Koktajle na szybszą przemianę materii

Koktajle warzywno-owocowe zawierają mnóstwo błonnika, mającego idealny wpływ na tempo przemiany materii, które z wiekiem słabnie. Szybszy metabolizm pozwala utrzymać prawidłową wagę w każdym wieku. Warto wzbogacać koktajle otrębami.

Zdjęcie

Takie koktajle to samo zdrowie /123/RF PICSEL
Takie koktajle to samo zdrowie
/123/RF PICSEL


To, jak długo będziesz stosować dietę koktajlową, która ma przyspieszyć przemianę materii, zależy od ciebie. Jeżeli będziesz zastępowała koktajlami tylko jeden posiłek, np. kolację, możesz stosować ją tak długo, aż osiągniesz zamierzony efekt. Zastępując 5 posiłków koktajlami, poprzestań na tygodniowej kuracji lub skonsultuj ją z dietetykiem.

Jabłkowy. Zmiksuj w blenderze 200 ml jogurtu naturalnego z miękkim jabłkiem (bez skórki i gniazda nasiennego). Dodaj łyżeczkę otrąb owsianych i miodu.

Reklama

Smoothie z dynią. Upiecz dwa plastry dyni w piekarniku (wybierz np. jej słodką odmianę Hokaido). Łyżkę pestek z dyni namocz na 10 minut w ciepłej wodzie. Zmiksuj ostudzoną dynię z osączonymi z wody pestkami, szklanką borówek amerykańskich i łyżeczką miodu.

Owsiany. Namocz w gorącej wodzie 2 łyżki płatków owsianych i poczekaj aż ostygną. Zmiksuj z łyżeczką suszonych żurawin, dwiema soczystymi śliwkami bez pestek, łyżeczką miodu i szklanką soku wyciśniętego z dwóch jabłek (lub surowego soku jabłkowego, jednodniowego, np. Marwitt).

Ogórkowo-szpinakowy. 100 ml jogurtu naturalnego zmiksuj ze średniej wielkości ogórkiem, garścią szpinaku, dwiema łyżkami nasion amarantusa, w postaci poppingu, i łyżeczką oleju lnianego. Dopraw szczyptą soli. (przepis wg diety strukturalnej dr Marka

Shake śliwkowy. Wrzuć do blendera trzy duże, słodkie śliwki (bez pestek) i trzy wcześniej namoczone w wodzie śliwki suszone. Dosyp łyżeczkę otrąb owsianych oraz płatków migdałowych. Zmiksuj z 200 ml mleka roślinnego, np. sojowego lub migdałowego.

opracowała Anna Gumowska kons. Anna Galczak-Kondraciuk, dietetyk

Dostępne cały rok jabłka są doskonałym dodatkiem do koktajli. Zawierają pektyny, które ułatwiają trawienie.

Pestki dyni

Oczyszczają przewód pokarmowy, skutecznie wspomagają pracę jelit. Zawierają też niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe i sporo cynku.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Świat kobiety

Zobacz również

  • Zgodnie z najnowszą piramidą zdrowego żywienia, produkty pełnoziarniste, w tym pieczywo, znajdują się na trzecim poziomie, zaraz po aktywności fizycznej, owocach i warzywach. więcej