Dieta

  • Dieta św. Hildegardy. Wzmacnia, poprawia nastrój, dodaje sił

    Masz dość dietetycznych sensacji? Nic dziwnego. Zimą potrzebujemy przyjaznego jedzenia, rozgrzewającego i wzmacniającego. Może nam je zapewnić dieta mniszki sprzed niemal tysiąca lat. Tekst - Iwona Milewska Czytaj więcej

  • Dieta na oczyszczanie żył

    Po 50-tce w naszym organizmie zalega coraz więcej szkodliwych substancji. Warto usprawnić metabolizm, dzięki czemu odblokujesz żyły i tętnice. Czytaj więcej

  • Dlaczego warto jeść kapustę kiszoną?

    Chroni przed grypą, ułatwia trawienie i oczyszcza organizm. Dzięki niej tradycyjna polska kuchnia może być zdrowa i niskokaloryczna – 100 g ma tylko 16 kcal, a do tego, dzięki błonnikowi, daje uczucie sytości. Może więc stanowić zdrową przekąskę i podstawę wielu pysznych dań. Poleca się ją wszystkim, ale szczególnie cenna jest w diecie osób w dojrzałym wieku. Odkwasza organizm i trawi się ją łatwiej niż świeżą. Czytaj więcej

  • Najważniejsze zasady diety dla chorych na artretyzm

    Przyczyną dny moczanowej (artretyzmu) jest nadmiar kwasu moczowego we krwi. Kryształki tego kwasu odkładają się w stawach i tkance okostnej, co prowadzi do stanów zapalnych i powoduje ból. Nieodłącznym elementem leczenia dny jest dieta obniżająca poziom szkodliwego kwasu. W tym celu konieczne będzie ograniczenie produktów tłustych, ostrych i ciężkostrawnych. Powinnaś unikać zwłaszcza dań zawierających związki purynowe, sprzyjające rozwojowi dny. Gdzie szk Czytaj więcej

  • Noworoczne postanowienia dietetczne

    Co zrobić, by tym razem udało ci się schudnąć? Czytaj więcej

  • Dieta dla wrzodowców

    Nie ma uniwersalnej diety dla tych, którzy cierpią na chorobę wrzodową. To, jak będziesz musiała się odżywiać, zależy bowiem od stanu, w jakim aktualnie się znajdujesz. Czy odczuwasz ostre dolegliwości, czy już pod wpływem leczenia farmakologicznego złagodniały. Jednak bez względu na to, na jakim etapie choroby jesteś, trzymaj się 7 zasad: 1. Pożegnaj wszystko, co smażone, marynowane, wędzone i ostro przyprawione. Za to jedz dużo gotowanych warzyw, takich jak marchew, kalafiory, brokuły, piet Czytaj więcej

  • Sezonowa dieta dla pięknych włosów i paznokci

    Gdy na głowach czapki, a na dłoniach rękawiczki, włosy i paznokcie mogą dawać nam znać, że nie są w formie. Wspomóżmy je w ten zimowy czas! Czytaj więcej

  • Zdrowa dieta świętej Hildegardy z Bingen

    Benedyktynka i lekarka, obdarzona darem jasnowidzenia, stworzyła w XII w. zasady dietetyczne służące zachowaniu dobrego zdrowia do późnej starości. Według Hildegardy najważniejszym pokarmem jest pszenica orkiszowa. Orkisz to najszlachetniejsze, niemodyfikowane ziarno pszenicy, zawierające dobrze trawiony przez człowieka gluten. Jak twierdziła medyczka, ziarno to działa rozgrzewająco, służy zdrowiu jelit, oczyszcza organizm z toksyn, a ponadto korzystnie wpływa na nast Czytaj więcej

  • Jak utrzymać efekt diety?

    Jestem szczęśliwa, bo udało mi się stracić 30 kg. Co robić, żeby uniknąć efektu jojo? Agnieszka z Płocka Czytaj więcej

  • Ocet balsamiczny odchudza i nie tylko

    Chcesz zadbać o zdrowie? Wprowadź ocet z winogron do codziennego jadłospisu. Trudno przecenić jego dobroczynne właściwości, a najważniejszą jest to, że niszczy drobnoustroje chorobotwórcze zasiedlające układ pokarmowy. Wspomaga natomiast florę pożyteczną, co sprzyja dobremu trawieniu i usuwaniu toksyn. Co niezwykle ważne, ocet balsamiczny przyspiesza spalanie tłuszczu i obniża stężenie złego cholesterolu. 1 litr tradycyjnego, gęstego octu uz Czytaj więcej