Dieta

  • Tłuszcze? Tak, ale jakie?

    Kojarzą się z tyciem i problemami zdrowotnymi. Stąd wniosek: unikajmy ich. Okazuje się, że to poważny błąd! Czytaj więcej

  • Jedzmy miód! O zaletach apiterapii

    Wyjątkowo silne działanie antybakteryjne ma nowozelandzki miód manuka. Czytaj więcej

  • Domowe i zdrowe: Masło czosnkowe z ziołami

    Smacznie na kanapce Masło ma wiele zalet. Jest naturalne i smaczne. Możemy w nim znaleźć rozpuszczalne w tłusz czach witaminy A i D oraz niewiele E. Jest lekkostrawnym, najlepiej przyswajalnym tłuszczem zwierzęcym. Z dodatkiem czosnku i ziół będzie także bardzo smacznym smarowidłem do pieczywa (zawsze pełnoziarnistego). Trzeba jednak pamiętać, by nie przesadzać z jedzeniem masła, nawet czosnkowo-ziołowego. To źródło tłuszczów nasyconych, które w nadmiarze powodują wzrost cholesterolu. Potrzeb Czytaj więcej

  • Smarować maragaryną, masłem czy maczać w oliwie?

    Zgodnie z najnowszą piramidą zdrowego żywienia, produkty pełnoziarniste, w tym pieczywo, znajdują się na trzecim poziomie, zaraz po aktywności fizycznej, owocach i warzywach. Czytaj więcej

  • Miód – prawdziwy natury cud!

    To coś więcej niż zamiennik cukru. Na nim przede wszystkim opiera się apiterapia (czyli zapobieganie chorobom i leczenie za pomocą pszczelich darów). Ze swoim bogactwem związków odżywczych poprawia pracę układów oddechowego, krwionośnego i pokarmowego. A więc właściwie całego organizmu. Czytaj więcej

  • Potęga superjedzenia

    Aby cieszyć się zdrowiem i młodym wyglądem, wprowadź na stałe do menu te wyjątkowe produkty. Czytaj więcej

  • Dieta łagodząca objawy menopauzy

    Okresowi menopauzalnemu towarzyszą zmiany hormonalne powodując złe samopoczucie psychiczne i fizyczne. Odpowiednia dieta może złagodzić te dolegliwości. Czytaj więcej

  • Witamina H zapobiega siwieniu i łysieniu

    Ta witamina, zwana również biotyną, oprócz dobroczynnego wpływu na włosy wspomaga układ odpornościowy i kontroluje przemianę materii. Kobiety w wieku 50+ potrzebują 30 mikrogramów (µg) biotyny dziennie. Biotyna, w przeciwieństwie do wielu witamin, nie traci swoich właściwości pod wpływem temperatury, produkty można więc gotować i smażyć. Najwięcej wit. H zawiera wątróbka – jedna porcja, czyli ok. 100 g, to aż 102 µg. Nie musimy obawiać się przedawkowania, jeżeli przyjmujemy biotynę w jedzeni Czytaj więcej

  • Jedzenie dobre dla tarczycy

    Aby wspomóc pracę tego ważnego gruczołu, stosuj odpowiednią dietę. Ryby morskie. Zawierają witaminę D, która zapewnia prawidłową pracę gruczołu i wspomaga leczenie stanów zapalnych. Nabiał. Przyspiesza metabolizm i stymuluje produkcję hormonu wzrostu, który jest odpowiedzialny za spalanie tłuszczu. Drożdże, wątróbka, mięso. To dobre źródła witaminy B12, która zmniejsza kłopoty z koncentracją i pamięcią u osób z niedoczynnością tarczycy. Tego nie jedz! Warzywa kapustne (kalafior, kapu Czytaj więcej

  • Skuteczna dieta oparta na genach

    Skąd wiedzieć, co jeść, by chudnąć, a czego unikać? Jak działa metabolizm, czy masz skłonność do tycia, jakie grożą ci choroby? Odpowiedzi są w… genach! Czytaj więcej