Koktajl na lepszą pamięć i koncentrację

Wypij koktajl zaraz po przygotowaniu, nie przetrzymując go w lodówce.

Gdy czekają cię trudne zadania intelektualne, egzaminy, konkursy, sporządzaj koktajle w kolorze żółtym i pomarańczowym. Przygotowując sobie rano taki napój, dodaj do niego ugotowaną kaszę, np. jaglaną lub płatki owsiane.

Reklama

Dostarczą ci węglowodanów złożonych, regulujących poziom glukozy – głównego źródła energii dla mózgu. Śmiało urozmaicaj w ten sposób swoje koktajle.

Koktajle, które dobrze wpływają na pracę mózgu warto pić przez cały rok. Doskonale nadają się, by zastąpić nimi podwieczorek.

Morelowy. Zalej na 10 minut dwie łyżki orzechów włoskich i łyżkę suszonych żurawin. Włóż do blendera 2 morele bez pestek, 2 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej (lub ziaren amarantusa). Dodaj odcedzone orzechy i żurawinę. Wlej szklankę soku wyciśniętego z 3-4 marchwi. Zmiksuj wszystkie składniki.

Owocowy. Pół szklanki truskawek bez szypułek i pół szklanki malin zalej szklanką mleka sojowego. Wsyp łyżeczkę tartych orzechów włoskich i trzy kostki pokruszonej gorzkiej czekolady (najlepiej 70 proc. kakao). Zmiksuj składniki.

Z żurawiną. Zalej na 10 minut szklanką ciepłej wody 4 połówki orzechów włoskich i 2 łyżki suszonej żurawiny. Do blendera włóż 2 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej, pół szklanki borówek amerykańskich. Wlej szklankę mleka migdałowego. Dodaj namoczone i odsączone orzechy i żurawinę. Zmiksuj wszystkie składniki.

Warzyw . Zmiksuj garść szpinaku, 2 łodygi selera naciowego, 2 zielone ogórki. Zaparz herbatkę z szałwii i ostudź. Wlej do blendera. Zmiksuj z łyżką miodu i kostkami lodu.

Doceń orzechy

Orzechy włoskie to najlepszy pokarm dla mózgu. Odmładzają go, wspomagają pamięć. Najwartościowsze są te łuskane tuż przed jedzeniem.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Świat kobiety

Zobacz również