Sposoby na odchudzanie: 20 pysznych koktajli

Pomidorowy z chili: Jak działa? Skutecznie zapobiega obrzękom i przyspiesza przemianę materii. Przygotowanie: Sparz i obierz ze skórki 2 pomidory, pokrój je razem z 1 łodygą selera naciowego. Warzywa zmiksuj w blenderze, dodaj szczyptę chili i łyżeczkę oleju rzepakowego. Koktajl zawiera 96 kcal.

Zdjęcie

/Arch./Wawa
/Arch./Wawa

Reklama

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch./Wawa
/Arch./Wawa

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Buraczany z natką

Jak działa? Oczyszcza organizm z toksyn, ułatwia pozbycie się nadmiaru wody. Dodatkowo wzmacnia odporność.

Przygotowanie: Wyszoruj 2 buraki, przeciśnij je przez sokowirówkę. Zblenduj 2 pomidory bez skórki i pęczek natki. Połącz z sokiem buraczanym. Koktajl zawiera 158 kcal.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Szpinakowy

Jak działa? Błyskawicznie reguluje pracę jelit, a poza tym sprawia, że skóra zyskuje ładny zdrowy odcień.

Przygotowanie : Starannie umyj pod bieżącą wodą 2 marchewki, wyciśnij z nich sok w sokowirówce. Garść szpinaku zmiksuj w blenderze, wymieszaj z sokiem. Koktajl zawiera 60 kcal.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Ogórkowy

Jak działa? Usprawnia trawienie, działa lekko odwadniająco. Świetnie orzeźwia!

Przygotowanie: Umyty świeży ogórek (ze skórką) i garść listków mięty zmiksuj w blenderze. Wymieszaj z sokiem wyciśniętym z 1/2 limonki (lub cytryny) i łyżeczką miodu. Dodaj kilka kostek lodu. Koktajl zawiera 50 kcal.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch./Wawa
/Arch./Wawa

Cytrusowy

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Jak działa? Wspomaga trawienie, działa alkalizująco, zapobiega zgadze i nadkwaśności.

Przygotowanie: Sparz wrzątkiem, osusz, obierz ze skórki i oczyść z błonek oraz pestek: 1 średnią pomarańczę, 1 grejpfrut oraz 2 małe mandarynki. Owoce zmiksuj razem w blenderze. Koktajl zawiera 210 kcal.

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Arbuzowy

Jak działa? Ma właściwości moczopędne. Pomaga także obniżyć ciśnienie.

Przygotowanie: 1/2 kg miąższu arbuza pokrój i zmiksuj. Wymieszaj z sokiem z cytryny lub limonki (do smaku) i łyżką drobno posiekanych listków mięty. Ew. dodaj kilka kostek lodu. Koktajl zawiera 190 kcal.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Bananowy z kiwi

Jak działa? Dodaje energii, wspaniale odżywia, na wiele godzin wypełnia żołądek!

Przygotowanie : Owoce kiwi obierz cieniutko ze skórki. Obierz też pół banana oraz 1 soczyste miękkie jabłko (usuń z niego gniazda nasienne). Owoce zmiksuj dokładnie w blenderze. Koktajl zawiera 210 kcal.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Mango z imbirem

Jak działa? Poza tym, że skutecznie przyspiesza przemianę materii, to dodatkowo poprawia nastrój i koi nerwy!

Przygotowanie Obierz 1 miękkie mango, zmiksuj w blenderze. Wymieszaj z sokiem wyciśniętym z 1 pomarańczy. Dodaj 1/3 łyżeczki startego imbiru. Koktajl zawiera 240 kcal.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch./Wawa
/Arch./Wawa

Selerowy z kiwi

Jak działa? Przyspiesza metabolizm i... wspomaga walkę z cellulitem! Przygotowanie Oczyść i pokrój 1 łodygę selera naciowego. Obierz 2 większe owoce kiwi. Przygotowane składniki zmiksuj wraz z 1/2 szkl. wody mineralnej i łyżeczką miodu. Koktajl zawiera 80 kcal.

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Buraczano-jabłkowy

Jak działa? Dostarcza żelazo, którego może brakować, gdy jest się na diecie odchudzającej. Świetnie oczyszcza.

