Dieta tłuszczowa

Jak twierdzą jej twórcy, to wcale nie tłuszcz powoduje tycie, a węglowodany. Po ich spożyciu wzrasta produkcja insuliny wpływającej na wchłanianie glukozy przez komórki mięśniowe i magazynowanie jej w postaci glikogenu.

Reklama

Zaczyna być on gromadzony w komórkach tłuszczowych, co jest przyczyną przybierania na wadze. Kluczowe jest więc oparcie diety na białkach i tłuszczach, uzupełnionych porcją warzyw i jedynie niewielką ilością węglowodanów.

Najważniejsze zasady diety

Mięso i wędlina to podstawa

Wybieraj wołowinę, jagnięcinę, wieprzowinę, baraninę, cielęcinę i drób. Kupuj mięso świeże, niefoliowane oraz wędliny bez konserwantów.

Nabiał w małej ilości

Potrzebujesz też nabiału, ale w niewielkiej ilości. Dzienna porcja produktów mlecznych nie powinna przekraczać 100 g. Unikaj jednak mleka i postaw na sery.

Skąd czerpać białko?

Źródłem dobrze przyswajalnego białka są ryby i owoce morza, np. kalmary i krewetki. Ponadto spożywaj jajka z wolnego wybiegu (kilka dziennie).

Ile warzyw?

By dieta była odpowiednio zbilansowana, codziennie jedz 400 g warzyw, najlepiej gotowanych na parze. Zwiększ ich ilość, gdy zaczniesz tracić wagę.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Na żywo
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Słyną z tego, że są skarbnicą witaminy C. Bywają też niezastąpione w walce z... fałdkami na brzuchu i biodrach. więcej