Dieta

  • Dieta na sprawny umysł przez lata

    Co powinnam jeść, by zachować sprawny umysł do późnej starości? Barbara, 60 lat, Kutno Czytaj więcej

  • Jak i czym karmić pacjenta po udarze

    Wielu pacjentów po udarze mózgu jest niedożywionych, co wydłuża czas powrotu do zdrowia, powoduje spadek odporności, apatię. Dlatego w leczeniu pacjentów po przebytym udarze, obok farmakoterapii i rehabilitacji, niezbędna jest odpowiednia dieta, która dostarczy wszystkich potrzebnych składników pokarmowych. Najlepsze efekty daje lekkostrawne, łatwe do spożycia, urozmaicone i apetyczne menu. Niewielkie posiłki najlepiej jeść co 3 godziny. Wszystkie dania powinny być chude, łagodne w smaku, go Czytaj więcej

  • Dieta MIND

    Dieta MIND, opracowana przez naukowców z Rush University Medical Center w Chicago, nie tylko poprawia pamięć, ale i z powodzeniem stosowana jest w profilaktyce chorób neurodegeneracyjnych, w tym choroby Alzheimera. MIND bazuje na dietach DASH i Śródziemnomorskiej z pewnymi zasadniczymi modyfikacjami, jak np. nacisk na jedzenie warzyw liściastych. Trzeba też częściej spożywać produkty wartościowe dla mózgu i ograniczyć te, które mogą mu szkodzić. Najważniejsze zasady diety Ryby i Czytaj więcej

  • Jakie tłuszcze ułatwią odchudzanie?

    Czy każdy tłuszcz w diecie sprzyja otyłości? Jaki stosować, by nie przytyć? Wanda z Białegostoku Czytaj więcej

  • Dietetyczne tajemnice

    Poznaj bezcenne dla Twojego zdrowia tajemnice, które kryją w sobie dobrze Ci znane codzienne pokarmy... Czytaj więcej

  • Ortoreksja. Śmiertelnie zdrowa dieta

    To chwalebne, że coraz większą uwagę przywiązujemy do spraw związanych z prawidłowym żywieniem i utrzymaniem nienagannej sylwetki. Niestety, czasami wpadamy w pułapkę przesadnej dbałości o wybór jakości pożywienia. Problem zwany ortoreksją jest równie groźny, jak np. anoreksja czy bulimia. Czytaj więcej

  • Dieta bezglutenowa. Zdrowa czy niezdrowa?

    Dużo mówi się ostatnio o diecie bezglutenowej. Kto powinien ją stosować? Czy rezygnacja z glutenu może szkodzić zdrowiu? Marzena z Jarosławca Czytaj więcej

  • Dieta Tary Kraft

    Tara Kraft, znana amerykańska dziennikarka, widząc, jak zwykłe kobiety i gwiazdy niechętnie fotografują się w bikini postanowiła napisać książkę („The Bikini Body Diet”). Zawarła w niej zbiór porad dotyczących odpowiednich ćwiczeń, ale przede wszystkim właściwego odżywiania. Nie ma w niej drakońskich diet, liczenia kalorii, głodówek i błyskawicznych rezultatów. Opierając się na badaniach naukowych, Tara przedstawia zasady zdrowego i racjonalnego żywienia. T Czytaj więcej

  • Co jeść jesienią i zimą?

    Kiedy na zewnątrz robi się coraz chłodniej, nasz organizm znacząco musi zwiększyć wydatki energii, by utrzymać temperaturę na odpowiednim poziomie. Dlatego jesienią i zimą chętniej sięgamy po to, co kaloryczne, np. tłuste mięsa, sery, słodycze. To z kolei sprawia, że przybieramy na wadze. Co powinno się znaleźć w rozgrzewającym, ale lekkostrawnym jadłospisie? Jak ułożyć menu? Przede wszystkim postaw na warzywa – te, na które Czytaj więcej

  • Dieta FODMAP

    FODMAP jest dietą polecaną osobom zmagającym się z zespołem jelita drażliwego. Skrót FODMAP oznacza Fermentujące Oligo-, Di- i Monosacharydy oraz (z ang. and) Poliakohole, czyli węglowodany i pochodzące od nich alkohole, które źle przyswajają się w jelicie cienkim, fermentują w jelicie grubym, powodując wzdęcia i zaparcia. Głównym założeniem jest unikanie produktów zawierających FODMAP. Zgodnie z zaleceniami, dieta powinna trwać nie dłużej niż 6-8 tygodni. Czytaj więcej