Dieta

  • Najważniejsze zasady diety dla chorych na artretyzm

    Przyczyną dny moczanowej (artretyzmu) jest nadmiar kwasu moczowego we krwi. Kryształki tego kwasu odkładają się w stawach i tkance okostnej, co prowadzi do stanów zapalnych i powoduje ból. Nieodłącznym elementem leczenia dny jest dieta obniżająca poziom szkodliwego kwasu. W tym celu konieczne będzie ograniczenie produktów tłustych, ostrych i ciężkostrawnych. Powinnaś unikać zwłaszcza dań zawierających związki purynowe, sprzyjające rozwojowi dny. Gdzie szk Czytaj więcej

  • Noworoczne postanowienia dietetczne

    Co zrobić, by tym razem udało ci się schudnąć? Czytaj więcej

  • Dieta dla wrzodowców

    Nie ma uniwersalnej diety dla tych, którzy cierpią na chorobę wrzodową. To, jak będziesz musiała się odżywiać, zależy bowiem od stanu, w jakim aktualnie się znajdujesz. Czy odczuwasz ostre dolegliwości, czy już pod wpływem leczenia farmakologicznego złagodniały. Jednak bez względu na to, na jakim etapie choroby jesteś, trzymaj się 7 zasad: 1. Pożegnaj wszystko, co smażone, marynowane, wędzone i ostro przyprawione. Za to jedz dużo gotowanych warzyw, takich jak marchew, kalafiory, brokuły, piet Czytaj więcej

  • Sezonowa dieta dla pięknych włosów i paznokci

    Gdy na głowach czapki, a na dłoniach rękawiczki, włosy i paznokcie mogą dawać nam znać, że nie są w formie. Wspomóżmy je w ten zimowy czas! Czytaj więcej

  • Zdrowa dieta świętej Hildegardy z Bingen

    Benedyktynka i lekarka, obdarzona darem jasnowidzenia, stworzyła w XII w. zasady dietetyczne służące zachowaniu dobrego zdrowia do późnej starości. Według Hildegardy najważniejszym pokarmem jest pszenica orkiszowa. Orkisz to najszlachetniejsze, niemodyfikowane ziarno pszenicy, zawierające dobrze trawiony przez człowieka gluten. Jak twierdziła medyczka, ziarno to działa rozgrzewająco, służy zdrowiu jelit, oczyszcza organizm z toksyn, a ponadto korzystnie wpływa na nast Czytaj więcej

  • Jak utrzymać efekt diety?

    Jestem szczęśliwa, bo udało mi się stracić 30 kg. Co robić, żeby uniknąć efektu jojo? Agnieszka z Płocka Czytaj więcej

  • Ocet balsamiczny odchudza i nie tylko

    Chcesz zadbać o zdrowie? Wprowadź ocet z winogron do codziennego jadłospisu. Trudno przecenić jego dobroczynne właściwości, a najważniejszą jest to, że niszczy drobnoustroje chorobotwórcze zasiedlające układ pokarmowy. Wspomaga natomiast florę pożyteczną, co sprzyja dobremu trawieniu i usuwaniu toksyn. Co niezwykle ważne, ocet balsamiczny przyspiesza spalanie tłuszczu i obniża stężenie złego cholesterolu. 1 litr tradycyjnego, gęstego octu uz Czytaj więcej

  • Michelle Obama. Jej dieta

    Znakiem rozpoznawczym kampanii przeciw otyłości, której patronowała żona Baracka Obamy, jest talerz podzielony na nierówne cztery części. Ma on wskazywać zdrowe proporcje pomiędzy poszczególnymi produktami żywnościowymi. Najważniejsze zasady diety 25% talerza – pełne ziarna Dotyczy to pieczywa i makaronu. Polub też brązowy ryż. Wysoka zawartość błonnika sprawi, że nie będziesz miała potrzeby po Czytaj więcej

  • Dieta pomoże zlikwidować ból stawów

    Cały sekret to produkty bogate w białko, przeciwutleniacze i błonnik. Poprawią kondycję stawów i złagodzą dolegliwości. Czytaj więcej

  • Dieta na nadmierną potliwość

    Silne pocenie się bywa efektem choroby, złej diety lub trybu życia. Warto zlikwidować ten problem u źródła. Wzbogać dietę o wątróbkę, ryby, nasiona i orzechy oraz produkty z pełnoziarnistej, ciemnej mąki. Potliwość może być bowiem objawem niedoboru witamin z grupy B, należy je uzupełnić. Pomogą także banany. Zawierają duże ilości potasu (znajdziesz go też w pomidorach, winogronach), który wspomaga pracę m.in. układu limfatycznego. Pij herbatę z szałwii, hamuje bowiem Czytaj więcej