii i poprawia trawienie.

Owsiankę z bakaliami i owocami. Dostarczy solidnej porcji sycącego błonnika i węglowodanów złożonych. Przepis: zalej 4 łyżki płatków owsianych szklanką wody lub mleka, dodaj 1/2 startego jabłka, szczyptę cynamonu i imbiru, 5-6 rodzynek lub orzechów, 3-4 suszone śliwki i gotuj ok. 15 min.

Odtłuszczony twarożek z owocami. Koniecznie z kromką pełnoziarnistego pieczywa. Dodatek węglowodanów złożonych ustabilizuje poziom cukru we krwi (owoce go podwyższają) i zapobiegnie niekontrolowanym napadom głodu.

Sojowo-owocowe muesli. Doda ci energii i ułatwi poranny rozruch. Przepis: pokrój kiwi i 1/4 pomarańczy. Do owoców dodaj 5 łyżek płatków sojowych i zalej je 1/2 szklanki jogurtu naturalnego lub odtłuszczonym mlekiem.

Ruszaj się i chudnij!

Czy wiesz, że dzięki codziennej porcji ruchu możesz przyspieszyć przemianę materii nawet o 20 procent? Dlatego już od dziś zacznij się ruszać. Wystarczy zwykły marsz, taniec lub skakanie na skakance.

Owoce na dzień dobry

Ponieważ owoce dodają energii, początek dnia to najlepsza pora na jedzenie ich. Do posiłku warto dodać cynamon. Nie tylko wzbogaci smak owoców, ale też poprawi trawienie.

Szybki obiad do pracy

Wcale nie potrzebujesz dużo czasu, aby przygotować zdrowy i lekki posiłek bez soli, który zapobiega obrzękom i pomaga wysmuklić sylwetkę. Polecamy:

Zieloną fasolkę na ostro. Przepis: Ugotowane strączki (ok. 500 g) podsmaż na patelni na oleju sezamowym. Dodaj do nich 1-2 ząbki czosnku, pieprz i chili oraz garść posiekanych orzechów.

Ryżowe krakersy z awokado i serem ricotta. Przepis: Obraną połówkę awokado zmiksuj z opakowaniem serka ricotta i dopraw do smaku sokiem z cytryny, pieprzem, czosnkiem oraz chili w płatkach. Posmaruj krakersy pastą.

Sałatkę z komosą ryżową. Przepis: Ugotuj 100 g komosy ryżowej. Na patelni podsmaż po pół żółtej i czerwonej papryki pokrojonej w paseczki. Z łyżki oliwy, szczypty ziół prowansalskich i octu balsamicznego przygotuj sos. Wymieszaj komosę z warzywami i polej sosem. Gotową sałatkę udekoruj listkami rukoli.

Pomidory z sałatą. Przepis: 2-3 pomidory pokrój na cząstki i wymieszaj z miksem różnych sałat i listkami ziół, np. bazylii, oregano, szałwii. Sałatkę skrop oliwą z oliwek i octem balsamicznym i posyp łyżeczką startego żółtego sera. Zjedz z chrupkim pieczywem.

Pikantne przyprawy spalają tłuszcz

Dzięki nim organizm łatwiej zamienia kalorie na ciepło, zamiast w… tłuszczyk! Dlatego jeśli nie masz przeciwwskazań zdrowotnych, np. wrzodów żołądka, jak najczęściej sięgaj po chili, pieprz, imbir lub curry.

Lekkie przekąski na podwieczorek

Będą ratunkiem, gdy po południu dopadnie cię zmęczenie i senność.

Garść nasion lub orzechów – dostarczy do twojego organizmu niezbędną dawkę nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), regulujących metabolizm i zapobiegających gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Koktajl warzywny, np. z przetartych i przyprawionych pomidorów. Możesz dodać do niego łyżeczkę siemienia lnianego – będzie jeszcze zdrowszy i lepiej stłumi głód pomiędzy posiłkami.

5-6 suszonych śliwek – dzięki nim wspomożesz przemianę ma terii i zapobiegniesz zaparciom.

Jajko na twardo posypane pieprzem zaspokoi twój głód i pomoże ci zredukować wagę.

Filiżanka ziołowej herbaty – pij, jaką tylko chcesz, pod warunkiem że nie będziesz jej dosładzać.

Lekka, ale pożywna kolacja

Żeby schudnąć, nie musisz unikać kolacji. Właściwie skomponowany posiłek podtrzyma metabolizm na odpowiednim poziomie i ułatwi ci wypoczynek.

Warzywna zupa-krem. Choć ma mało kalorii, nasyci cię i rozgrzeje. Aby ją przygotować, wystarczy kwadrans. Przepis: Ugotuj 500 g świeżych lub mrożonych warzyw (np. brokułów lub kalafiora), dopraw imbirem, kurkumą lub curry, dodaj mleczko kokosowe i całość zmiksuj na gładki krem. Aby zupa była bardziej pożywna, posyp ją pestkami dyni.

Mix zielonych sałat z pstrągiem lub kurczakiem. Solidna porcja warzyw z dodatkiem ryby lub chudego mięsa przyrządzonych na parze to odpowiedni zestaw na sycący i zarazem odchudzający obiad lub kolację.

Pieczone warzywa. Przepis: Swoje ulubione warzywa obierz i pokrój na cząstki. Dodaj 1-2 ząbki czosnku, posyp ziołami, np. bazylią, oregano, tymiankiem i skrop niewielką ilością oliwy. Piecz w piekarniku ok. 30 min.

Grillowane szaszłyki. Przepis: Możesz użyć tuńczyka, łososia lub tofu oraz warzyw, np. papryki, pomidorków koktajlowych, cukinii, brokułów. Nadziane szaszłyki posyp ziołami i pieprzem, upiecz na grillu.

Im więcej pijesz, tym szybciej chudniesz

W ciągu dnia nie zapominaj o piciu. Gdy jesteś dobrze nawodniona, szybciej spalasz zbędny tłuszczyk i zapobiegasz zatrzymywaniu wody w organizmie. Co warto pić?

Niegazowaną wodę – co dzień wypijaj co najmniej 2 l, rób to między posiłkami, a nie w ich trakcie, bo wtedy rozrzedzasz soki żołądkowe i spowalniasz metabolizm.

Herbatki ziołowe, np. z pokrzywy, mniszka lekarskiego lub czystka – świetnie wspomagają trawienie oraz pomagają pozbyć się nadmiaru wody z organizmu, dzięki czemu czujesz się wyraźnie lżejsza i szczuplejsza.

Małe co nieco przed snem

Z pustym żołądkiem trudniej usnąć! Dlatego wypij szklankę kakao na bazie np. mleka migdałowego. Napój dosłódź kropelką miodu i dopraw szczyptą cynamonu.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Świat kobiety

Zobacz również