Dieta

  • Dieta bezglutenowa. Zdrowa czy niezdrowa?

    Dużo mówi się ostatnio o diecie bezglutenowej. Kto powinien ją stosować? Czy rezygnacja z glutenu może szkodzić zdrowiu? Marzena z Jarosławca Czytaj więcej

  • Dieta Tary Kraft

    Tara Kraft, znana amerykańska dziennikarka, widząc, jak zwykłe kobiety i gwiazdy niechętnie fotografują się w bikini postanowiła napisać książkę („The Bikini Body Diet”). Zawarła w niej zbiór porad dotyczących odpowiednich ćwiczeń, ale przede wszystkim właściwego odżywiania. Nie ma w niej drakońskich diet, liczenia kalorii, głodówek i błyskawicznych rezultatów. Opierając się na badaniach naukowych, Tara przedstawia zasady zdrowego i racjonalnego żywienia. T Czytaj więcej

  • Co jeść jesienią i zimą?

    Kiedy na zewnątrz robi się coraz chłodniej, nasz organizm znacząco musi zwiększyć wydatki energii, by utrzymać temperaturę na odpowiednim poziomie. Dlatego jesienią i zimą chętniej sięgamy po to, co kaloryczne, np. tłuste mięsa, sery, słodycze. To z kolei sprawia, że przybieramy na wadze. Co powinno się znaleźć w rozgrzewającym, ale lekkostrawnym jadłospisie? Jak ułożyć menu? Przede wszystkim postaw na warzywa – te, na które Czytaj więcej

  • Dieta FODMAP

    FODMAP jest dietą polecaną osobom zmagającym się z zespołem jelita drażliwego. Skrót FODMAP oznacza Fermentujące Oligo-, Di- i Monosacharydy oraz (z ang. and) Poliakohole, czyli węglowodany i pochodzące od nich alkohole, które źle przyswajają się w jelicie cienkim, fermentują w jelicie grubym, powodując wzdęcia i zaparcia. Głównym założeniem jest unikanie produktów zawierających FODMAP. Zgodnie z zaleceniami, dieta powinna trwać nie dłużej niż 6-8 tygodni. Czytaj więcej

  • Dieta odtruwająca

    Palisz papierosy, pijesz kawę lub alkohol, żyjesz w stresie? Powinnaś regularnie stosować dietę, która pozwoli oczyścić organizm z toksyn. Jeśli odczuwasz zmęczenie, jesteś bardziej nerwowa, masz problemy z zasypianiem, Twoja skóra jest szara, a oczy często podpuchnięte i zaczerwienione, staraj się unikać produktów szkodliwych i wpisz do codziennego jadłospisu takie, które poprawią samopoczucie, wygląd, a prze- de wszystkim Twoje zdrowie. Czytaj więcej

  • Mięso. Jeść czy nie?

    Dlaczego lepiej ograniczyć jego ilość w diecie? Czytaj więcej

  • Dieta na zdrowe stawy

    Podstawą jadłospisu są warzywa, owoce, nabiał, ryby i chude mięso. Zawarte w nich mikroelementy wzmacniają stawy, kości i chrząstki oraz zapobiegają procesom zapalnym. Takie produkty powinny wprowadzić do diety także osoby, które chcą zapobiegać wystąpieniu problemów ze stawami w przyszłości. Bardzo ważnym elementem kuracji jest też utrata nadwagi. Dodatkowe kilogramy obciążają bowiem stawy i kości oraz pogarszają ich stan. Najważniejsze z Czytaj więcej

  • Bez glutenu: moda czy zdrowie?

    Kiedy zacząć podawać gluten? Wobec częstych publikacji na temat rzekomej szkodliwości glutenu rodzice zastanawiają się, kiedy rozszerzać dietę. Niektóre światowe badania po twierdzają, że wczesne podawanie małych ilości glutenu dzieciom, nawet wówczas gdy wciąż są karmione piersią, może zapobiegać rozwojowi choroby trzewnej, czyli celiakii. Dlatego dzisiaj wielu pediatrów zaleca podawanie już nawet pięciomiesięcznym dzieci Czytaj więcej

  • Ziołowe odchudzanie

    Wciąż dowiadujemy się czegoś nowego o ziołach stosowanych od wieków. Dietetycy odkrywają również działanie odchudzające wielu roślin. Warto śledzić takie nowinki! Czytaj więcej

  • Operacja żołądka. Wreszcie mogłam schudnąć

    Miała już 135 kilogramów. Teraz dzięki operacji zmniejszenia żołądka waży już 35 kg mniej. Czytaj więcej