Jak walczyć z nadmiernym apetytem

Przydałoby się parę kilo mniej, dla zdrowia i ogólnego samopoczucia. Ale co zrobić, gdy jedzenie za bardzo Cię lubi? Oto kilka praktycznych wskazówek, jak poskromić głód i jeść niczym wróbelek.

Reklama

To nie jest kwestia odchudzania czy drastycznych diet, bo te zawsze lepiej ustalić z lekarzem czy dietetykiem. Rzecz dotyczy zdrowych nawyków, które stopniowo pozwolą Ci zapanować nad nadmiernym głodem.

Co z tym cukrem we krwi?

Głównym powodem, dla którego możesz cierpieć na nadmierny apetyt, jest nieustabilizowany poziom glukozy we krwi. Może to być związane ze spożywaniem produktów o wysokim indeksie glikemicznym, czyli słodyczy, suszonych owoców, a nawet zbyt długo gotowanych makaronów i kasz.

Rozwiązanie jest proste, ale wymaga dużej wytrzymałości. Trzeba zrezygnować, przynajmniej na jakiś czas, ze słodkich posiłków, które tylko pobudzają nasz apetyt. Koniec ze słodyczami i ciastami. Szlaban!

Trzeba się zdrowo przestawić

Jedz regularnie 5 posiłków dziennie co 3 godziny. Staraj się unikać podjadania, a jeśli już musisz po coś sięgnąć, niech to będzie marchewka, jabłko lub inny owoc.

W ten sposób przejmiesz kontrolę nad organizmem – w odpowiednim czasie otrzyma on niezbędną energię. Ale pamiętaj, by owoców nie jeść na kolację, bo zawierają fruktozę (czyli cukier owocowy), której organizm może nie zdążyć spalić przed snem.

W konsekwencji zostanie ona zmagazynowana. Poza tym przeżuwaj wszystko dokładnie. Dzięki temu nie tylko dasz swojemu organizmowi czas, aby wydzielił leptynę – hormon zmniejszający apetyt, ale też ułatwisz jelitom trawienie. I jeszcze jedno – jeśli chcesz zjeść mniej, na pół godziny przed posiłkiem wypij szklankę wody. No i postaw na mniejsze porcje.

Jajka na śniadanie. O tym, że pomijanie tego posiłku sprzyja tyciu, wie już każdy. Ale to, co ląduje rano na Twoim talerzu, też nie jest bez znaczenia. Otóż Ci, którzy jedzą jajka, dłużej czują się najedzeni i dostarczają swojemu organizmowi mniej kalorii podczas całego dnia.

Pamiętaj o błonniku. Szybko wypełnia żołądek i wspomaga pracę jelit. Znajdziesz go w pieczywie pełnoziarnistym, płatkach śniadaniowych, warzywach i owocach.

IK

Tak oszukasz głód

Woda to podstawa. Wypijaj przynajmniej 2 litry dziennie. Jej niedobory możesz także uzupełniać poprzez spożywanie owoców i warzyw zawierających duże ilości wody. Dobrym pomysłem są również wszelkiego rodzaju zupy czy kremy oraz koktajle.

Pumpernikiel i inne rodzaje pieczywa pełnoziarnistego mogą Ci pomóc w walce z nadmiernym apetytem, ponieważ Twój układ pokarmowy potrzebuje więcej czasu na ich strawienie niż w przypadku jasnego chleba i bułek. Wysokosycące są również jaja.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Tele Tydzień

Zobacz również

  • Po 50-tce w naszym organizmie zalega coraz więcej szkodliwych substancji. Warto usprawnić metabolizm, dzięki czemu odblokujesz żyły i tętnice. więcej