Dieta

  • Sezonowa dieta dla pięknych włosów i paznokci

    Gdy na głowach czapki, a na dłoniach rękawiczki, włosy i paznokcie mogą dawać nam znać, że nie są w formie. Wspomóżmy je w ten zimowy czas! Czytaj więcej

  • Zdrowa dieta świętej Hildegardy z Bingen

    Benedyktynka i lekarka, obdarzona darem jasnowidzenia, stworzyła w XII w. zasady dietetyczne służące zachowaniu dobrego zdrowia do późnej starości. Według Hildegardy najważniejszym pokarmem jest pszenica orkiszowa. Orkisz to najszlachetniejsze, niemodyfikowane ziarno pszenicy, zawierające dobrze trawiony przez człowieka gluten. Jak twierdziła medyczka, ziarno to działa rozgrzewająco, służy zdrowiu jelit, oczyszcza organizm z toksyn, a ponadto korzystnie wpływa na nast Czytaj więcej

  • Jak utrzymać efekt diety?

    Jestem szczęśliwa, bo udało mi się stracić 30 kg. Co robić, żeby uniknąć efektu jojo? Agnieszka z Płocka Czytaj więcej

  • Ocet balsamiczny odchudza i nie tylko

    Chcesz zadbać o zdrowie? Wprowadź ocet z winogron do codziennego jadłospisu. Trudno przecenić jego dobroczynne właściwości, a najważniejszą jest to, że niszczy drobnoustroje chorobotwórcze zasiedlające układ pokarmowy. Wspomaga natomiast florę pożyteczną, co sprzyja dobremu trawieniu i usuwaniu toksyn. Co niezwykle ważne, ocet balsamiczny przyspiesza spalanie tłuszczu i obniża stężenie złego cholesterolu. 1 litr tradycyjnego, gęstego octu uz Czytaj więcej

  • Michelle Obama. Jej dieta

    Znakiem rozpoznawczym kampanii przeciw otyłości, której patronowała żona Baracka Obamy, jest talerz podzielony na nierówne cztery części. Ma on wskazywać zdrowe proporcje pomiędzy poszczególnymi produktami żywnościowymi. Najważniejsze zasady diety 25% talerza – pełne ziarna Dotyczy to pieczywa i makaronu. Polub też brązowy ryż. Wysoka zawartość błonnika sprawi, że nie będziesz miała potrzeby po Czytaj więcej

  • Dieta pomoże zlikwidować ból stawów

    Cały sekret to produkty bogate w białko, przeciwutleniacze i błonnik. Poprawią kondycję stawów i złagodzą dolegliwości. Czytaj więcej

  • Dieta na nadmierną potliwość

    Silne pocenie się bywa efektem choroby, złej diety lub trybu życia. Warto zlikwidować ten problem u źródła. Wzbogać dietę o wątróbkę, ryby, nasiona i orzechy oraz produkty z pełnoziarnistej, ciemnej mąki. Potliwość może być bowiem objawem niedoboru witamin z grupy B, należy je uzupełnić. Pomogą także banany. Zawierają duże ilości potasu (znajdziesz go też w pomidorach, winogronach), który wspomaga pracę m.in. układu limfatycznego. Pij herbatę z szałwii, hamuje bowiem Czytaj więcej

  • Superszybka dieta - 3 kilogramy w 5 dni

    To możliwe! A przy tym obiecujemy ci, że nie będziesz czuła głodu ani liczyła kalorii. Wystarczą nasze przepisy… Czytaj więcej

  • Dieta cytrynowa

    Zaufały jej m.in. Jennifer Aniston i Heidi Klum. Podstawą jest cytryna, wspomagająca pracę wątroby i oczyszczająca z toksyn. Utrata wagi jest spora: 4 kg po 7 dniach. Dietę stosować można w kilku wersjach. Restrykcyjna zaleca zastąpienie stałych posiłków mieszanką cytryny, wody, odrobiny miodu i cynamonu. Zalecana, opisana niżej, uzupełniona jest o warzywa, owoce oraz produkty białkowe. Wersja najłagodniejsza to jedynie poranne picie szklanki ciepłej wody z cytryną. Czytaj więcej

  • Dieta dobra dla serca. Najnowsze zalecenia

    Niedawno Polskie Towarzystwo Dietetyki po konsultacji z kardiologami ogłosiło najnowsze zalecenia dietetyczne, które pozwolą zachować zdrowe serce. Zbilansowana dieta to podstawa profilaktyki i leczenia miażdżycy i chorób krążenia. Wiele z tych zasad już znamy, bo pewne rzeczy się nie zmieniają. Przede wszystkim układ krążenia uwielbia aktywny tryb życia. Należy ograniczyć ilość soli (do 6 g, czyli łyżeczki dziennie). Trzeba wyeliminować cukier Czytaj więcej