Dieta

  • Mięso? Tylko okazjonalnie!

    Mięso? Tylko okazjonalnie!

    Powiedzmy to sobie szczerze – nie każdy potrafi obyć się bez mięsa i przestawić się tylko na roślinki. Ale z drugiej strony chciałoby się coś zrobić dla swojego zdrowia i lepszego samopoczucia. Czytaj więcej

  • Co za dużo to za słono

    Co za dużo to za słono

    Sól spożywana w odpowiednich ilościach przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ale zwykle solimy za dużo i sobie szkodzimy. Czytaj więcej

  • Dieta kontra smog

    Dieta kontra smog

    Bronimy się przed trującymi pyłami, nosząc maseczki czy stosując oczyszczacze powietrza. Ale do tej walki trzeba także dołączyć odpowiednie odżywianie. Czytaj więcej

  • Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

    Hormony wariują, zaś metabolizm wyraźnie zwalnia. To dlatego po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia tak trudno jest nam zachować linię. Są jednak na to mało znane, ale skuteczne sposoby! Czytaj więcej

  • Tłuszcze? Tak, ale jakie?

    Kojarzą się z tyciem i problemami zdrowotnymi. Stąd wniosek: unikajmy ich. Okazuje się, że to poważny błąd! Czytaj więcej

  • Jedzmy miód! O zaletach apiterapii

    Wyjątkowo silne działanie antybakteryjne ma nowozelandzki miód manuka. Czytaj więcej

  • Domowe i zdrowe: Masło czosnkowe z ziołami

    Smacznie na kanapce Masło ma wiele zalet. Jest naturalne i smaczne. Możemy w nim znaleźć rozpuszczalne w tłusz czach witaminy A i D oraz niewiele E. Jest lekkostrawnym, najlepiej przyswajalnym tłuszczem zwierzęcym. Z dodatkiem czosnku i ziół będzie także bardzo smacznym smarowidłem do pieczywa (zawsze pełnoziarnistego). Trzeba jednak pamiętać, by nie przesadzać z jedzeniem masła, nawet czosnkowo-ziołowego. To źródło tłuszczów nasyconych, które w nadmiarze powodują wzrost cholesterolu. Potrzeb Czytaj więcej

  • Smarować maragaryną, masłem czy maczać w oliwie?

    Zgodnie z najnowszą piramidą zdrowego żywienia, produkty pełnoziarniste, w tym pieczywo, znajdują się na trzecim poziomie, zaraz po aktywności fizycznej, owocach i warzywach. Czytaj więcej

  • Miód – prawdziwy natury cud!

    To coś więcej niż zamiennik cukru. Na nim przede wszystkim opiera się apiterapia (czyli zapobieganie chorobom i leczenie za pomocą pszczelich darów). Ze swoim bogactwem związków odżywczych poprawia pracę układów oddechowego, krwionośnego i pokarmowego. A więc właściwie całego organizmu. Czytaj więcej

  • Potęga superjedzenia

    Aby cieszyć się zdrowiem i młodym wyglądem, wprowadź na stałe do menu te wyjątkowe produkty. Czytaj więcej