Odkwaszamy organizm. Kuracja opracowana przez eksperta! lból lub ucisk w piersiach (podczas kaszlu,

Zimowa tłusta dieta i brak ruchu mogły przyczynić się do obniżenia naszego „wewnętrznego” pH... Oto rady!

Zmęczenie, bóle głowy, zaparcia, problemy z cerą – tak organizm daje ci znać, że jest zakwaszony. Dzięki zmianom w jadłospisie i spożywaniu przede wszystkim tzw. zasadotwórczych pokarmów, a ograniczeniu tych tzw. kwasotwórczych możesz przywrócić mu równowagę (wskazówki w tabeli poniżej). Teraz jest najlepsza pora na taką kurację! Poprawisz swoje samopoczucie i... łatwiej zniesiesz skutki czekających cię świątecznych posiłków (niestety, w większości zakwaszających). Kurację warto powtórzyć po świętach!

Konsultacja medyczna Martyna Skibniewska

Reklama

Rodzinny przewodnik po pokarmach – wybierajcie te o wysokim pH

Zasadotwórcze, inaczej alkaliczne (czyli o wartości pH równej 8–10) – mogą stanowić nawet 80 proc. twojego jadłospisu!

Przedstawiciele w jadłospisie

10 - warzywa: brokuły, brukselka, buraki, kabaczek, kalafior, karczochy, marchew, seler, szparagi, ziemniaki w łupinach (najlepiej gotowane na parze lub w małej ilości wody i przez krótki czas albo pieczone), ogórek (surowy i kiszony). Owoce: cytryna, limonka.

9 -warzywa: bakłażan, cukinia, groszek zielony (świeży), kiełki, sałata. Owoce: figi (świeże i suszone), gruszki, jagody, kiwi, mandarynki, mango, melon, papaja, winogrona. Tłuszcze: oliwa z oliwek. Napoje: zielona herbata. Inne: stewia.

8 - warzywa: pomidory, rabarbar, rzodkiewka, soja. Owoce: ananas (świeży), awokado, banany, brzoskwinie, grejfruty, jabłka, morele, pomarańcze, truskawki, wiśnie. Nabiał: mleko. Inne: migdały, ryż (tzw. dziki), kasza (gryczana i jaglana).

Neutralne – lepsze, niż kwasotwórcze

7 - Napoje: woda mineralna (o zawartości magnezu, potasu, sodu i wapnia pow. 500 mg/l, niezawierająca fosforu i siarki), soki warzywne (z wyjątkiem pomidorowego; świeżo wyciskane, bez cukru). Tłuszcze: masło, olej lniany, rzepakowy. Inne: oliwki (zielone i czarne)

Kwasotwórcze (czyli o wartości pH równej 6 lub niższej) – nie powinny stanowić więcej, niż 20 proc. jadłospisu

6 - warzywa: fasola (każda). Owoce: kokos, śliwki (surowe). Nabiał: maślanka, zsiadłe mleko, jogurt (naturalny), kefir, jajka. Produkty zbożowe: pełnoziarniste, razowe, orkiszowe. Inne: krewetki, małże, ostrygi, ryby (wszystkie), ryż (tzw. brązowy).

5 - warzywa: cieciorka, soczewica. Owoce: każdego rodzaju w puszce. Produkty zbożowe: pszenne. Mięso: gęś, indyk, kurczak. Inne: cukier (biały, trzcinowy), miód, ryż (biały), alkohol (piwo).

4 - owoce: śliwki (suszone), żurawina produkty zbożowe: żytnie, owsiane.

3 - warzywa: ogórki konserwowe. Mięso: jagnięcina, wieprzowina. Inne: słodycze, fast-foody, wino.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch./Wawa
/Arch./Wawa

Zdjęcie

/Arch./Panthermedia
/Arch./Panthermedia

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Dbając o równowagę kwasowo-zasadową w organizmie, chronisz się przed groźnymi schorzeniami.

Układ krążenia w lepszej kondycji: Twoje ciśnienie może się unormować, co jest korzystne dla tętnic i serca. Lekarze potwierdzają, że długotrwałe zakwaszenie organizmu sprzyja nadciśnieniu i miażdżycy.

Odciążone nerki: To właśnie one zajmują się wydalaniem kwasów. Uwaga! Jeśli mimo diety zasadotwórczej utrzymuje się stan zakwaszenia (czujesz się osłabiona, masz bóle głowy, zaparcia, problemy z cerą) może to być oznaką nieprawidłowej pracy nerek. W takim wypadku koniecznie poradź się lekarza.

Mniej cukru we krwi: Niezakwaszone tkanki są bardziej wrażliwe na działanie insuliny.

Zdrowsze kości: Organizm lepiej przyswaja minerały (np. wapń).

Lepsza waga: Produkty alkalizujące są też mniej... tuczące.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również