Chudniemy na wiosnę. Stosuj te zasady

Ciepłe dni przypominają, że wiosna za pasem. Zamiast martwić się, że nie zdążyłaś zgubić zbędnych kilogramów i nie masz co na siebie włożyć, zajmij się poważnie powrotem do formy.

Zimą najłatwiej ulegamy pokusom kulinarnym, zjadamy wię cej słodyczy, chrupiąc je przed telewizorem. Chętniej sięga my po potrawy bardziej ka loryczne. I tak, powolutku, wskazówka Twojej wagi idzie w górę.

Pod grubymi swetrami łatwo jest ukryć wszelkie niedoskonałości. Mróz, brak słońca nie zachęcają także do wyjścia na świeże powietrze. Rzadziej się więc ruszamy, a więcej czasu spędzamy na wygodnej kanapie z książką w ręku czy oglądając ulubione filmy. Ale zima odchodzi, pogoda robi się coraz bardziej słoneczna, ciepła. Pora na ważne zmiany.

Codzienna porcja ruchu

Reklama

Żeby spalić zbędne kilogramy, potrzebujesz więcej wysiłku fizycznego. Jeśli pracujesz i w tygodniu masz mało czasu, wybieraj się na długie spacery w sobotę albo niedzielę, najlepiej z przyjaciółką, któ ra ma podobne problemy. We dwie zawsze raźniej.

Do skonały jest nordic walking, czyli energiczny marsz z kij kami. Porusza on niemal wszystkie mięśnie, wspaniale dotlenia tkanki, a także przyspiesza spalanie nadmiaru tłuszczu. Możesz również jeź dzić na rowerze, biegać albo spróbować zabawy na rolkach.

Kolorowy talerz

Dieta to drugi ważny element wiosennych działań. Wybieraj więc dużo więcej warzyw gotowanych i surowych oraz świeżo wyciskanych z nich soków.

Nie zapomnij o codziennej porcji chudych produktów mlecznych, błonnika (dobre trawienie) oraz białka. Znajdziesz je w rybach i chudym mięsie.

JD

11 przykazań

1. Zacznij od spacerów, potem zwiększ intensywność treningu. Biegaj lub ćwicz w parku.

2. Zmobilizuj do regularnej aktywności partnera. Jemu też się przyda.

3. Odstaw auto, w zamian chodź jak najwięcej pieszo.

4. Zrezygnuj z windy, częściej korzystaj ze schodów.

5. Na zakupy wybieraj się z listą i konsekwentnie się jej trzymaj. Nie idź też do sklepu głodna.

6. Nie podjadaj, oglądając tv. Schrup raczej pokrojone jabłko.

7. Jedz tylko to, co nałożyłaś sobie na talerz. Nie sięgaj do lodówki.

8. Zadbaj, by talerz był kolorowy. Zjesz z większą przyjemnością.

9. Wstawaj od stołu lekko głodna. Sygnał o sytości napłynie z mózgu dopiero po 20 minutach.

10. Jedz powoli, starannie żuj pokarmy. Dobre trawienie zaczyna się w ustach, a ty mniej zjesz.

11. Wysypiaj się!

Zmodyfikuj swoją dietę

Rano wypij na czczo szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny. Taki napój pobudzi jelita do pracy i ułatwi trawienie.

Rozplanuj posiłki tak, żeby w ciągu dnia zjeść 5 małych porcji. Najlepiej o stałych porach. Kolację spożyj najpóźniej 2 godziny przed snem.

Między głównymi posiłkami pij dużo wody, niesłodzonej herbaty lub kawy (unikaj kalorii). Doskonałe są też napary ziołowe.

Zrezygnuj ze słodzonych płatków śniadaniowych. Zamiast nich zdecyduj się na owsiankę na chudym mleku i jabłko.

Wykreśl z menu smażone, panierowane mięsa. Piecz je w folii lub gotuj z warzywami.

Do obiadu i kolacji zjedz dowolne warzywa, a do śniadania – świeże owoce.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dieta

Super TV
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Dieta kontra smog

    Bronimy się przed trującymi pyłami, nosząc maseczki czy stosując oczyszczacze powietrza. Ale do tej walki trzeba także dołączyć odpowiednie odżywianie. więcej