Co jeść, by mieć płaski brzuch?

Zawsze jest dobry czas, by zadbać o figurę, ale lato szczególnie sprzyja dietom tak prostym i skutecznym jak nasza kuracja.

1. Tuż po przebudzeniu wypij szklankę przegotowanej wody z plasterkiem cytryny, by pobudzić wydzielanie soków trawiennych. Śniadanie zjedz pół godziny później. 2. Jedz pięć niewielkich posiłków co 3 godziny, by zmusić żołądek do intensywnej pracy. 3. Powoli żuj każdy kęs. Tak prędzej zaspokoisz głód i nie zjesz zbyt dużo na jeden posiłek. 4. Dostarczaj organizmowi błonnik, by usprawnić pracę jelit. Włącz do diety spalacze tłuszczu (patrz ramka). 5. Pomiędzy posiłkami wypijaj około dwóch litrów wody, w ten sposób oczyszczasz organizm. 6. Wyeliminuj z diety produkty wzdymające i wysokokaloryczne (patrz poniżej). Potrawy gotuj lub duś zamiast je smażyć. Dzień pierwszy

Śniadanie: kromka ciemnego pieczywa z sałatą i plasterkiem odtłuszczonego żółtego sera. II śniadanie: 3/4 szklanki porzeczek. Obiad: pstrąg w ziołach pieczony w folii, surówka z marchwi i jabłka. Podwieczorek: kubek maślanki. Kolacja: miseczka sałatki jarzynowej z oliwą.

Reklama

Dzień drugi

Śniadanie: musli na wodzie z sezonowymi owocami. II śniadanie: szklanka soku z selera naciowego. Obiad: kawałek chudej gotowanej wołowiny, buraki. Podwieczorek: jabłko. Kolacja: faszerowna papryka.

Dzień trzeci

Śniadanie: 2 jajka na miękko, maślanka. II śniadanie: mieszanka sałat z tuńczykiem, ogórkiem i oliwą z oliwek. Obiad: zupa jarzynowa. Podwieczorek: 2 kromki chrupkiego pieczywa z drobiową wędliną. Kolacja: gotowane udko kurczaka, pomidor.

Dzień 4

Śniadanie: jogurt naturalny z kiwi. II śniadanie: kromka ciemnego pieczywa z cykorią i chudą szynką. Obiad: mała grillowana pierś kurczaka, sałata z pomidorami, ogórkiem i bazylią. Podwieczorek: 3 plastry świeżego ananasa. Kolacja: duszona cukinia z ziołami.

Dzień 5

Śniadanie: naleśnik z pełnoziarnistej mąki z chudym twarogiem na ostro. II śniadanie: 2 surowe marchewki. Obiad: duszony dorsz z warzywami. Podwieczorek: kubek kefiru z otrębami. Kolacja: duży grejpfrut.

Dzień 6

Śniadanie: kromka ciemnego pieczywa z pastą jajeczną z natką.

II śniadanie: 4 śliwki. Obiad: kawałek duszonej piersi indyka, 2 małe ziemniaki. Podwieczorek: szklanka soku warzywnego. Kolacja: sałata z oliwkami i papryką.

Dzień 7

Śniadanie: twaróg z kiełkami i pomidorem. II śniadanie: 2 kromki chrupkiego pieczywa z sałatą i szprotkami w sosie własnym lub oleju.

Obiad: pół szklanki ryżu duszonego z cielęciną, warzywami i olejem lnianym podwieczorek: 2 kawałki arbuza. Kolacja: szklanka świeżego soku z marchwi.

Wybierz to, co dobre dla sylwetki

Błyskawiczna dieta nie musi być monotonna i pełna wyrzeczeń. Łatwo ułożysz ją ze smacznych produktów, a wówczas bez żalu wykluczysz te niesprzyjające figurze.

Postaw na:

Produkty bogate w błonnik: przetwory pełnoziarniste (np. kasze), owoce (np. jabłka, śliwki, agrest) i warzywa (np. marchew, buraki, seler, ziemniaki, sałata).

Spalacze tłuszczu: chudy nabiał, mięso i ryby (zawierają białko), owoce bogate w witaminę C (np. porzeczki, grejpfrut), ananas (zawiera bromelinę) i pomidory (mają potas).

Tego unikaj

Produkty wzdymające: warzywa (strączkowe i kapustne, por, cebula i czosnek), białe pieczywo i makarony oraz mleko.

Wysokokaloryczne: tłuste sery i mięsa, niektóre owoce (winogrona, daktyle, banany), słodycze.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również