Dieta na obniżenie cukru we krwi

W początkowej fazie cukrzyca nie powoduje charakterystycznych objawów. Raz w roku kontroluj więc poziom cukru we krwi. Gdy przekracza 100, wzbogać jadłospis o pokarmy obniżające stężenie cukru i wzmacniające naczynia krwionośne. Wyeliminuj te, które działają niekorzystnie, czyli węglowodany proste.

Reklama

Jakie przyprawy?

Najbardziej zalecaną jest cynamon, ma on bowiem udowodnione działanie obniżające poziom cukru. Potrawy przyprawiaj też kurkumą i oregano.

Fasolowa kuracja

Namocz 6 dag fasoli mung w litrze wody na noc. Rano gotuj przez godzinę. Tak przygotowaną „zupę” jedz trzy razy dziennie po 100 ml przez miesiąc.

Tofu codziennie

Przyrządzaj je np. jak potrawkę warzywną czy sałatkę. Dawka zalecana to 10 dag dziennie. Jak najczęściej jedz też dynię, np. marynowaną czy pieczoną z ziołami.

Unikaj węglowodanów

Zalecenie to dotyczy węglowodanów prostych, podnoszących poziom cukru. Są to biała mąka i jej przetwory, np. makaron, pierogi, a ponadto cukier i słodycze.

Morwa biała

Jeśli jesteś fanką ziół, wypróbuj tę metodę polecaną przez diabetologów. Napar z liści tej rośliny przyrządzaj sama, kupisz też obniżające cukier preparaty z morwy.

Nie każdy owoc

Słodkich unikaj, spożywaj zaś głównie jabłka (championy, renety, boikeny, ligole). Naczynia krwionośne wzmocnisz, jedząc jagody, borówki i wiśnie.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Na żywo

Zobacz również

  • Poznaj moc owoców czarnego bzu

    W kwiatach tego niezwykle zdrowego krzewu pisaliśmy na początku wakacji. Teraz, zgodnie z obietnicą, przypominamy o zbiorach i właściwościach owoców czarnego bzu. więcej