Właściwe odżywianie w ciąży i podczas karmienia

Warto zdrowo się odżywiać nie tylko w ciąży, ale też po urodzeniu dziecka. To pomaga odzyskać siły oraz... figurę!

Jak większość młodych mam, jesteś zabiegana i brakuje ci czasu, żeby przygotować sobie wartościowy posiłek. Tymczasem to, co jesz, wpływa na twoją kondycję. Ma też znaczenie dla maluszka, jeżeli karmisz go piersią. Oto wskazówki, które ułatwią ci prowadzenie zdrowego trybu życia.

Reklama

✔ Poznaj piramidę żywieniową. Niech stanie się ona twoją nową listą zakupów. Staraj się, by w każdym z twoich pięciu codziennych posiłków znalazły się produkty zbożowe oraz warzywa. W 3-4 powinny być owoce, a także mleko i jego przetwory, w 2-3 mięso, ryby, itd.

✔ Pij niegazowaną wodę mineralną. Świetnie gasi pragnienie, ma mnóstwo minerałów i zero kalorii!

✔ Korzystaj z fachowych porad. Zajrzyj na www.zachowajrownowage.pl lub na facebook.com/ZachowajRownowage. Eksperci z Instytutu Żywności i Żywienia doradzą ci w sprawie diety.

Artykuł pochodzi z kategorii: Ciąża i poród

Zobacz również

  • W ciąży jedz nie za dwoje, ale... dla dwojga! To, co nakładasz na talerz, ma ogromne znaczenie nie tylko dla twojego dziecka, ale i dla ciebie samej. Kiedy oczekujesz potomstwa, twój organizm w... więcej