Dieta

  • Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Hormony wariują, zaś metabolizm wyraźnie zwalnia. To dlatego po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia tak trudno jest nam zachować linię. Są jednak na to mało znane, ale skuteczne sposoby! Czytaj więcej

  • Tłuszcze? Tak, ale jakie?

    Kojarzą się z tyciem i problemami zdrowotnymi. Stąd wniosek: unikajmy ich. Okazuje się, że to poważny błąd! Czytaj więcej

  • Jedzmy miód! O zaletach apiterapii

    Wyjątkowo silne działanie antybakteryjne ma nowozelandzki miód manuka. Czytaj więcej

  • Domowe i zdrowe: Masło czosnkowe z ziołami

    Smacznie na kanapce Masło ma wiele zalet. Jest naturalne i smaczne. Możemy w nim znaleźć rozpuszczalne w tłusz czach witaminy A i D oraz niewiele E. Jest lekkostrawnym, najlepiej przyswajalnym tłuszczem zwierzęcym. Z dodatkiem czosnku i ziół będzie także bardzo smacznym smarowidłem do pieczywa (zawsze pełnoziarnistego). Trzeba jednak pamiętać, by nie przesadzać z jedzeniem masła, nawet czosnkowo-ziołowego. To źródło tłuszczów nasyconych, które w nadmiarze powodują wzrost cholesterolu. Potrzeb Czytaj więcej

  • Smarować maragaryną, masłem czy maczać w oliwie?

    Zgodnie z najnowszą piramidą zdrowego żywienia, produkty pełnoziarniste, w tym pieczywo, znajdują się na trzecim poziomie, zaraz po aktywności fizycznej, owocach i warzywach. Czytaj więcej

  • Miód – prawdziwy natury cud!

    To coś więcej niż zamiennik cukru. Na nim przede wszystkim opiera się apiterapia (czyli zapobieganie chorobom i leczenie za pomocą pszczelich darów). Ze swoim bogactwem związków odżywczych poprawia pracę układów oddechowego, krwionośnego i pokarmowego. A więc właściwie całego organizmu. Czytaj więcej

  • Potęga superjedzenia

    Aby cieszyć się zdrowiem i młodym wyglądem, wprowadź na stałe do menu te wyjątkowe produkty. Czytaj więcej

  • Dieta łagodząca objawy menopauzy

    Okresowi menopauzalnemu towarzyszą zmiany hormonalne powodując złe samopoczucie psychiczne i fizyczne. Odpowiednia dieta może złagodzić te dolegliwości. Czytaj więcej

  • Witamina H zapobiega siwieniu i łysieniu

    Ta witamina, zwana również biotyną, oprócz dobroczynnego wpływu na włosy wspomaga układ odpornościowy i kontroluje przemianę materii. Kobiety w wieku 50+ potrzebują 30 mikrogramów (µg) biotyny dziennie. Biotyna, w przeciwieństwie do wielu witamin, nie traci swoich właściwości pod wpływem temperatury, produkty można więc gotować i smażyć. Najwięcej wit. H zawiera wątróbka – jedna porcja, czyli ok. 100 g, to aż 102 µg. Nie musimy obawiać się przedawkowania, jeżeli przyjmujemy biotynę w jedzeni Czytaj więcej

  • Jedzenie dobre dla tarczycy

    Aby wspomóc pracę tego ważnego gruczołu, stosuj odpowiednią dietę. Ryby morskie. Zawierają witaminę D, która zapewnia prawidłową pracę gruczołu i wspomaga leczenie stanów zapalnych. Nabiał. Przyspiesza metabolizm i stymuluje produkcję hormonu wzrostu, który jest odpowiedzialny za spalanie tłuszczu. Drożdże, wątróbka, mięso. To dobre źródła witaminy B12, która zmniejsza kłopoty z koncentracją i pamięcią u osób z niedoczynnością tarczycy. Tego nie jedz! Warzywa kapustne (kalafior, kapu Czytaj więcej