Przygotowanie: Przeciśnij przez sokowirówkę obrane: jabłko, burak, 2 marchewki. Dodaj 1 łyżeczkę soku z cytryny i łyżkę posiekanej natki pietruszki. Koktajl zawiera 95 kcal.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Szpinak plus mango

Jak działa? Zawiera dużo antyoksydantów, które zabijają wolne rodniki i oczyszczają organizm z toksyn.

Przygotowanie: 60 g szpinaku sałatkowego, garść świeżych listków mięty oraz obrane dojrzałe mango zmiksuj z 1/2 szkl. wody mineralnej. Koktajl zawiera 140 kcal.

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Marchew z pomarańczą

Jak działa? Na długo zaspokaja uczucie głodu, a dodatkowo uszczelnia naczynia krwionośne i zapobiega ich pękaniu. Przygotowanie: 3 starannie umyte marchewki przeciśnij przez sokowirówkę. Zmiksuj oczyszczony miąższ z 1 pomarańczy, po- łącz z sokiem. Koktajl zawiera 180 kcal.

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Ananasowo-bananowy

Jak działa? Usuwa nadmiar płynów z organizmu. Jest bardzo sycący. Przygotowanie: Obierz 1 średni dojrzały banan i ćwiartkę świeżego ananasa. Owoce pokrój na cząstki i zmiksuj w blenderze z 1 szkl. chudego mleka. Dodaj szczyptę cynamonu. Koktajl zawiera 310 kcal.

Zdjęcie

/Arch./Wawa
/Arch./Wawa

Truskawkowy

Jak działa? Odtruwa i oczyszcza organizm. Wzmacnia też odporność i usprawnia trawienie tłuszczów.

Przygotowanie: 20 dag dojrzałych truskawek starannie umyj i oczyść z szypułek. Zmiksuj ze szklanką jogurtu naturalnego. Posyp łyżką posiekanej mięty. Koktajl zawiera 200 kcal.

Rzodkiewkowy

Jak działa: Pobudza do pracy układ trawienny, usuwa bakterie z przewodu pokarmowego. Odświeża.

Przygotowanie: 1 szkl. maślanki zmiksuj z kilkoma rzodkiewkami, garścią kiełków pszenicy i 1/2 ogórka. Dodaj po łyżce posiekanego koperku i natki. Koktajl zawiera 90 kcal.

Paprykowy

Jak działa? Wzmaga wydzielanie soków trawiennych. Dodaje również wigoru, wzmacnia odporność.

Przygotowanie: Oczyść 1 czerwoną i 1/2 żółtej papryki oraz 1 pomarańczę. Zmiksuj z 1 szkl.jogurtu naturalnego. Przypraw szczyptą curry i ew. pieprzu. Koktajl zawiera 220 kcal.

Kiwi z orzechami

Jak działa? Pomaga pozbyć się tłuszczyku, zwłaszcza na brzuchu! Poprawia też koncentrację oraz zapewnia ładny odcień skórze.

Przygotowanie: 2 duże, cieniutko ob rane owoce kiwi zmiksuj z 2 łyż- kami orzechów włoskich oraz 1/2 szkl. wody mineralnej. Koktajl zawiera 205 kcal.

Brokułowo-dyniowy

Jak działa? Zmniejsza obrzmienia, syci na bardzo długo, a poza tym zapobiega dokuczliwym skurczom mięśni.

Przygotowanie: Oczyść i podziel na małe różyczki pół brokuła. Następnie zmiksuj z 2 łyżkami pestek dyni oraz 1/2 szkl. wody mineralnej. Koktajl zawiera 165 kcal.

Marchew z siemieniem

Jak działa? Usprawnia perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom. Poprawia kondycję włosów, skóry oraz paznokci.

Przygotowanie : Przeciśnij przez sokowirówkę 2 marchewki. Zmiksuj w blenderze 1 obrane jabłko i 2 łyżki mielonego siemienia lnianego. Dodaj sok z marchwi. Koktajl zawiera 130 kcal.

Selerowy z otrębami

Jak działa? Pobudza przemianę materii, skutecznie odtruwa organizm z toksyn. Usprawnia pracę nerek.

Przygotowanie: Przeciśnij przez sokowirówkę obrany korzeń selera. 1 łodygę selera naciowego zblenduj z 1/2 szkl. wody, łyżką otrąb pszennych i 3 plastrami imbiru. Dodaj sok. Koktajl zawiera 45 kcal.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Więcej na temat:

Zobacz również