Dieta

  • Dieta zapobiegająca zmarszczkom

    Powstawanie zmarszczek możesz spowolnić dzięki odpowiedniej diecie. Codziennie zjadaj 2–3 migdały lub orzechy. Zawierają dużo witaminy E, chroniącej skórę przed wolnymi rodnikami. Bogate są w nią także pestki słonecznika. Chrup je na przekąskę i dodawaj do surówek. 2–3 razy w tygodniu zjedz na śniadanie jajko na miękko. Żółtko obfituje w aminokwasy niezbędne do regeneracji naskórka. Pij sok z marchwi. Jest doskonałym źródłem beta-karotenu, zmieniającego się w organizmie w witaminę A, nadając Czytaj więcej

  • Czy laktoza i gluten szkodzą?

    Nietolerancje pokarmowe zataczają coraz szersze kręgi. Najczęściej pojawiają się u dorosłych. I nie jest to kwestia mody. To raczej znamiona cywilizacji i przybywania produktów, z którymi układ pokarmowy sobie nie radzi. Czytaj więcej

  • Dieta, która aktywuje gen długowieczności?

    Niedawno usłyszałam o diecie, która aktywuje gen długowieczności. Na czym ona polega? Kamila z Poznania Czytaj więcej

  • Nowa dieta białkowa dla pań 40+

    Po przekroczeniu czterdziestki tłuszczyk...atakuje ze zdwojoną siłą! Pogromcą mogą być produkty bogate w białko i inne spalacze tłuszczu. Oto nieobciążająca kuracja! Czytaj więcej

  • Dieta na sprawny umysł przez lata

    Co powinnam jeść, by zachować sprawny umysł do późnej starości? Barbara, 60 lat, Kutno Czytaj więcej

  • Jak i czym karmić pacjenta po udarze

    Wielu pacjentów po udarze mózgu jest niedożywionych, co wydłuża czas powrotu do zdrowia, powoduje spadek odporności, apatię. Dlatego w leczeniu pacjentów po przebytym udarze, obok farmakoterapii i rehabilitacji, niezbędna jest odpowiednia dieta, która dostarczy wszystkich potrzebnych składników pokarmowych. Najlepsze efekty daje lekkostrawne, łatwe do spożycia, urozmaicone i apetyczne menu. Niewielkie posiłki najlepiej jeść co 3 godziny. Wszystkie dania powinny być chude, łagodne w smaku, go Czytaj więcej

  • Dieta MIND

    Dieta MIND, opracowana przez naukowców z Rush University Medical Center w Chicago, nie tylko poprawia pamięć, ale i z powodzeniem stosowana jest w profilaktyce chorób neurodegeneracyjnych, w tym choroby Alzheimera. MIND bazuje na dietach DASH i Śródziemnomorskiej z pewnymi zasadniczymi modyfikacjami, jak np. nacisk na jedzenie warzyw liściastych. Trzeba też częściej spożywać produkty wartościowe dla mózgu i ograniczyć te, które mogą mu szkodzić. Najważniejsze zasady diety Ryby i Czytaj więcej

  • Jakie tłuszcze ułatwią odchudzanie?

    Czy każdy tłuszcz w diecie sprzyja otyłości? Jaki stosować, by nie przytyć? Wanda z Białegostoku Czytaj więcej

  • Dietetyczne tajemnice

    Poznaj bezcenne dla Twojego zdrowia tajemnice, które kryją w sobie dobrze Ci znane codzienne pokarmy... Czytaj więcej

  • Ortoreksja. Śmiertelnie zdrowa dieta

    To chwalebne, że coraz większą uwagę przywiązujemy do spraw związanych z prawidłowym żywieniem i utrzymaniem nienagannej sylwetki. Niestety, czasami wpadamy w pułapkę przesadnej dbałości o wybór jakości pożywienia. Problem zwany ortoreksją jest równie groźny, jak np. anoreksja czy bulimia. Czytaj więcej