Dieta przy dnie moczanowej

Pokarmy bepieczne

Węglowodany: makarony, kasze, ciemne pieczywo, nieoczyszczony ryż. Warzywa: bakłażan, dynia, cukinia, ogórek, sałata liściasta, botwina, czarna rzodkiew, buraki, por, kapusta, marchew, seler, pomidor, chrzan, fasolka szparagowa, kalarepa.

Owoce: kiwi, arbuz, ananas, jabłko, porzeczki, jagody, mandarynki, pomarańcze, cytryny, maliny, truskawki, awokado. Chudy nabiał: jogurty, kefiry, twarogi. Napoje: herbatki ziołowe, woda, rozcieńczone soki owocowe.

Reklama

Tego trzeba unikać

Czerwone mięso, nerki wołowe, móżdżek, wątróbka. Gęś, indyk i wywary z nich.

Tłuszcze zwierzęce: smalec, słonina, masło w dużych ilościach.

Ryby: wędzone, sardynki, szproty, śledzie, łosoś, pstrąg, makrela. Napoje: alkoholowe, zwłaszcza piwo, ale też kakao, mocna herbata. Tłusty nabiał: żółte sery, twaróg, śmietana.

Przysmaki: słodycze, ostre przyprawy.






Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Dobry Tydzień

Zobacz również

  • Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Hormony wariują, zaś metabolizm wyraźnie zwalnia. To dlatego po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia tak trudno jest nam zachować linię. Są jednak na to mało znane, ale skuteczne sposoby! więcej