Dieta

  • Jakie tłuszcze ułatwią odchudzanie?

    Czy każdy tłuszcz w diecie sprzyja otyłości? Jaki stosować, by nie przytyć? Wanda z Białegostoku Czytaj więcej

  • Dietetyczne tajemnice

    Poznaj bezcenne dla Twojego zdrowia tajemnice, które kryją w sobie dobrze Ci znane codzienne pokarmy... Czytaj więcej

  • Ortoreksja. Śmiertelnie zdrowa dieta

    To chwalebne, że coraz większą uwagę przywiązujemy do spraw związanych z prawidłowym żywieniem i utrzymaniem nienagannej sylwetki. Niestety, czasami wpadamy w pułapkę przesadnej dbałości o wybór jakości pożywienia. Problem zwany ortoreksją jest równie groźny, jak np. anoreksja czy bulimia. Czytaj więcej

  • Dieta bezglutenowa. Zdrowa czy niezdrowa?

    Dużo mówi się ostatnio o diecie bezglutenowej. Kto powinien ją stosować? Czy rezygnacja z glutenu może szkodzić zdrowiu? Marzena z Jarosławca Czytaj więcej

  • Dieta Tary Kraft

    Tara Kraft, znana amerykańska dziennikarka, widząc, jak zwykłe kobiety i gwiazdy niechętnie fotografują się w bikini postanowiła napisać książkę („The Bikini Body Diet”). Zawarła w niej zbiór porad dotyczących odpowiednich ćwiczeń, ale przede wszystkim właściwego odżywiania. Nie ma w niej drakońskich diet, liczenia kalorii, głodówek i błyskawicznych rezultatów. Opierając się na badaniach naukowych, Tara przedstawia zasady zdrowego i racjonalnego żywienia. T Czytaj więcej

  • Co jeść jesienią i zimą?

    Kiedy na zewnątrz robi się coraz chłodniej, nasz organizm znacząco musi zwiększyć wydatki energii, by utrzymać temperaturę na odpowiednim poziomie. Dlatego jesienią i zimą chętniej sięgamy po to, co kaloryczne, np. tłuste mięsa, sery, słodycze. To z kolei sprawia, że przybieramy na wadze. Co powinno się znaleźć w rozgrzewającym, ale lekkostrawnym jadłospisie? Jak ułożyć menu? Przede wszystkim postaw na warzywa – te, na które Czytaj więcej

  • Dieta FODMAP

    FODMAP jest dietą polecaną osobom zmagającym się z zespołem jelita drażliwego. Skrót FODMAP oznacza Fermentujące Oligo-, Di- i Monosacharydy oraz (z ang. and) Poliakohole, czyli węglowodany i pochodzące od nich alkohole, które źle przyswajają się w jelicie cienkim, fermentują w jelicie grubym, powodując wzdęcia i zaparcia. Głównym założeniem jest unikanie produktów zawierających FODMAP. Zgodnie z zaleceniami, dieta powinna trwać nie dłużej niż 6-8 tygodni. Czytaj więcej

  • Dieta odtruwająca

    Palisz papierosy, pijesz kawę lub alkohol, żyjesz w stresie? Powinnaś regularnie stosować dietę, która pozwoli oczyścić organizm z toksyn. Jeśli odczuwasz zmęczenie, jesteś bardziej nerwowa, masz problemy z zasypianiem, Twoja skóra jest szara, a oczy często podpuchnięte i zaczerwienione, staraj się unikać produktów szkodliwych i wpisz do codziennego jadłospisu takie, które poprawią samopoczucie, wygląd, a prze- de wszystkim Twoje zdrowie. Czytaj więcej

  • Mięso. Jeść czy nie?

    Dlaczego lepiej ograniczyć jego ilość w diecie? Czytaj więcej

  • Dieta na zdrowe stawy

    Podstawą jadłospisu są warzywa, owoce, nabiał, ryby i chude mięso. Zawarte w nich mikroelementy wzmacniają stawy, kości i chrząstki oraz zapobiegają procesom zapalnym. Takie produkty powinny wprowadzić do diety także osoby, które chcą zapobiegać wystąpieniu problemów ze stawami w przyszłości. Bardzo ważnym elementem kuracji jest też utrata nadwagi. Dodatkowe kilogramy obciążają bowiem stawy i kości oraz pogarszają ich stan. Najważniejsze z Czytaj więcej