Jakie śniadanie, taki dzień!

Najlepiej jadać o stałych porach, w spokojnej atmosferze, bez pośpiechu – to sprzyja prawi dłowej pracy układu pokarmowego i lepszemu przyswajaniu cennych składników.

Wśród porannej krzątaniny warto znaleźć chwilę na pożywny pierwszy posiłek. Gdy regularne śniadania staną się w twojej rodzinie miłym rytuałem, z niecierpliwością będziecie oczekiwali każdego poranka!

Z badań Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że ponad 16 mln Polaków przez większość dni w tygodniu odczuwa... zmęczenie. Zdaniem specjalistów, powodem naszego gorszego samopoczucia może być niejedzenie śniadań.

Reklama

Tymczasem poranne posiłki są niezwykle ważne! Dzięki nim po nocnej przerwie organizm ma szansę uzupełnić składniki odżywcze. To tym bardziej wskazane, że poranek i przedpołudnie dla większości z nas są czasem intensywnego wysiłku umysłowego lub fizycznego. Śniadanie zaś jest bazą, która umożliwia sprawne funkcjonowanie w szkole i w pracy.

Jeśli rano nie masz apetytu, to nie dlatego, że twój organizm nie potrzebuje posiłku, ale z powodu np. zbyt późnych i obfitych kolacji albo zaburzonego brakiem regularnych śniadań łaknienia.

Co jeść, by czuć się dobrze

Komponując śniadanie dla siebie i swoich bliskich, warto zadbać, by na talerzu znalazły się : produkty zbożowe (zwłaszcza pełnoziarniste) – dostarczają węglowodanów złożonych; tłuszcze roślinne (np. olej rzepakowy, miękkie margaryny) – to źródło ważnych kwasów tłuszczowych; przetwory mleczne (niskotłuszczowe) – pełne wapnia; chude wędliny (np. drobiowe) – mają dużo białka; warzywa (zielone, czerwone), orzechy, nasiona – są bogate w błonnik, witaminy i minerały.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również