Dieta na oczyszczanie żył

Po 50-tce w naszym organizmie zalega coraz więcej szkodliwych substancji. Warto usprawnić metabolizm, dzięki czemu odblokujesz żyły i tętnice.

To jedz jak najczęściej: ✔ czosnek i cebula ✔ płatki owsiane ✔ jabłka i ocet jabłkowy ✔ ryby morskie (dorsz, łosoś, makrela, sardynki, tuńczyk) ✔ orzechy ✔ oliwa ✔ pomidory ✔ cytryny

Reklama

Z tego zrezygnuj:✘ tłuste czerwone mięsa ✘ gotowe wędliny ✘ tłusty nabiał ✘ produkty smażone w głębokim tłuszczu ✘ gotowe dania i półprodukty ✘ pszenne pieczywo ✘ ciasta francuskie i kruche

I Śniadanie

Pożywnie i kolorowo. Ma za zadanie dostarczyć odpowiednią ilość energii na początku dnia. Pierwszy posiłek należy zjeść nie później niż godzinę po przebudzeniu.

■ Propozycja 1. Owsianka na wodzie z owocami – startym jabłkiem i bananem, doprawiona cynamonem, kardamonem i imbirem. Do picia owocowa herbata lub kawa zbożowa na chudym mleku.

■ Propozycja 2. Dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego z łososiem, cebulką i szczypiorkiem. Kawa zbożowa z chudym mlekiem lub słaba, czarna herbata.

■ Propozycja 3. Surówka wielowarzywna (skropiona octem jabłkowym, najlepiej bez konserwantów), wędzona makrela z kromką chleba żytniego. Kawa zbożowa lub słaba czarna herbata.

II śniadanie

Dobre tłuszcze i witaminy. Nie omijajmy drugiego śniadania – sięgajmy po nie ok. 3 godzin po pierwszym posiłku.

■ Propozycja 1 Miks sałat z tuńczykiem, skropiony oliwą i posypany siekanymi orzechami. Do picia woda z cytryną.

■ Propozycja 2 Chudy serek biały z owocami sezonowymi oraz orzechami.

■ Propozycja 3 Kanapka z wędliną drobiową i bukietem warzyw – sałata, ogórek, pomidor, cebula.

Obiad - najlepsze są potrawy gotowane

Zrezygnujmy ze smażenia oraz panierek na rzecz pieczenia lub gotowania. Najzdrowsze jest gotowanie na parze.

■ Propozycja 1. Mix mrożonych warzyw z porcją ryby (najlepsza będzie morska) pieczonej w rękawie, z dodatkiem ziół.

■ Propozycja 2. Kotlet rybny z ziemniakami i sałatką z pomidorów oraz cebulki.

■ Propozycja 3. Brązowy ryż z pieczonym kurczakiem, sałatka ze świeżych warzyw z oliwą i ziarnem słonecznika. Podwieczorek

Podwieczorek

Owocowe przekąski.  Na podwieczorek najlepiej zjeść coś lekkiego i aromatycznego. To ważny posiłek w ciągu dnia – pozwala utrzymać odpowiedni poziom glukozy we krwi pomiędzy obiadem a kolacją.

■ Propozycja 1. Jabłka pieczone z cynamonem i goździkami.

■ Propozycja 2. Sałatka owocowa z posiekanymi orzechami i odrobiną octu jabłkowego.

■ Propozycja 3. Kulki owsiane (płatki owsiane zagnieć z miodem i orzechami, piecz ok. 10 min w piekarniku w 160 st).

Kolacja - ważny posiłek, ale powinien być lekki

Na 2 godziny przed snem powinniśmy zjeść coś lekkostrawnego i wartościowego. Do picia wybierz wodę, ewentualnie herbatkę ziołową (np. z kopru).

■ Propozycja 1. Surówka z drobno pokrojonych warzyw: pomidor, ogórek, cebula, różne sałaty, z dodatkiem czosnku, soku z cytryn oraz grzanek z wieloziarnistego pieczywa.

■ Propozycja 2. Sałatka z sałaty, pomidora, cebuli i oliwek, z odtłuszczonym serem.

■ Propozycja 3. Plaster pieczonego indyka, kromka chleba żytniego i warzywa skropione oliwą.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

100 rad
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Smacznie na kanapce Masło ma wiele zalet. Jest naturalne i smaczne. Możemy w nim znaleźć rozpuszczalne w tłusz czach witaminy A i D oraz niewiele E. Jest lekkostrawnym, najlepiej przyswajalnym... więcej