Dieta po zawale serca

Dobra przyspiesza powrót do zdrowia. Wprowadzenie właściwych nawyków żywieniowych zapobiegnie też kolejnym problemom z sercem.

Ryby – zwłaszcza tłuste morskie. To m.in. łosoś, makrela, śledź, halibut. Ich tłuszcz służy sercu, obniża poziom cholesterolu. Warzywa – szczególnie zalecana jest dieta śródziemnomorska, z sałatami, pomidorami, papryką, cebulą, czosnkiem i oliwkami. Wszystkie te składniki służą sercu.

Nasze zdrowie w ogóle uwielbia warzywa i (jak najmniej słodkie) owoce. Zdrowe tłuszcze roślinne – oliwa z oliwek, olej rzepakowy i słonecznikowy – to tłuszcze, które służą zdrowiu serca. Ale uwaga: są też bardzo kaloryczne, więc łyżka stołowa oleju dziennie wystarczy.

Czego unikać?

Reklama

Są produkty, które po zawale są niewskazane. Należy je spożywać rzadko i w bardzo małych ilościach.

Tłuszcze zwierzęce. Zawierają cholesterol – główny składnik blaszek miażdżycowych. Należy unikać wieprzowiny, tłustych wędlin, tłustego mleka, masła i jaj. Sól – podnosi ciśnienie, wzmaga zatrzymywanie wo- dy w organizmie, co jest niebezpieczne po zawale. Duże ilości soli kryją się w konserwach mięsnych, zupkach w proszku, wędlinach i gotowych daniach mrożonych.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Dobry Tydzień
Więcej na temat:

Zobacz również