Koktajle dodające energii

Produkty, które w tradycyjnej postaci mogą ci nie smakować, np. seler, szpinak czy zieloną pietruszkę, łatwo możesz przemycić w koktajlu. Sok z nich to prawdziwy odżywczy eliksir, którym uzupełnisz dawkę naturalnych, łatwo przyswajalnych witamin i minerałów.

Reklama

Natka pietruszki jest bogatym źródłem wit. C i żelaza.

Jeden koktajl dziennie przez miesiąc dostarczy ci nowej energii. Jeśli ma przewagę owoców, wypij go godzinę przed posiłkiem. Koktajl z dodatkiem kaszy jaglanej czy ziaren amarantusa i jogurtu zastąpić może np. śniadanie.

Kapuściany. Wrzuć do blendera trzy obrane i oczyszczone z gniazda nasiennego jabłka, trzy liście kapusty włoskiej. Dodaj łyżeczkę oliwy lub oleju lnianego. Wymieszaj składniki. .

Owocowy. Zmiksuj garść oczyszczonych porzeczek (w dowolnym kolorze, chociaż najwięcej witaminy C zawierają porzeczki czarne), słodką gruszkę (bez skórki i gniazda nasiennego), dwie morele oraz kilka listków sałaty. Dodaj łyżkę miodu i łyżeczkę otrębów owsianych. Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki.

Gruszkowy. Dużą, dojrzałą gruszkę obraną ze skórki i gniazda nasiennego zmiksuj ze szklanką malin, łyżką amarantusa i 100 ml mleka migdałowego lub jogurtu naturalnego. Dodaj łyżeczkę miodu oraz pół łyżeczki cynamonu.

Dodaj oliwę

Do koktajli dobrze jest dodać łyżeczkę oleju lnianego lub oliwy. Umożliwią lepsze przyswajanie witamin (A, D, E, K), które rozpuszczają się w tłuszczach.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Świat kobiety

Zobacz również

  • Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Hormony wariują, zaś metabolizm wyraźnie zwalnia. To dlatego po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia tak trudno jest nam zachować linię. Są jednak na to mało znane, ale skuteczne sposoby! więcej